Prasówka e-commerce #63 Problem długów zmorą e-commerce?

13.03.2018 AUTOR: Radek Borzym

Allegro i Poczta Polska wspólnie prowadzą kampanię promocyjną

Allegro zorganizował olbrzymią akcję promocyjną dzięki której klienci firmy będą mogli skorzystać z opcji darmowej wysyłki dla produktów należących do kategorii ogród, dom oraz moda. Czas, w którym oferta będzie obowiązywać to marzec i kwiecień. Koszt wysyłki pokryty zostanie przez Allegro. Żeby skorzystać z promocji zamówienie należy złożyć, w zależności od kategorii produktów, w weekend lub w odpowiednich przedziałach czasowych. Musi przekraczać ono czterdzieści złotych bądź pięćdziesiąt złotych.

Największa krajowa firma e-commerce weszła w nieporumienienie z Pocztą Polską, dzięki któremu przedsiębiorstwo będzie mogło skorzystać z rozbudowanej infrastruktury usługodawcy pocztowego. Allegro dostarczy zamówioną przesyłkę do jednego z ponad siedmiu tysięcy punktów odbioru należących do Poczty Polskiej.

Powodem zawiązania współpracy z pocztą były dla Allegro badania, z których wynika, że Polacy coraz bardziej lubią korzystać z punktów odbioru osobistego zamówień. Opcja ta staje się popularna w naszym kraju i często wygrywa z kurierem. Dodatkowym powodem rozpoczęcia kampanii była chęć wsparcia małych i średnich polskich przedsiębiorców, którzy ostatnio muszą rywalizować z zalewem produktów z Chin.

Klienci korzystający z promocji wybierają jeden z dostępnych punktów, z którego chcą odebrać swoje zamówienie. Otrzymują wiadomość SMS, informującą kiedy dana rzecz została dostarczona do wskazanego punktu. Do powiadomienia załączony zostanie numer przesyłki oraz kod, dzięki któremu odbiór zamówienia z punktu stanie się szybszy.

Celem Poczty Polskiej jest takie rozbudowanie swojej sieci, żeby każdy Polak mieszkający w mieście mógł w przeciągu paru minut odebrać czekającą na niego paczkę.

e-commerce

Problem długów zmorą e-commerce?

E-commerce stale rośnie dlatego też coraz więcej osób próbuje zrobić biznes na hossie. W przeciągu ostatnich pięciu lat liczba sklepów internetowych wzrosła w naszym kraju o ponad 30%. Obecnie działa w Polsce niemalże trzydzieści tysięcy e-sklepów, z których jeszcze przed 2011 rokiem funkcjonowało zaledwie nieco ponad dwa tysiące. Jednak nie wszystkie nowopowstałe firmy wytrzymują konkurencję, znaczna część szybko plajtuje. W 2010 roku zarejestrowano ponad siedem i pół tysiąca firm, z czego obecnie istnieje tylko jedna trzecia.

Z danych zebranych przez BIG InfoMonitor oraz BIK maluje się nieciekawa sytuacja. Pod koniec 2017 roku zadłużenie całej branży wyniosło 106 913 730 zł. Do puli tej wliczane zostały tylko długi o wartości przekraczającej pięćset złotych, które nie zostały uregulowane w przeciągu ostatniego miesiąca. Łącznie zadłużonych jest aż 2 721 firm.

W których województwach znajdują się najbardziej zadłużone firmy? Na pierwszym miejscu jest mazowieckie z niemalże dziewiętnastoma milionami długu, na drugim znajduje się śląskie z sumą blisko szesnastu milionów złotych, a na trzecim jest Wielkopolska z długiem o wartości trzynastu milionów złotych.

Najwięcej zadłużonych firm znajduje się w Mazowieckiem, bo aż czterysta osiemdziesiąt cztery, zaś najmniej jest w województwie opolskim bo tylko pięćdziesiąt dwie firmy e-commerce z tego rejonu były zadłużone pod koniec 2017 roku.

W sektorze sprzedaży detalicznej e-commerce zajmuje trzecie miejsce pod względem wielkości długu. Najbardziej zadłużona jest branża sklepów spożywczych (niemalże czterysta milionów długu), zaś na drugim miejscu uplasowały się punkty niewyspecjalizowane z długiem dochodzącym do stu dwudziestu milionów. Najmniej zadłużone są sklepy mięśnie, kwiaciarnie oraz sklepy zoologiczne. 3,4% firm e-commerce opóźnia zapłatę należnych płatności.

Większą częścią długo firm zajmujących się handlem za pośrednictwem Internetu są opóźnienia w spłacie rat kredytów bankowych. Bisnode Polska przeprowadziło sondaż, z którego wynika, że 44% polskich e-sklepów jest w bardzo dobrej i dobrej kondycji finansowej, zaś aż 56% jest w słabej i złej sytuacji finansowej. Sondaż został przeprowadzony na grupie tysiąca podmiotów zajmujących się e-commerce.

Jaki z kolei jest rekord zadłużenia? Wyznacza go firma z Wielkopolski, która z tytułu trzech zobowiązań musi zapłacić blisko dwa i pół miliona złotych zaległości. Niedaleko w tyle są dwie firmy z Mazowsza, które winne są milion osiemset tysięcy oraz milion czterysta tysięcy złotych.

Carrefour łączy swoje platformy internetowe

Do niedawna klienci pragnący zrobić e-zakupy we francuskiej sieci musieli zdecydować się, czy wejdą na ecarrefour.pl, czy na platformę Marketplace Carrefour.pl. Od teraz będą mogli zrobić wszystkie zakupy w jednym miejscu. Jednocześnie firma powiększyła ilość ofert przemysłowych od zewnętrznych dostawców dostępnych na swojej witrynie bez zmniejszenia asortymentu produktów spożywczych.

W Polsce sieć wprowadziła ofertę e-commerce w 2015 roku. Firma mocno stawiała na rozwiązanie click and collect, a w październiku ubiegłego roku uruchomiła Marketplace, za którego pośrednictwem mogą sprzedawać niezależni dostawcy. Dzięki tej usłudze Carrefour liczy na dotarcie do klientów, którzy zainteresowani są kupnem produktów niedostępnych wcześniej w asortymencie francuskiej sieci hipermarketów.

Integracja platform jest częścią strategii korporacji zaplanowanej do roku 2022. Opierać ma się ona na poprawie organizacji, zwiększeniu konkurencyjności i produktywności, stawianiu na omnichannel oraz oferowaniu produktów o wysokiej jakości.

Celem firmy jest podbój rozwijającej się branży sprzedaży produktów spożywczych online. Obroty mają handlu żywnością mają wynosić pięć miliardów euro, a firma planuje przejąć 20% rynku internetowych zakupów spożywczych we Francji. Aby to osiągnąć Carrefour zamierza zainwestować niemalże trzy miliardy euro w swoje usługi internetowe.

e-commerce

Lidl zamierza rozwijać e-commerce

Lidl zaczął inwestować w e-commerce pod koniec zeszłego roku, kiedy pojawiły się usługi Winnice Lidl oraz Lidl Podróże. Oba projekty powstały w charakterze testów mających sprawdzić, czy sieci opłacać będzie dalej rozwijać się w tym obszarze.

Podobno mają zostać uruchomione kolejne e-usługi firmy, a także zostać rozszerzona oferta alkoholi dostępnych online, głównie o trunki drogie, których nie opłacałoby się trzymać w sklepie stacjonarnym. Jako, że w kilku krajach Lidl sprzedaje produkty przemysłowe w sieci, to spekuluje się, że taka oferta może zostać wprowadzona także i u nas.

Obecnie Lidl nie prowadzi sprzedaży produktów spożywczych za pośrednictwem sieci w żadnym z krajów, w którym się znajduje nawet w rodzimych Niemczech.

e-commerce

E-commerce poprawia wyniki Gino Rossi

W lutym 2018 roku, sieć obuwnicza Gino Rossi osiągnęła niemalże piętnaście milionów złotych przychodu, co jest wynikiem niższym o ponad 23% w porównaniu z rokiem poprzednim. Wyniki sprzedaży ratowane są przez e-commerce, który o niemalże 38% powiększył się w porównaniu do lutego 2017 roku.

Firma jest zadłużona i zamierza sprzedać należącą do niej markę odzieżową Simple, dzięki czemu będzie mogła zmniejszyć zadłużenie oraz skupić się na swojej specjalności, czyli na handlowaniu butami.

Gino Rossi sprzedaje obuwie ze średniej i wyższej półki, a także posiada dziewięćdziesiąt sklepów stacjonarnych w Polsce oraz u naszych sąsiadów. Firma w ostatnim roku mocno rozwijała swoje usługi sprzedaży omnichannel.

e-commerce

 

Prasówka powstaje dzięki:

Rzetelny Regulamin

Firma świadcząca kompleksowe usługi doradcze w zakresie prawa gospodarczego, prawa spółek handlowych, prawa konsumenckiego, praw autorskich oraz ochrony danych osobowych. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów z branży e-commerce, nowoczesnych technologii IT oraz prowadzących szeroko rozumianą działalność w internecie.

Rzetelną Grupę tworzą doświadczeni eksperci, radcy prawni, prawnicy oraz menedżerowie, którzy wspierają przedsiębiorców w prowadzeniu bezpiecznego e-biznesu, zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa i najlepszymi praktykami.

Rzetelna Grupa posiada w swoim portfolio sześć marek – produktów, które precyzyjnie definiują świadczone przez firmę usługi.

FreshMail

Pon-Pt: 8:00-17:00
(+48) 12 617 60 10
[email protected]

FreshMail to wszystko czego potrzebujesz aby wysyłać efektywne newslettery i mailingi. Intuicyjny system, piękne szablony, które łatwo dopasujesz do swoich potrzeb, rozbudowane raporty oraz wiele funkcjonalności, które pozwolą Ci łatwo i szybko tworzyć skuteczne kampanie email marketingowe. FreshMail to nie tylko niezawodny system do email marketingu, to także zespół profesjonalistów, specjalizujących się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu. Ludzie FreshMaila to eksperci z pasją podchodzący do swojej pracy i czerpiący satysfakcję z sukcesów swoich Klientów. Jednak nie sztuka nazywać się ekspertem, sztuka jest to udowodnić – nam się udało. Jesteśmy najczęściej nagradzaną agencją za kreatywne działania email marketingowe w Polsce.

Agencja Marketing i Biznes

mail: [email protected]
telefon: 695 069 430
strona www: https://marketingibiznes.pl/agencja/

Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Marketing i Biznes jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Marketing i Biznes liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.

GetResponse

Oferty biznesowe: [email protected]

Kontakt dla mediów: [email protected]

Do tej pory zaufało nam ponad 350 000 klientów ze 182 krajów, a platforma GetResponse dostępna jest w 21 językach. Ponad 300 naszych profesjonalistów pracuje w biurach w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Malezji, Indiach i Rosji.

Nieprzerwanie od 15 lat dostarczamy najwyższej jakości rozwiązania dla online marketerów, które umacniają pozycję przedsiębiorców i pomagają w rozwoju biznesu.

AlleKurier.pl

Allekurier Sp. z o.o. 
ul. Balicka 12A/B4 
30-149 Kraków 
NIP: 6772370941 
REGON: 122640506 
KRS: 0000430370

AlleKurier.pl umożliwia nadawanie przesyłek kurierskich najlepszych przewoźników do 70% taniej. Aby korzystać z niskich cen na przesyłki DPD, DHL, UPS, InPost czy Geis nie trzeba podpisywać umów i deklarować ilości nadawanych przesyłek, niskie  ceny dostępne są już od pierwszej przesyłki. Serwis oferuje przesyłki krajowe, międzynarodowe a także przesyłki na paletach.

INIS

INIS to kompleksowa obsługa kampanii reklamowych online nastawionych na efekt. Nie jesteśmy jednym z wielu pośredników. Posiadamy własne zasoby bazodanowe, system mailingowy oraz autorskie narzędzie, pozwalające na automatyczną emisję, analizę i optymalizację kampanii w czasie rzeczywistym.

Codziennie realizujemy ponad 30 mln wysyłek do osób o określonych cechach demograficznych i zainteresowaniach.

W naszej ofercie znajdziesz:

• kampanie emailingowe i display

• email retargeting, video mailing, responsive email design

• display remarketing w RTB, hiperpersonalizację, tagowanie, tracking

• geotargetowanie i targetowanie: demograficzne, behawioralne, na urządzenia mobilne

Do góry!

Polecane artykuły

22.09.2020

Comarch e-Sale, jako e-commerce na dobry ...