Prasówka e-commerce #68 Niemalże każdy polski internauta kupuje już w sieci

17.04.2018 AUTOR: Radek Borzym

Poczta Polska posiada już tysiąc sklepów w sieci click&collect Żabki i Freshmarketu

Poczta Polska skrupulatnie buduje swoją ofertę e-commerce. Dzięki rozwijającej się współpracy z siecią sklepów Żabka i Freshmarket właśnie zostało otwartych sześćset nowych punktów typu click&collect. Oznacza to, że dla klientów poczty polskiej dostępnych jest już tysiąc punktów odbioru zamówień, a w planach państwowej firmy jest otwarcie kolejnych. Docelowo na terenie naszego kraju ma funkcjonować jedenaście tysięcy punktów, w których będzie istniała możliwość odbioru zamówionego towaru.

Współpraca rozpoczęła się w listopadzie, pierwotnie punkty click&collect otwierane były tylko na terenie Warszawy i paru miejscowości leżących w województwie mazowieckim. Od tego czasu, co miesiąc otwierane są nowe punkty. Poczta polska korzysta ze sklepów stacjonarnych należących do sieci z powodu ich dogodnej lokalizacji oraz długich godzin otwarcia. Zamykane są one o 23 00.

Poza Żabką i Freshmarketem Poczta Polska korzysta z placówek należących do stacji paliw Orien oraz kiosków Ruchu.
polski internauta

Napływają kolejne dane potwierdzające zyski e-commerce dzięki zakazowi handlu

Od czasu wejścia w życie ustawy ograniczającej handel w wybrane niedziele miesiąca zaczyna napływać coraz więcej danych potwierdzających przypuszczenia ekspertów, że napędzi to klientów branży e-commerce. Najnowsze takie badanie zostało przeprowadzone przez firmę QuarticOn.

QuarticOn po dokładnym przeanalizowaniu danych z pierwszej niehandlowej niedzieli, która miała miejsce w ubiegłym miesiącu ocenił, że zakaz handlu przyczynił się do 40% wzrostu w branży e-commerce. Polacy wydali wtedy około dwustu siedemdziesięciu milionów złotych online. 40% wzrost dotyczy tygodnia do którego należała pierwsza niedziela niehandlowa porównanego ze średnim wynikiem rocznym.

Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że sami sprzedawcy internetowi przyczynili się do dobrych wyników uzyskanych przez e-commerce. Organizowali liczne promocje, tworzyli kampanie reklamowe zachęcające o skorzystania z ich oferty. Każdy sklep chciał się wypromować jako ten, który zapewni lukę powstałą przez zakaz handlu w niedziele.

Jak było w drugą niehandlową niedzielę? Tutaj już wyniki sklepów internetowych nie były takie dobre. Nadal zanotowano wzrosty, tym razem nie przekroczyły one jednak 4%. W przedświąteczną niedzielę sprzedaż w Internecie także była wyższa niż średnia uzyskiwana w przeciągu roku. Jeżeli porównamy wyniki wszystkich niehandlowych niedziel marca w skali roku, to okaże się, że przychody sprzedawców internetowych wzrosły aż o 13%.

Eksperci prognozują, że w skali całego roku 2018 dodatkowe wzrosty w e-commerce spowodowane wejściem w żucie ustawy będą oscylowały w granicach 7%. Najbardziej na zakazie zyskały firmy funkcjonujące jednocześnie online i offline. Zanotowały one obrót większy aż o 21% w niedziele niehandlowe. Nie ma tym niczego dziwnego. Jeżeli zobaczyliśmy, że nasz ulubiony sklep jest zamknięty, to mieliśmy większą inklinację, żeby skorzystać z jego oferty internetowej.

polski internauta

Niemalże każdy polski internauta kupuje już w sieci

Robienie zakupów za pośrednictwem Internetu coraz bardziej zyskuje na popularności w naszym kraju. Zgodnie z danymi SW Research, przygotowanymi na zlecenie Trusted Shops aż 93% polskich internautów dokonało zakupu poprzez Internet w przeciągu ostatnich sześciu miesięcy. Aż 16% robi korzysta z usług e-commerce regularnie co tydzień. Ponad połowa ankietowanych kupuje do dwóch razy w przeciągu miesiąca, a co czwarta osoba dokonała zaledwie jednego zakupu w badanym okresie.

Co trzeci pytany dokonuje zakupów o wartości mieszczącej się pomiędzy sześćdziesięcioma, a setką złotych. Taki sam odsetek zamawia towary o wartości od stu do dwustu pięćdziesięciu złotych. Co dwudziesta osoba zamawia przedmioty warte ponad pięćset złotych, zaś 16% badanych kupuje rzeczy o wartości nieprzekraczającej sześćdziesięciu złotych.

Nie zawsze jednak zakupy przebiegają komfortowo. Niemalże połowa respondentów natrafiła na problemy z realizacją któregoś ze złożonych przez siebie zamówień. 17% osób nie otrzymało przesyłki w umówionym terminie, a 11% otrzymało uszkodzony towar. Co dziesiąta osoba nie mogła swobodnie skorzystać z przysługującego jej prawa do zwrotu zamówionych produktów. Tyle samo respondentów otrzymało nie ten przedmiot, który zamówiło. 7% zapytanych internautów nigdy nie otrzymało zamówionego przedmiotu, ani nie otrzymało zwrotu pieniędzy.

Adidas zamierza czerpać cztery miliardy zysku z e-commerce

Korporacja sprzedająca obuwie sportowe ma w planach powiększenie przychodów uzyskiwanych z e-commerce do czterech miliardów euro. Adidas obecnie czerpie ponad półtora miliarda euro zysku ze sprzedaży internetowej. W roku ubiegłym e-przychody przedsiębiorstwa zwiększyły się o 57%. Żeby osiągnąć planowane wyniki Adidas zamierza zamknąć część prowadzonych przez siebie sklepów stacjonarnych, a zaoszczędzone w ten sposób środki finansowe zainwestować w handel internetowy.

W roku obecnym Adidas wyda osiemset milionów euro na inwestycje, ale nie wiadomo jak na razie jaki procent tej sumy zostanie przeznaczony na e-handel. Korporacja ma w planach usprawnienie procesów logistycznych w sprzedaży omnichannel oraz napisanie aplikacji mobilnych mających zwiększyć stopień spersonalizowania procesu zakupowego. Żeby tego dokonać zatrudnionych ma zostać przeszło dwustu specjalistów od e-commerce.

polski internauta

Holenderski e-commerce może wzrosnąć do dwudziestu pięciu miliardów euro

W zeszłym roku handel internetowy w Holandii wart był ponad dwadzieścia dwa miliardy euro i osiągnął wzrost na poziomie 13%. Przewiduje się, że w roku obecnym wzrost spadnie do poziomu 11% i holenderski e-commerce łącznie osiągnie dwadzieścia pięć miliardów euro zysków.

Dane te zostały opublikowane przez Ecommerce Foundation w raporcie The Netherlands: 2018 Ecommerce

Wzrosty spowodowane być mają poprawą holenderskiej ekonomi oraz polepszeniem nastrojów konsumenckich. Korzystają z nich jednocześnie sprzedawcy online jak i ci prowadzący wyłącznie działalność stacjonarną. 97% Holendrów ma dostęp do Internetu, z czego 84% robi e-zakupy. W zeszłym roku przeciętny kupujący online zostawił w sklepie ponad tysiąc siedemset euro. Najczęściej kupowanym produktem są ubrania, łącznie wydano na nie ponad dwa miliardy euro. Na drugim miejscu jest sprzęt elektroniczny, na który poszło półtora miliarda euro. W kraju działa obecnie trzydzieści cztery tysiące e-sklepów, liczba ta ma w najbliższym czasie wzrosnąć.

polski internauta

 

Prasówka powstaje dzięki:

Rzetelny Regulamin

Firma świadcząca kompleksowe usługi doradcze w zakresie prawa gospodarczego, prawa spółek handlowych, prawa konsumenckiego, praw autorskich oraz ochrony danych osobowych. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów z branży e-commerce, nowoczesnych technologii IT oraz prowadzących szeroko rozumianą działalność w internecie.

Rzetelną Grupę tworzą doświadczeni eksperci, radcy prawni, prawnicy oraz menedżerowie, którzy wspierają przedsiębiorców w prowadzeniu bezpiecznego e-biznesu, zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa i najlepszymi praktykami.

Rzetelna Grupa posiada w swoim portfolio sześć marek – produktów, które precyzyjnie definiują świadczone przez firmę usługi.

FreshMail

Pon-Pt: 8:00-17:00
(+48) 12 617 60 10
pomoc@freshmail.pl

FreshMail to wszystko czego potrzebujesz aby wysyłać efektywne newslettery i mailingi. Intuicyjny system, piękne szablony, które łatwo dopasujesz do swoich potrzeb, rozbudowane raporty oraz wiele funkcjonalności, które pozwolą Ci łatwo i szybko tworzyć skuteczne kampanie email marketingowe. FreshMail to nie tylko niezawodny system do email marketingu, to także zespół profesjonalistów, specjalizujących się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu. Ludzie FreshMaila to eksperci z pasją podchodzący do swojej pracy i czerpiący satysfakcję z sukcesów swoich Klientów. Jednak nie sztuka nazywać się ekspertem, sztuka jest to udowodnić – nam się udało. Jesteśmy najczęściej nagradzaną agencją za kreatywne działania email marketingowe w Polsce.

Agencja Marketing i Biznes

mail: michal@marketingibiznes.pl
telefon: 695 069 430
strona www: https://marketingibiznes.pl/agencja/

Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Marketing i Biznes jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Marketing i Biznes liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.

GetResponse

Oferty biznesowe: sales@getresponse.com

Kontakt dla mediów: marketing@getresponse.com

Do tej pory zaufało nam ponad 350 000 klientów ze 182 krajów, a platforma GetResponse dostępna jest w 21 językach. Ponad 300 naszych profesjonalistów pracuje w biurach w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Malezji, Indiach i Rosji.

Nieprzerwanie od 15 lat dostarczamy najwyższej jakości rozwiązania dla online marketerów, które umacniają pozycję przedsiębiorców i pomagają w rozwoju biznesu.

 

Do góry!

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail
 

Głodny wiedzy? Zapraszamy do sklepu z kursami i ebookami

Sprawdzam