Prasówka e-commerce #63 Problem długów zmorą e-commerce?

13.03.2018 AUTOR: Radek Borzym

Allegro i Poczta Polska wspólnie prowadzą kampanię promocyjną

Allegro zorganizował olbrzymią akcję promocyjną dzięki której klienci firmy będą mogli skorzystać z opcji darmowej wysyłki dla produktów należących do kategorii ogród, dom oraz moda. Czas, w którym oferta będzie obowiązywać to marzec i kwiecień. Koszt wysyłki pokryty zostanie przez Allegro. Żeby skorzystać z promocji zamówienie należy złożyć, w zależności od kategorii produktów, w weekend lub w odpowiednich przedziałach czasowych. Musi przekraczać ono czterdzieści złotych bądź pięćdziesiąt złotych.

Największa krajowa firma e-commerce weszła w nieporumienienie z Pocztą Polską, dzięki któremu przedsiębiorstwo będzie mogło skorzystać z rozbudowanej infrastruktury usługodawcy pocztowego. Allegro dostarczy zamówioną przesyłkę do jednego z ponad siedmiu tysięcy punktów odbioru należących do Poczty Polskiej.

Powodem zawiązania współpracy z pocztą były dla Allegro badania, z których wynika, że Polacy coraz bardziej lubią korzystać z punktów odbioru osobistego zamówień. Opcja ta staje się popularna w naszym kraju i często wygrywa z kurierem. Dodatkowym powodem rozpoczęcia kampanii była chęć wsparcia małych i średnich polskich przedsiębiorców, którzy ostatnio muszą rywalizować z zalewem produktów z Chin.

Klienci korzystający z promocji wybierają jeden z dostępnych punktów, z którego chcą odebrać swoje zamówienie. Otrzymują wiadomość SMS, informującą kiedy dana rzecz została dostarczona do wskazanego punktu. Do powiadomienia załączony zostanie numer przesyłki oraz kod, dzięki któremu odbiór zamówienia z punktu stanie się szybszy.

Celem Poczty Polskiej jest takie rozbudowanie swojej sieci, żeby każdy Polak mieszkający w mieście mógł w przeciągu paru minut odebrać czekającą na niego paczkę.

e-commerce

Problem długów zmorą e-commerce?

E-commerce stale rośnie dlatego też coraz więcej osób próbuje zrobić biznes na hossie. W przeciągu ostatnich pięciu lat liczba sklepów internetowych wzrosła w naszym kraju o ponad 30%. Obecnie działa w Polsce niemalże trzydzieści tysięcy e-sklepów, z których jeszcze przed 2011 rokiem funkcjonowało zaledwie nieco ponad dwa tysiące. Jednak nie wszystkie nowopowstałe firmy wytrzymują konkurencję, znaczna część szybko plajtuje. W 2010 roku zarejestrowano ponad siedem i pół tysiąca firm, z czego obecnie istnieje tylko jedna trzecia.

Z danych zebranych przez BIG InfoMonitor oraz BIK maluje się nieciekawa sytuacja. Pod koniec 2017 roku zadłużenie całej branży wyniosło 106 913 730 zł. Do puli tej wliczane zostały tylko długi o wartości przekraczającej pięćset złotych, które nie zostały uregulowane w przeciągu ostatniego miesiąca. Łącznie zadłużonych jest aż 2 721 firm.

W których województwach znajdują się najbardziej zadłużone firmy? Na pierwszym miejscu jest mazowieckie z niemalże dziewiętnastoma milionami długu, na drugim znajduje się śląskie z sumą blisko szesnastu milionów złotych, a na trzecim jest Wielkopolska z długiem o wartości trzynastu milionów złotych.

Najwięcej zadłużonych firm znajduje się w Mazowieckiem, bo aż czterysta osiemdziesiąt cztery, zaś najmniej jest w województwie opolskim bo tylko pięćdziesiąt dwie firmy e-commerce z tego rejonu były zadłużone pod koniec 2017 roku.

W sektorze sprzedaży detalicznej e-commerce zajmuje trzecie miejsce pod względem wielkości długu. Najbardziej zadłużona jest branża sklepów spożywczych (niemalże czterysta milionów długu), zaś na drugim miejscu uplasowały się punkty niewyspecjalizowane z długiem dochodzącym do stu dwudziestu milionów. Najmniej zadłużone są sklepy mięśnie, kwiaciarnie oraz sklepy zoologiczne. 3,4% firm e-commerce opóźnia zapłatę należnych płatności.

Większą częścią długo firm zajmujących się handlem za pośrednictwem Internetu są opóźnienia w spłacie rat kredytów bankowych. Bisnode Polska przeprowadziło sondaż, z którego wynika, że 44% polskich e-sklepów jest w bardzo dobrej i dobrej kondycji finansowej, zaś aż 56% jest w słabej i złej sytuacji finansowej. Sondaż został przeprowadzony na grupie tysiąca podmiotów zajmujących się e-commerce.

Jaki z kolei jest rekord zadłużenia? Wyznacza go firma z Wielkopolski, która z tytułu trzech zobowiązań musi zapłacić blisko dwa i pół miliona złotych zaległości. Niedaleko w tyle są dwie firmy z Mazowsza, które winne są milion osiemset tysięcy oraz milion czterysta tysięcy złotych.

Carrefour łączy swoje platformy internetowe

Do niedawna klienci pragnący zrobić e-zakupy we francuskiej sieci musieli zdecydować się, czy wejdą na ecarrefour.pl, czy na platformę Marketplace Carrefour.pl. Od teraz będą mogli zrobić wszystkie zakupy w jednym miejscu. Jednocześnie firma powiększyła ilość ofert przemysłowych od zewnętrznych dostawców dostępnych na swojej witrynie bez zmniejszenia asortymentu produktów spożywczych.

W Polsce sieć wprowadziła ofertę e-commerce w 2015 roku. Firma mocno stawiała na rozwiązanie click and collect, a w październiku ubiegłego roku uruchomiła Marketplace, za którego pośrednictwem mogą sprzedawać niezależni dostawcy. Dzięki tej usłudze Carrefour liczy na dotarcie do klientów, którzy zainteresowani są kupnem produktów niedostępnych wcześniej w asortymencie francuskiej sieci hipermarketów.

Integracja platform jest częścią strategii korporacji zaplanowanej do roku 2022. Opierać ma się ona na poprawie organizacji, zwiększeniu konkurencyjności i produktywności, stawianiu na omnichannel oraz oferowaniu produktów o wysokiej jakości.

Celem firmy jest podbój rozwijającej się branży sprzedaży produktów spożywczych online. Obroty mają handlu żywnością mają wynosić pięć miliardów euro, a firma planuje przejąć 20% rynku internetowych zakupów spożywczych we Francji. Aby to osiągnąć Carrefour zamierza zainwestować niemalże trzy miliardy euro w swoje usługi internetowe.

e-commerce

Lidl zamierza rozwijać e-commerce

Lidl zaczął inwestować w e-commerce pod koniec zeszłego roku, kiedy pojawiły się usługi Winnice Lidl oraz Lidl Podróże. Oba projekty powstały w charakterze testów mających sprawdzić, czy sieci opłacać będzie dalej rozwijać się w tym obszarze.

Podobno mają zostać uruchomione kolejne e-usługi firmy, a także zostać rozszerzona oferta alkoholi dostępnych online, głównie o trunki drogie, których nie opłacałoby się trzymać w sklepie stacjonarnym. Jako, że w kilku krajach Lidl sprzedaje produkty przemysłowe w sieci, to spekuluje się, że taka oferta może zostać wprowadzona także i u nas.

Obecnie Lidl nie prowadzi sprzedaży produktów spożywczych za pośrednictwem sieci w żadnym z krajów, w którym się znajduje nawet w rodzimych Niemczech.

e-commerce

E-commerce poprawia wyniki Gino Rossi

W lutym 2018 roku, sieć obuwnicza Gino Rossi osiągnęła niemalże piętnaście milionów złotych przychodu, co jest wynikiem niższym o ponad 23% w porównaniu z rokiem poprzednim. Wyniki sprzedaży ratowane są przez e-commerce, który o niemalże 38% powiększył się w porównaniu do lutego 2017 roku.

Firma jest zadłużona i zamierza sprzedać należącą do niej markę odzieżową Simple, dzięki czemu będzie mogła zmniejszyć zadłużenie oraz skupić się na swojej specjalności, czyli na handlowaniu butami.

Gino Rossi sprzedaje obuwie ze średniej i wyższej półki, a także posiada dziewięćdziesiąt sklepów stacjonarnych w Polsce oraz u naszych sąsiadów. Firma w ostatnim roku mocno rozwijała swoje usługi sprzedaży omnichannel.

e-commerce

 

Prasówka powstaje dzięki:

Rzetelny Regulamin

Firma świadcząca kompleksowe usługi doradcze w zakresie prawa gospodarczego, prawa spółek handlowych, prawa konsumenckiego, praw autorskich oraz ochrony danych osobowych. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów z branży e-commerce, nowoczesnych technologii IT oraz prowadzących szeroko rozumianą działalność w internecie.

Rzetelną Grupę tworzą doświadczeni eksperci, radcy prawni, prawnicy oraz menedżerowie, którzy wspierają przedsiębiorców w prowadzeniu bezpiecznego e-biznesu, zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa i najlepszymi praktykami.

Rzetelna Grupa posiada w swoim portfolio sześć marek – produktów, które precyzyjnie definiują świadczone przez firmę usługi.

FreshMail

Pon-Pt: 8:00-17:00
(+48) 12 617 60 10
pomoc@freshmail.pl

FreshMail to wszystko czego potrzebujesz aby wysyłać efektywne newslettery i mailingi. Intuicyjny system, piękne szablony, które łatwo dopasujesz do swoich potrzeb, rozbudowane raporty oraz wiele funkcjonalności, które pozwolą Ci łatwo i szybko tworzyć skuteczne kampanie email marketingowe. FreshMail to nie tylko niezawodny system do email marketingu, to także zespół profesjonalistów, specjalizujących się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu. Ludzie FreshMaila to eksperci z pasją podchodzący do swojej pracy i czerpiący satysfakcję z sukcesów swoich Klientów. Jednak nie sztuka nazywać się ekspertem, sztuka jest to udowodnić – nam się udało. Jesteśmy najczęściej nagradzaną agencją za kreatywne działania email marketingowe w Polsce.

Agencja Marketing i Biznes

mail: michal@marketingibiznes.pl
telefon: 695 069 430
strona www: https://marketingibiznes.pl/agencja/

Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Marketing i Biznes jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Marketing i Biznes liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.

GetResponse

Oferty biznesowe: sales@getresponse.com

Kontakt dla mediów: marketing@getresponse.com

Do tej pory zaufało nam ponad 350 000 klientów ze 182 krajów, a platforma GetResponse dostępna jest w 21 językach. Ponad 300 naszych profesjonalistów pracuje w biurach w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Malezji, Indiach i Rosji.

Nieprzerwanie od 15 lat dostarczamy najwyższej jakości rozwiązania dla online marketerów, które umacniają pozycję przedsiębiorców i pomagają w rozwoju biznesu.

AlleKurier.pl

Allekurier Sp. z o.o. 
ul. Balicka 12A/B4 
30-149 Kraków 
NIP: 6772370941 
REGON: 122640506 
KRS: 0000430370

AlleKurier.pl umożliwia nadawanie przesyłek kurierskich najlepszych przewoźników do 70% taniej. Aby korzystać z niskich cen na przesyłki DPD, DHL, UPS, InPost czy Geis nie trzeba podpisywać umów i deklarować ilości nadawanych przesyłek, niskie  ceny dostępne są już od pierwszej przesyłki. Serwis oferuje przesyłki krajowe, międzynarodowe a także przesyłki na paletach.

INIS

INIS to kompleksowa obsługa kampanii reklamowych online nastawionych na efekt. Nie jesteśmy jednym z wielu pośredników. Posiadamy własne zasoby bazodanowe, system mailingowy oraz autorskie narzędzie, pozwalające na automatyczną emisję, analizę i optymalizację kampanii w czasie rzeczywistym.

Codziennie realizujemy ponad 30 mln wysyłek do osób o określonych cechach demograficznych i zainteresowaniach.

W naszej ofercie znajdziesz:

• kampanie emailingowe i display

• email retargeting, video mailing, responsive email design

• display remarketing w RTB, hiperpersonalizację, tagowanie, tracking

• geotargetowanie i targetowanie: demograficzne, behawioralne, na urządzenia mobilne

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail