Polska
Frisco w 2016 roku zwiększył liczbę klientów oraz średnią wartość koszyka
Frisco.pl to jeden z największych supermarketów online. Sklep może zaliczyć rok 2016 do udanych. W chwili, gdy wielkie sieci marketów dopiero zaczynają stawiać swoje pierwsze kroki na rynku e-commerce, delikatesy te mogą pochwalić się dobrymi wynikami z poprzedniego roku.
Tylko przez ostatnie 12 miesięcy Frisco zanotował wzrost liczby klientów blisko o połowę, a średnia wartość koszyka zakupowego, w którym znajdowało się przeciętnie aż 30 produktów, wyniosła 250 zł. Kolejną ciekawą informacją jest to, że aż o 70% wzrosła liczba regularnych użytkowników, którzy robią zakupy spożywcze w tym e-sklepie.
Nasi specjaliści będą dynamicznie zarządzać ofertą Twojego sklepu na Ceneo, tak abyś znalazł się zawsze na wybranych pozycjach przy jak najniższym CPC za każdy produkt.
Kluczem do sukcesu jest pilnowanie stawki za przeklik oraz ceny każdego produktu osobno. Przy tak dynamicznie zmieniającym się asortymencie u Ciebie i u konkurencji, wykonanie tego manualnie jest niemożliwe, dlatego stworzyliśmy unikalne narzędzie ConveRISE.
Z nami Twoja oferta będzie:
Wyżej niż konkurencja za minimalną możliwą kwotę
Zawsze na kluczowych pozycjach
Zawsze opłacalna biznesowo
Dane te pokazują, że wielu klientów woli zrobić tygodniowe zakupy online, aby uniknąć dużych kolejek, zgiełku i ścisku. W zeszłym roku najchętniej kupowane przez konsumentów były owoce i warzywa, które pojawiały się w 75% koszyków, na drugim miejscu znalazły się świeże produkty żywnościowe, takie jak nabiał czy mięsa. One trafiały do 50% wszystkich koszyków.
Pojawia się pytanie, czy duże hipermarkety stacjonarne, które starają się zaistnieć w e-commerce, między innymi przez stworzenie punktów click & collect, mają szansę ze sklepami, które mają już tak dobrą pozycję na rynku?
Co 4 Polak, korzystający z sieci, jest online przez całą dobę
Tak wynika z raportu firmy PwC. Według opublikowanych danych, 36% użytkowników sieci jest online od ośmiu do dwunastu godzin na dobę. Kolejna grupa, 19% userów, przebywa w sieci od 6 do 8 godzin. To bardzo ważna informacja dla firm i sklepów, które chcą dotrzeć do swoich potencjalnych odbiorców. Konsumenci zaczynają coraz częściej wybierać te firmy, które są cyfrowe.
Raport PwC pokazuje także, że kobiety dużo chętniej korzystają z nowych rozwiązań technologicznych, w różnych obszarach życia codziennego. Wyjątkiem są usługi finansowe online, takie jak kantory online, porównywarki finansowe, czy też płatności mobilne – ten rynek zdominowali mężczyźni. Aż 98% respondentów bardzo pozytywnie ocenia zmiany i wpływ nowych technologii na codzienne życie, a 70% bez problemu udostępnia swoje dane w sieci. Według nich Internet pozwala na zacieśnianie więzi z rodziną, przyjaciółmi i współpracownikami.
Polska marka odzieżowa Quiosque chce wdrożyć click&collect w swoim e-sklepie
Quiosque to ponad 130 punktów stacjonarnych oraz otwarty w 2014 roku sklep online. Dynamiczny wzrost sprzedaży w kanale internetowym, który wynosi nawet 65%, zachęcił zarząd marki do rozwinięcia tego kanału i postawienia go wyżej w hierarchii sprzedażowej. W 2017 roku marka chce osiągnąć 10% ogólnej sprzedaży. Widząc potencjał, postanowiono wprowadzić usługę click&collect, która ma jeszcze bardziej ułatwić kupującym odbiór zakupionych towarów. Quiosque kładzie także duży nacisk na kanały social media, w których widać znaczną aktywność klientów sklepu. To kolejny brand, który widzi spory potencjał w działaniach omnichannel.
Świat
Integer.pl wycofuje paczkomaty z kilku rynków zagranicznych
Zarząd spółki Integer podjął decyzję o zakończeniu działalności paczkomatowych na rynkach zagranicznych. Zmiana ta dotyczy przede wszystkim Malezji, Ukrainy, Norwegii, Hiszpanii oraz Brazylii. Cała procedura, związana z zamknięciem rynków i przetransportowaniem urządzeń do Polski, powinna kosztować, według szacunków zarządu spółki, około 5,5-6 milionów złotych. Decyzja o wycofaniu się z wyżej wymienionych rynków spowodowana jest niedostatecznymi możliwościami rozwoju biznesu we wspomnianych krajach.
Amazon Go w Londynie?
Gigant rynku e-commerce, który inwestuje w różne gałęzie biznesu, postawił na sklepy stacjonarne o nazwie Amazon Go. O samym pomyśle można poczytać więcej na oficjalnej stronie. Amazon Go ma być sklepem nowej generacji, w którym zakupy odbywać się będą przy pomocy aplikacji zainstalowanej na telefonie oraz specjalnych bramek zaopatrzonych w czytniki. Towar można ściągać z półek i wkładać prosto do toreb, ponieważ system czujników, zaopatrzonych w odpowiednie oprogramowanie, pozwoli na zliczenie wszystkich produktów. To nowy poziom zakupów, który może okazać się przełomowy. Jak się sprawdzi? To się okaże. Według informacji podawanych przez Retail Detail, sklep będzie miał od 1000 do 3500 mkw i będzie obsługiwany jedynie przez 6 osób.
Brytyjczycy sprzedają rekordowo dużo produktów i usług online
Prawie 44% dorosłych mieszkańców Wielkiej Brytanii zarabia dodatkowe pieniądze, sprzedając produkty i usługi online, z czego 54% z nich to osoby w wieku 24-25 lat. 36% ankietowanych przyznaje, że próbowało sprzedaży online, a jedna na pięć osób stwierdziła, że działania e-commerce pozwoliły jej na polepszenie swojej sytuacji finansowej lub usprawniło pracę. Często sprzedaż online wiąże się dla nich z dużo mniejszymi nakładami pracy, przy jednocześnie wyższych dochodach. Połowa przepytanych Brytyjczyków przyznaje, że jeśli miałaby otworzyć sklep, to zdecydowałaby się na interes prowadzony online. 27% z nich wybrałoby zaś połączenie działań online i offline.
Prasówka powstaje dzięki:
Czytaj również:
https://marketingibiznes.pl/e-commerce/prasowka-9-allegro-wprowadza-nowe-zasady-tworzenia-miniatur-ikea-rozwija-kanal-sprzedazy-online-komisja-europejska-walczy-z-nieuczciwymi-praktykami-e-commerce
Skrót wydarzeń ze świata e-commerce, czyli prasówka 16.01-22.01. #7
Najnowszy skrót wydarzeń ze świata e-commerce, czyli prasówka 9.01-15.01. #6
Zostaw komentarz