Czym tak naprawdę charakteryzują się dobre opisy produktów w sklepie? Jak nie wydając fortuny, przygotować opisy, które zwiększą konwersję i które pokocha Google? Zobacz, jak robią to inni, i zainspiruj się.
O tworzeniu opisów produktów w sklepach online powstało już wiele publikacji. Wszyscy wiemy, że opisy powinny być unikalne, napisane prostym językiem, ułatwiające klientom dokonanie wyboru i wzbudzające u nich potrzebę posiadania produktu. Wiemy także, że opisy powinny być łatwe do przeskanowania wzrokiem, z wypunktowaniami, podkreśleniami czy pogrubionymi słowami kluczowymi.
Moim zdaniem to jednak za mało. Za mało, by zastąpić sprzedawcę, za mało, by przekonać klientów do zakupu, za mało, by wspomóc znalezienie Twojego produktu w wyszukiwarce Google.
Na szczęście są sklepy, które dbają o ten aspekt swojej obecności na rynku i w ciekawy sposób potrafią zaprezentować produkty, które sprzedają. Jak to robią? Po prostu potrafią postawić się w roli klienta i uprzedzają jego pytania oraz wątpliwości. Poznaj ich techniki i skorzystaj z poniższych rad.
Nasi specjaliści będą dynamicznie zarządzać ofertą Twojego sklepu na Ceneo, tak abyś znalazł się zawsze na wybranych pozycjach przy jak najniższym CPC za każdy produkt.
Kluczem do sukcesu jest pilnowanie stawki za przeklik oraz ceny każdego produktu osobno. Przy tak dynamicznie zmieniającym się asortymencie u Ciebie i u konkurencji, wykonanie tego manualnie jest niemożliwe, dlatego stworzyliśmy unikalne narzędzie ConveRISE.
Z nami Twoja oferta będzie:
Wyżej niż konkurencja za minimalną możliwą kwotę
Zawsze na kluczowych pozycjach
Zawsze opłacalna biznesowo
Opisy produktów w sklepie: Dostosuj język do klientów
Zakładając sklep internetowy, już na samym początku powinieneś ustalić, dla kogo będą przeznaczone produkty w nim sprzedawane oraz jaki będzie język komunikacji z klientami. Inaczej będziesz rozmawiał z osobami młodymi, a inaczej ze starszymi. Kobiety będą potrzebowały znaleźć emocje w Twoim przekazie, a mężczyźni konkrety. Matki będą zwracać uwagę na bezpieczeństwo, a single na wygodę i szybkość. Język, który będzie dostosowany do Twojej grupy docelowej, jest istotny nie tylko w komunikacji marketingowej, ale także w opisach produktów. Matka będzie np. chciała wiedzieć, czy w serze, który kupuje, nie ma konserwantów, mężczyzna natomiast chętnie pozna przepisy, w których będzie mógł go wykorzystać.
Oczywiście rzadko się zdarza, że naszymi odbiorcami są tylko kobiety lub tylko mężczyźni, zwykle mamy kilka grup docelowych. Dlatego tak ważne jest, by je sprecyzować i tak dostosować opisy, by każdy znalazł istotne dla niego informacje.
Opisy produktów w sklepie: Zastąp sprzedawcę
W sklepie online klienci nie mają możliwości fizycznego kontaktu ze sprzedawcą, podobnie zresztą z towarem. Nie mogą dotknąć produktu, obejrzeć go, przymierzyć. Nie mogą też szybko dopytać sprzedawcy o szczegóły. Oczywiście mogą zadzwonić, zapytać na live chacie lub wysłać zapytanie drogą e-mailową. Problem pojawia się, gdy klient robi zakupy w weekend lub w nocy. W tej sytuacji jedyne, z czego może czerpać informacje, to opis produktu i jego zdjęcie. I właśnie te dwa elementy mają go przekonać do zakupu. Tylko od Ciebie zależy, czy to się uda.
Bardzo dobrze robi to sklep Jegoszafa.pl, który nie tylko zwraca się bezpośrednio do klienta, ale także doradza, na jakie okazje będzie pasował krawat i z jaką koszulą można go zestawić. To zapewne dla wielu panów wartościowa informacja, gdyż nierzadko mają oni problemy ze skomponowaniem ubioru. Takie rozwiązanie umożliwia również zwiększenie sprzedaży poprzez cross-selling.
Także wielu paniom pokazanie przykładowych stylizacji ułatwi podjęcie decyzji zakupowej oraz pomoże odpowiedzieć na pytanie: do czego to będzie pasować? Dba o to m.in. Orsay.com.
Opisy produktów w sklepie: Zastąp przymierzalnie
W sklepach online z odzieżą i obuwiem klienci nie mają możliwości przymierzenia produktu, sprawdzenia jakości i materiału, z jakiego jest wykonany, nie mogą też zobaczyć, jak ciuch układa się na ciele i czy podany rozmiar jest taki sam, jak ten, który noszą. Dlatego dokładnie opisz wymiary i skład koszuli, podaj długość podeszwy w centymetrach, a jeśli masz taką możliwość, umieść na stronie film pokazujący, jak sukienka układa się podczas chodzenia.
Asos.com pod opisem produktu umieszcza link, który powoduje wyświetlenie się pop-upu z opisem dokładnych wymiarów oraz instrukcją, jak zmierzyć swoje ciało, by móc znaleźć odpowiedni dla siebie rozmiar.
Z kolei Target.com zadbał również o poinformowanie klientów, jak dbać o ubranie, opisał poszczególne jego elementy, a oprócz tabeli rozmiarów umieścił też informacje o tym, jak zakupić lub zwrócić towar i co jeszcze może zainteresować klienta (co oglądali inni).
Answear.com pokazuje natomiast zdjęcia ubrań w dużym przybliżeniu, dzięki czemu klienci bez problemu zobaczą fakturę materiału, z jakiego produkty są wykonane.
Opisy produktów w sklepie: Pomóż wybrać kolor
Nie tylko w przypadku ubrań i obuwia brak możliwości zobaczenia towaru na żywo może utrudniać podjęcie decyzji zakupowej. W przypadku kosmetyków trudno wyobrazić sobie, jak dany odcień podkładu czy pudru będzie wyglądał na twarzy lub jak kolor pomadki będzie zestawiał się z ciemną lub jasną karnacją. Pomocne mogą być zdjęcia tych kosmetyków „w użyciu”.
Lancome-usa.com na kartach produktów pokazuje właśnie, jak wybrany kolor pomadki prezentuje się przy jasnej czy ciemnej karnacji, przy włosach blond i ciemnych. To umożliwia klientkom wybranie najlepszego koloru, który będzie dobrze wyglądał przy danym typie urody.
Natomiast sklep Beautylish.com umożliwia nie tylko porównanie różnych odcieni podkładu, ale także pokazuje, jak wyglądają one na jasnej i ciemnej skórze.
Opisy produktów w sklepie: Pokaż, jak używać Twojego produktu
Dobrą praktyką jest pokazanie produktu w użyciu. Znajduje to swoje zastosowanie nie tylko w sklepach z odzieżą czy kosmetykami, ale też w przypadku mało popularnych produktów lub takich, które wymagają pewnego wyczucia, umiejętności aranżacyjnych czy kulinarnych.
Przykładowo sklep Pixers.pl, posiadający w swojej ofercie m.in. fototapety oraz naklejki na ściany, umożliwił swoim klientom przygotowanie wizualizacji pokoju z wybraną fototapetą, tak aby klient mógł na własne oczy zobaczyć, czy wybrany wzór będzie pasował do jego salonu lub sypialni.
Z kolei sklep z dekoracjami cukierniczymi i akcesoriami do pieczenia oraz zdobienia edukuje swoich klientów, zapewniając materiały dotyczące m.in. tego, w jaki sposób powlekać ciasto lukrem plastycznym lub jak używać pieczątki do ciastek, by uzyskać jak najlepszy efekt.
Opisy produktów w sklepie: Udowodnij, że produkt spodobał się innym
Nikt z nas nie chce kupować kota w worku, lubimy też wiedzieć, że dany produkt w mniejszym lub większym stopniu spełnił oczekiwania innych. Innymi słowy, lubimy znać opinie innych o produkcie, który zamierzamy kupić. Dlatego znajdź miejsce na karcie produktu na recenzje klientów oraz zachęcaj ich, by je dodawali. Możesz to robić, organizując konkursy na najbardziej merytoryczną opinię lub dając niewielki upominek za skomentowanie produktu. Pamiętaj tylko, by nie usuwać negatywnych opinii, bo to szybko może obrócić się przeciwko Tobie.
Soap.com oprócz tradycyjnych recenzji na kartach produktów umieścił również opinie swoich klientek w postaci przygotowanych przez nie filmików.
Z kolei Aledobre.pl na kartach wybranych produktów dodaje rekomendacje i opinie popularnej blogerki Doroty z Mojewypieki.com, odsyłając użytkowników swojej strony również do jej bloga, na którym mogą oni znaleźć przepis z wykorzystaniem produktu.
Jak widzisz, pomysłów i inspiracji jest niemało. Wiele zarówno dużych, jak i niewielkich sklepów internetowych wie, że warto poświęcić czas na przygotowanie pomocnych opisów produktów. Poświęcony czas zwróci Ci się podwójnie – nie tylko zwiększysz przychody, ale także zdobędziesz lojalnych klientów, którzy będą czuć, że zależy Ci na ich zadowoleniu.
Jak założyć sklep internetowy? 4 decyzje do podjęcia na start
Zostaw komentarz