Marketing i Biznes E-mail marketing Email marketingowe inspiracje na Dzień Kobiet

Email marketingowe inspiracje na Dzień Kobiet

Email marketingowe inspiracje na Dzień Kobiet

Prowadzisz firmę? Ucz się od najlepszych w branży i weź udział w najbardziej przedsiębiorczej konferencji w Polsce, Founders Mind 🧠

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Choć Dzień Kobiet przywodzi na myśl najczęściej mały upominek wręczany tego dnia paniom, to coraz więcej marek wykorzystuje to święto w swojej komunikacji sprzedażowej. I to nawet z kilkutygodniowym wyprzedzeniem. Jak wiadomo – każda okazja jest dobra, aby spróbować zwiększyć sprzedaż, szczególnie w e-commerce.

Warto wspomnieć, że aż 84% mężczyzn planuje obdarować bliską im osobę jakimś prezentem. Przy czym średnio zamierzają wydać około 60 zł. Dodatkowym atutem przygotowania kampanii promocyjnej w tym dniu jest działanie Real Time Marketingowe, które zawsze cieszy się dobrym przyjęciem.

Dlatego e-sklepy już z początkiem marca komunikują dedykowane promocje, spodziewając się zwiększonego ruchu w ich witrynach. Trzeba na pewno zaznaczyć, że odbiorcami tych promocji są głównie mężczyźni szukający idealnego prezentu dla swojej drugiej połówki. Zdarzają się też często komunikaty dedykowane tylko kobietom, w stylu “Dziś wszystkie panie mają X% rabatu”.

Dziś przyjrzymy się kilku inspirującym kampaniom oraz zobaczymy, jak można wykorzystać email marketing do zwiększenia sprzedaży właśnie z okazji Dnia Kobiet.

Inspiracja jest w cenie!

Lista idealnych prezentów, gotowe zestawy, ciekawe inspiracje – każdy, kto poszukuje upominku z okazji Dnia Kobiet, potraktuje to jako bardzo duże ułatwienie.

Czy wiesz, ilu mężczyzn stoi co roku w kolejce po tulipany? Tagomago też tego nie wie, ale tym prostym zdaniem może zjednać sobie wiele zatroskanych osób. Na szczęście nie pozostawia panów w niepewności, proponując małe podpowiedzi oraz rabaty.

email marketingowe

Z inspirujących mailingów skorzystają również kobiety, które mogą podpowiedzieć, co chciałyby otrzymać na Dzień Kobiet, jak w przykładzie kampanii Apartu.

email marketingowe

Można podejść też niestandardowo i przygotować propozycje na Dzień Kobiet… z kobietami w roli głównej.

email marketingowe

Warto też dbać o kobiety i te duże, i te małe. Z takiego założenia wychodzi Smyk i pokazuje, jakie prezenty ucieszą panie w różnym wieku.

email marketingowe

Zrób prezent bliskiej osobie…

Ludzie bywają zapominalscy. Dlatego czasem warto przypomnieć im o zbliżającym się Dniu Kobiet. Bonami zapewnia i zachęca do pamiętania o tym święcie, pomagając przy okazji wybrać idealny prezent.

email marketingowe

Bardzo praktycznie podszedł do tematu salon Yes. Przypominając o dacie 8 marca, wskazał dokładnie, do kiedy należy zamówić prezent, aby dotarł do klienta dokładnie w Dniu Kobiet.

email marketingowe

Zrób sobie prezent!

W e-commerce promocje na Dzień Kobiet nie są dedykowane tylko mężczyznom, aby ci kupili idealny upominek swoim wybrankom. Część marek skupiła się na innej strategii i zachęca do tego, aby panie same zrobiły sobie miły prezent. Bo kto wie lepiej, co potrzeba kobiecie, jak nie ona sama?

email marketingowe

A może rabat?

Zawsze też można pójść w strategię rabatową i tak jak Dekoria zaoferować prezent w postaci zniżki na asortyment sklepu.

email marketingowe

Coś więcej, niż tylko zakupy!

A jeśli nie rabat, to co? Dobrą zachętą do skorzystania z oferty sklepu jest zaoferowanie darmowej dostawy.

email marketingowe

email marketingowe

Ale nie tylko panie…

Bo już dwa dni później, 10 marca świętowany jest Dzień Mężczyzny. Choć bywa on mniej popularny w naszym kraju niż wrześniowy Dzień Chłopaka, to i tego dnia warto przygotować coś dedykowanego panom, jak zrobiła to marka eMag.

email marketingowe

Z kolei Wólczanka przy okazji Dnia Kobiet zaproponowała też coś dla mężczyzn.

email marketingowe

Jak wykorzystać do tego email marketing?

Bardzo często marki komunikują promocje od kilkunastu do kilku dni przed samym świętem. Daje to możliwość nie tylko zapoznania się z asortymentem przed startem kampanii, ale – gdy ta rozpocznie się wcześniej – pozwoli klientowi zakupić produkt tak, żeby ten dotarł do niego na czas. Dlatego warto planować kampanie mailowe z odpowiednim wyprzedzeniem.

Po drugie – targetuj. Niech przekaz dociera tam gdzie powinien – w zależności od rodzaju komunikacji, czy kierujesz ją do mężczyzn, żeby zrobili prezent paniom, czy do kobiet, z dedykowaną im promocją. Wykorzystując możliwości segmentowania i personalizowania dotrzesz do nich z indywidualnymi treściami.

Segmentując po płci możesz, jak wspomniałam wyżej, skierować dedykowaną komunikację do odpowiednich osób – do mężczyzn wysłać np. propozycje idealnych prezentów, a do kobiet zachętę do skorzystania z super rabatu tylko dla pań.

Możesz też wykorzystać segmentację na podstawie danych behawioralnych i wysłać kampanię z przypomnieniem do tych, którzy nie otworzyli poprzedniej wiadomości.

Po trzecie – zwróć się do odbiorcy po imieniu. Według obserwacji FreshMaila spersonalizowany temat wiadomości może zwiększyć Open Rate nawet o 126%. Wykorzystaj zarówno temat wiadomości, preheader jak i treść maila.

Artykuł powstał przy współpracy:

FreshMail

Pon-Pt: 8:00-17:00
(+48) 12 617 60 10
pomoc@freshmail.pl

FreshMail to wszystko czego potrzebujesz aby wysyłać efektywne newslettery i mailingi. Intuicyjny system, piękne szablony, które łatwo dopasujesz do swoich potrzeb, rozbudowane raporty oraz wiele funkcjonalności, które pozwolą Ci łatwo i szybko tworzyć skuteczne kampanie email marketingowe. FreshMail to nie tylko niezawodny system do email marketingu, to także zespół profesjonalistów, specjalizujących się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu. Ludzie FreshMaila to eksperci z pasją podchodzący do swojej pracy i czerpiący satysfakcję z sukcesów swoich Klientów. Jednak nie sztuka nazywać się ekspertem, sztuka jest to udowodnić – nam się udało. Jesteśmy najczęściej nagradzaną agencją za kreatywne działania email marketingowe w Polsce.


Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl