Polska
Dlaczego najczęściej porzucamy koszyki?
Sklep Answear przeprowadził badania wśród konsumentów kupujących w e-sklepach. Jego celem było sprawdzenie, dlaczego porzucamy koszyki przed zakończeniem procesu zakupowego.
Nawet 69% koszyków zostaje opuszczonych przed finalizacją transakcji. Zachowania te mają różne podłoża. Wielu klientów po prostu przegląda w Internecie ofertę sklepu lub przechowuje w koszykach produkty, gdyż chce dokończyć zakup w późniejszym terminie. Trzema jednak najważniejszymi i najczęściej powtarzającymi się powodami są:
- zbyt wysokie koszty dodatkowe – wśród nich znajdują się także koszty dostawy. Klienci nie chcą płacić za przesyłkę, szczególnie wtedy, gdy wiele sklepów oferuje darmowe dostarczenie paczki. Warto więc wprowadzić minimalną kwotę zamówienia, przy której koszt dostawy zostanie przerzucony na sklep;
- dokończenie zamówienia wymaga założenia konta w e-sklepie – to kolejna przeszkoda, jaka zniechęca klientów do sfinalizowania zakupu. Główne powody, dla których nie chcemy zakładać konta w sklepie, to: niechęć do otrzymywanych później ofert reklamowych, brak czasu na wypełnienie formularza, zbyt długi i zbyt skomplikowany kwestionariusz. Dlatego warto wprowadzić w sklepie internetowym możliwość zakupów bez konieczności rejestrowania się. Badanie Baymard Institute pokazuje, że aż 35% respondentów wymieniło ten czynnik jako jeden z najbardziej zniechęcających przy podejmowaniu decyzji zakupowej;
Nasi specjaliści będą dynamicznie zarządzać ofertą Twojego sklepu na Ceneo, tak abyś znalazł się zawsze na wybranych pozycjach przy jak najniższym CPC za każdy produkt.
Kluczem do sukcesu jest pilnowanie stawki za przeklik oraz ceny każdego produktu osobno. Przy tak dynamicznie zmieniającym się asortymencie u Ciebie i u konkurencji, wykonanie tego manualnie jest niemożliwe, dlatego stworzyliśmy unikalne narzędzie ConveRISE.
Z nami Twoja oferta będzie:
Wyżej niż konkurencja za minimalną możliwą kwotę
Zawsze na kluczowych pozycjach
Zawsze opłacalna biznesowo
- zbyt długi i skomplikowany proces zakupowy – aż 1/4 użytkowników porzuca koszyk z tego powodu, że cała ścieżka zakupowa jest po prostu za długa. Według badań, optymalny formularz powinien zawierać około 12, maksymalnie 14 elementów. Ich optymalizacja pozwala zwiększyć konwersję nawet o 30%.
Te trzy podstawowe czynniki wydają się oczywiste, nadal jednak o nich zapominamy, przez co tracimy klientów. Warto o tym pamiętać.
Odbierając paczkę u kuriera InPost, zapłacisz kartą
Taką informację podano do wiadomości publicznej kilka dni temu. InPost rozpoczął współpracę z Mastercard i wyposażył 2,5 tysiąca swoich kurierów w zbliżeniowe terminale płatnicze. Dzięki temu rozwiązaniu klienci mogą zapłacić za paczki pobraniowe przy pomocy karty lub telefonu. To wyjście naprzeciw klientom, często bowiem nie mogli oni odebrać przesyłki, gdyż nie posiadali w domu odpowiedniej ilości gotówki. To kolejny krok na drodze do rozwoju usług kurierskich w naszym kraju.
Smartfony nie służą nam tylko do rozrywki i dzwonienia
Google przeprowadziło badania na temat wykorzystywania smartfonów przez ich właścicieli. Przeprowadzono 625 tysięcy wywiadów z użytkownikami z całego świata, w tym z Polski. Dziś w naszym kraju smartfonów używa 61% konsumentów. Urządzenia te upowszechniły się, ale najczęściej to młodzi użytkownicy cenią je sobie najbardziej. Dla tych poniżej 25 roku życia służą one:
- do wyszukiwania informacji – 80% z nich korzysta z mobilnych wyszukiwarek;
- do oglądania wideo – 64% robi to raz w tygodniu;
- jako zegarek i budzik; to na ekran tego urządzenia patrzymy zaraz po przebudzeniu – 74% użytkowników;
- do robienia zakupów – 4% kupuje rzeczy mobilnie, a 27% wyszukuje informacji o produkcie.
W wyższych grupach wiekowych odpowiedzi kształtowały się następująco:
- 60% badanych robi zdjęcia i kręci wideo;
- 44% słucha muzyki;
- 39% sprawdza pogodę;
- 31% sprawdza wiadomości;
- 29% gra w gry;
- 26% zarządza kalendarzem i spotkaniami;
- 21% korzysta z map (także w trakcie podróży), informacji o natężeniu ruchu;
- 15% sporządza listy zakupów i zadań do wykonania;
- 10% czyta książki, magazyny;
- 6% śledzi swoją aktywność sportową i diety.
Jak widać, smartfony służą nam do różnych celów, w tym do przeprowadzania transakcji lub sporządzania list zakupowych, które potem wykorzystywane są w sklepach.
Świat
McDonald’s i zakupy online?
Amerykańskie lokale należące do sieci McDonald’s ma czekać mała rewolucja. W najbliższym czasie zostaną przeprowadzone testy aplikacji mobilnej, która ma usprawnić proces realizacji i wydawania zamówień. Wdrożenie ma zostać przetestowane w 20 tysiącach amerykańskich restauracji. Na czym ma polegać innowacja? Przy pomocy dedykowanej aplikacji klient będzie mógł zamówić jedzenie online, opłacić je, a na końcu wybrać restaurację, w której bez kolejki będzie mógł odebrać swoje zamówienie w okienku drive-through.
To nie jest jedyny test, który przeprowadzany jest w amerykańskich lokalach. W 200 innych restauracjach McDonald’s zamówienia dostarczone zostaną przez kierowców Ubera. Zamówienia można będzie złożyć online przez stronę www lub aplikację mobilną UberEATS.
Zalando zwiększyło w 2016 roku przychody o 23%
W 2016 roku Zalando zanotowało 3,639 mld euro przychodu (wzrost o 23 proc.), a zysk EBIT wyniósł 216,3 mln euro (marża na poziomie 5.9 proc.). Ta najpopularniejsza w Europie platforma modowa planuje zakończyć rok 2017 z podobnym wynikiem, czyli wzrostem przychodów o kolejne 20 – 25 procent.
Tylko w 2016 roku na Zalando zakupów dokonało 20 milionów klientów, co dało wzrost o 11% względem roku poprzedniego. Z każdym rokiem firma zatrudnia coraz więcej pracowników oraz zwiększa liczbę powierzchni magazynowych, między innymi we Francji i Szwecji. Także w Polsce pojawiło się centrum logistyczne o powierzchni 130 000 m².
Platforma ta rozwija się i rośnie w siłę rok do roku. Za Zalando przemawiają, między innymi, darmowa dostawa i zwroty, jakość produktów oraz prosty i przejrzysty system zakupowy, który przekonuje do siebie użytkowników.
Zostaw komentarz