Jak promować eventy za pomocą email marketingu?

07.02.2018 AUTOR: Eliza Bzdoń

Marketing działa na wielu płaszczyznach. Markę można promować zarówno w sieci jak i offline. Przy czym działania te mogą się z powodzeniem przenikać. Wśród sposobów internetowych możemy wymienić choćby reklamę w wyszukiwarkach, aktywność w social mediach, czy wysyłanie mailingów.

Z kolei promocja offline przybiera najczęściej formę reklam billboardowych, reklam w mediach tradycyjnych (prasa, radio, telewizja), uczestnictwa w targach czy organizacji eventów. I o tych ostatnich będę dziś mówić, szczególnie w kontekście promocji za pomocą email marketingu.

Dlaczego event marketing?

Różnego rodzaju wydarzenia branżowe dają podwójną korzyść – zarówno markom jak i uczestnikom. Dla tych drugich korzyść jest jasna – otrzymują wartościową wiedzę, mogą spotkać się i wymienić doświadczeniami z innymi uczestnikami czy nawet zyskać nowe kontakty biznesowe.

Marki z kolei zyskują rozgłos, zainteresowanie uczestników, którzy mogą być lub stać się klientami, odnoszą korzyści wizerunkowe – czyli postrzeganie marki jako eksperta w branży. Ponadto poznają opinie uczestników, otrzymają bezpośredni feedback, czy też po prostu zarabiają – w końcu nie wszystkie konferencje są bezpłatne.

Dobrze sprawdza się organizowanie wydarzeń cyklicznych. Pomoże Ci to w budowaniu zaangażowanej i aktywnej społeczności zarówno wokół marki eventu, jak i Twojej. Zyskanie grupy zadowolonych klientów, którzy nie tylko uczestniczą w konferencji, ale stają się jej ambasadorami, będzie niejako gwarancją sukcesu.

Dlaczego za pomocą email marketingu?

Nie oszukujmy się – wiele eventów organizowanych jest i promowanych za pośrednictwem Facebooka. I nie ma w tym nic złego. 🙂 Więc dlaczego mówię o emailu? Ponieważ jest  jednym z najbardziej prywatnym miejsc w sieci – co pojawia się na skrzynce, już w niej z reguły zostaje. Posty z wydarzeniami w social mediach mogą za to umykać.

Promocję eventu za pomocą maili możesz rozpocząć z dużym wyprzedzeniem, a w dodatku możesz w jednej wiadomości zawrzeć kilka wydarzeń bądź dokładnie opisać wszystkie założenia danego spotkania.

event marketing

Za pomocą maila możesz dodatkowo lepiej określić, na jakie wydarzenia otrzyma dany odbiorca zaproszenie. Przyjmijmy, że prowadzisz sklep internetowy z oddziałami stacjonarnymi w kilku miastach Polski i organizujesz lokalny event w jednym z nich. Zapraszając na takie spotkanie odbiorców, którzy mieszkają w pobliżu, zwiększasz szansę, że się na nim pojawią, a przy okazji nie “zużywasz” całej swojej listy mailowej, wysyłając wiadomości do osób, które mogą być danym eventem w ogóle niezainteresowane.

Odbiorca maila będzie mógł też być zawsze na bieżąco z nadchodzącymi wydarzeniami. Jeśli tylko zapisał się do newslettera, np. portalu ze spisem eventów takim jak Crossweb.

event marketing

Albo gdy już odbiorca zapisał się na wydarzenie, możesz wysłać mu przypomnienie o nadchodzącym evencie wraz z większą ilością informacji na temat danej konferencji.

Email marketing możesz wykorzystać również podczas trwania eventu. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zbierać adresy mailowe uczestników, którzy jeszcze nie są w Twoim newsletterze. Możesz wskazać, że otrzymają oni jako pierwsi informacje o kolejnych planowanych eventach, albo obiecać im wysłanie materiałów pokonferencyjnych w zamian za zapis do newslettera. Dobrym pomysłem jest też przesłanie im ankiety z oceną całego wydarzenia. Taka forma feedbacku może pomóc Ci w udoskonalaniu kolejnych edycji.

Nie zapominaj też, by utrwalać dobrą relację również po konferencji. Wyślij wiadomość z podziękowaniem za uczestnictwo, czy prześlij wspomniane wcześniej materiały, tak jak robi to Aula Polska Kraków.

event marketing

Do góry!

Polecane artykuły

22.09.2020

Comarch e-Sale, jako e-commerce na dobry ...