Marketing i Biznes E-commerce #17 prasówka e-commerce – wzrasta poularność e-sklepów w mniejszych miastach

#17 prasówka e-commerce – wzrasta poularność e-sklepów w mniejszych miastach

#17 prasówka e-commerce – wzrasta poularność e-sklepów w mniejszych miastach

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Polska

Wzrasta popularność e-zakupów w mniejszych miastach

Instytut ARC Rynek i Opinia przeprowadził badanie trendów, jakimi będą podążać klienci e-sklepów w najbliższym czasie. Wśród wielu odpowiedzi wyłoniono 25 zachowań, które pokazują najwyższą dynamikę wzrostu i spadku. Spośród opisanych wskaźników można wyróżnić te dotyczące e-commerce. Mieszkańcy średniej wielkości miast (50 tys. – 199 tys. mieszkańców) zamierzają wydawać więcej na swoje zakupy w sklepach internetowych – aż 22% badanych odpowiedziało właśnie w ten sposób. Zakupy spożywcze przez Internet najmniej interesują osoby młode – 5% osób. Za tego typu transakcjami opowiedziało się 16% ankietowanych z pokolenia X i 12% osób powyżej 57 roku życia.

Nasi specjaliści będą dynamicznie zarządzać ofertą Twojego sklepu na Ceneo, tak abyś znalazł się zawsze na wybranych pozycjach przy jak najniższym CPC za każdy produkt.

Kluczem do sukcesu jest pilnowanie stawki za przeklik oraz ceny każdego produktu osobno. Przy tak dynamicznie zmieniającym się asortymencie u Ciebie i u konkurencji, wykonanie tego manualnie jest niemożliwe, dlatego stworzyliśmy unikalne narzędzie ConveRISE.
Z nami Twoja oferta będzie:

Wyżej niż konkurencja za minimalną możliwą kwotę

Zawsze na kluczowych pozycjach

Zawsze opłacalna biznesowo

    Jako ciekawostkę można jeszcze podać spadek zainteresowania mediami społecznościowymi wśród mieszkańców największych miast (powyżej 500 tys. mieszkańców). Aż 18% ankietowanych przyznało się, że coraz rzadziej zagląda na portale tego typu.

    frisco.pl - e-commerce

    Frisco chce nawiązać współpracę z regionalnymi dostawcami

    Frisco.pl to jeden z gigantów na rynku e-delikatesów. W tej chwili w ofercie sklepu znajduje się ponad 12 tysięcy artykułów z różnych kategorii. Zarząd firmy jednak na tym nie poprzestaje; otwiera się na nowe trendy i zapytania klientów. Do oferty wprowadzono wiele bezglutenowych pozycji oraz artykuły bez laktozy. Rozbudowywany też jest dział ekologiczny i nieprzetworzony. To duża szansa dla lokalnych małych dostawców i producentów zdrowej żywności.

    Carrefour Marketplace w Polsce

    Już w najbliższym kwartale francuska sieć uruchomi w naszym kraju Carrefour Marketplace, czyli internetową platformę do sprzedaży dla producentów żywności i wyrobów. Ma być to swoista konkurencja dla Allegro, Amazon czy też Zalando, ponieważ będzie można oferować na niej również produkty non-foodowe. Aby nawiązać współpracę i zacząć sprzedaż poprzez Marketplace, handlowcy będą musieli opłacić miesięczny abonament wysokości 149 zł. Jak zapewnia sieć, partnerzy skorzystają na wsparciu biznesowym i atrakcyjnych warunkach współpracy. Stawki prowizyjne mają wynosić 5-9% od wartości transakcji. Klienci będą mogli odebrać produkty na zasadzie click&collect w jednym ze sklepów stacjonarnych tej sieci.

    Ciekawostką jest też usługa collaborative economy, która również ma ruszyć w II kwartale tego roku. Na czym ona polega? Klienci będą mogli zlecić innym osobom zrobienie i dostarczenie im zakupów w sklepach sieci Carrefour. Ci, którzy podejmą się tego zadania, otrzymają bon promocyjny na zakupy. Wszystko odbywać się będzie za pośrednictwem sklepu eCarrefour.pl oraz aplikacji mobilnej.

    merlin.pl - e-commerce

    Merlin to już nie tylko sklep internetowy

    Firma Admassive Group utworzyła spółkę Merlin Publishing, która ma zajmować się działalnością typowo wydawniczą. Według komunikatu giełdowego przeważającym przedmiotem działalności nowej spółki będzie wydawnictwo (książki, gazety, czasopisma), a także produkcja gier i zabawek. Stworzenie Merlin Publishing jest jednym z etapów strategii na lata 2017-2018, która ma umożliwić powrót w 2018 roku do sprzedaży na poziomie powyżej 100 mln zł.

    Świat

    bic - e-commerce

    Bic i zakupy subskrypcyjne

    W USA i Kanadzie przyjął się z powodzeniem Dollar Shave Club, który pozwalał na subskrypcyjne zakupy przyborów do golenia, przede wszystkim maszynek. Podobne rozwiązanie ma zamiar wprowadzić we Francji Bic, czyli marka znana z pomarańczowych długopisów i maszynek jednorazowych. The Bic Shave Club pozwala na zamówienie maszynek od 5 euro za miesiąc.

    amazonfresh - e-commerce

    Amazon umożliwi odbiór zakupów w 15 min od złożenia zamówienia?

    Amazon jest gigantem, który cały czas inwestuje w nowe rozwiązania. Kolejnym jest stworzenie rozwiązania AmazonFresh Pickup, które pozwoli na odbiór zamówienia nawet w 15 minut od jego złożenia. Obecnie rozwiązanie AmazonFresh jest dostępne w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, pojawiło się też w Niemczech. W żadnym z tych miejsc nie ma jednak możliwości odbioru zamówienia w tak krótkim czasie. Może się to jednak zmienić. Trwają bowiem testy w dwóch sklepach zlokalizowanych w Seattle. W każdym z nich pracownicy Amazon mogą zrobić zakupy z możliwością odbioru osobistego. Usługa ta nie wymaga nawet wysiadania z samochodu, gdyż pracownik AmazonFresh Pickup dostarczy je prosto do bagażnika. Jak mówią przedstawiciele sklepu, oferta ta będzie najpierw dostępna dla użytkowników Amazon Prime, a następnie dla wszystkich klientów. Nie będzie się też wiązała z żadnym minimum logistycznym.

    ups - e-commerce

    Sieci zaniedbują doświadczenia klienta na ostatniej mili

    Firma Kantar TNS zebrała opinie ponad 23 tysięcy klientów z 21 krajów Europy, w tym z Polski. Otrzymany raport dotyczył między innymi metod płatności za zakupy, opcji dostawy i odczuć klienta na ostatniej mili. Z badania wynika, że 91% ankietowanych oczekuje od sprzedawców przejrzystych kosztów dostawy, bez ukrytych opłat. 90% badanych chce, aby paczka z zamówieniem dotarła do nich następnego dnia po zamówieniu towaru, a według 80% przepytanych osób, przesyłki powinny być dostarczane z czasowym przedziałem planowanego dostarczenia. Z raportu dość wyraźnie wynika, że – wśród kluczowych czynników budowania przewagi rynkowej – na znaczeniu zyskuje sposób dostarczenia przesyłki oraz obsługa klienta na tzw. „ostatniej mili”. 84% osób oczekuje doręczenia paczki do domu, ale wiele z nich dopuszcza dostarczenie przesyłki do alternatywnego miejsca lub punktu odbioru. Istotnym czynnikiem jest elastyczność – większość klientów twierdzi, że chętniej dokonuje zakupów w sklepie oferującym szybkie doręczenie, śledzenie przesyłki i możliwość zmiany terminu dostawy. Prawie połowa badanych ceni sobie powiadomienia otrzymywane przez kuriera, dotyczące godziny doręczenia.

    Wzrasta też odsetek zamówień składanych przez urządzenia mobilne – jest to już 35%. Ponadto, 42% ankietowanych uważa, że responsywna strona jest niezbędna w procesie zakupów internetowych.

    Prasówka powstaje dzięki:

      

    Czytaj również:

    Prasówka startupy i innowacje #2 – Matematyka będzie dużo prostsza, rodzice mogą sprawdzić akcję serca dzięki skarpetce!

    #16 Prasówka e-commerce – Deichmann kolejną marką na Allegro, Bezos awansuje na drugą pozycję najbogatszych ludzi świata

    Estymacja startu startupu – jak zacząć prowadzić biznes w modelu saas?

    Podziel się

    Zostaw komentarz

    Najnowsze

    Powered by: unstudio.pl