Prasówka e-commerce #68 Niemalże każdy polski internauta kupuje już w sieci

17.04.2018 AUTOR: Radek Borzym

Poczta Polska posiada już tysiąc sklepów w sieci click&collect Żabki i Freshmarketu

Poczta Polska skrupulatnie buduje swoją ofertę e-commerce. Dzięki rozwijającej się współpracy z siecią sklepów Żabka i Freshmarket właśnie zostało otwartych sześćset nowych punktów typu click&collect. Oznacza to, że dla klientów poczty polskiej dostępnych jest już tysiąc punktów odbioru zamówień, a w planach państwowej firmy jest otwarcie kolejnych. Docelowo na terenie naszego kraju ma funkcjonować jedenaście tysięcy punktów, w których będzie istniała możliwość odbioru zamówionego towaru.

Współpraca rozpoczęła się w listopadzie, pierwotnie punkty click&collect otwierane były tylko na terenie Warszawy i paru miejscowości leżących w województwie mazowieckim. Od tego czasu, co miesiąc otwierane są nowe punkty. Poczta polska korzysta ze sklepów stacjonarnych należących do sieci z powodu ich dogodnej lokalizacji oraz długich godzin otwarcia. Zamykane są one o 23 00.

Poza Żabką i Freshmarketem Poczta Polska korzysta z placówek należących do stacji paliw Orien oraz kiosków Ruchu.
polski internauta

Napływają kolejne dane potwierdzające zyski e-commerce dzięki zakazowi handlu

Od czasu wejścia w życie ustawy ograniczającej handel w wybrane niedziele miesiąca zaczyna napływać coraz więcej danych potwierdzających przypuszczenia ekspertów, że napędzi to klientów branży e-commerce. Najnowsze takie badanie zostało przeprowadzone przez firmę QuarticOn.

QuarticOn po dokładnym przeanalizowaniu danych z pierwszej niehandlowej niedzieli, która miała miejsce w ubiegłym miesiącu ocenił, że zakaz handlu przyczynił się do 40% wzrostu w branży e-commerce. Polacy wydali wtedy około dwustu siedemdziesięciu milionów złotych online. 40% wzrost dotyczy tygodnia do którego należała pierwsza niedziela niehandlowa porównanego ze średnim wynikiem rocznym.

Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że sami sprzedawcy internetowi przyczynili się do dobrych wyników uzyskanych przez e-commerce. Organizowali liczne promocje, tworzyli kampanie reklamowe zachęcające o skorzystania z ich oferty. Każdy sklep chciał się wypromować jako ten, który zapewni lukę powstałą przez zakaz handlu w niedziele.

Jak było w drugą niehandlową niedzielę? Tutaj już wyniki sklepów internetowych nie były takie dobre. Nadal zanotowano wzrosty, tym razem nie przekroczyły one jednak 4%. W przedświąteczną niedzielę sprzedaż w Internecie także była wyższa niż średnia uzyskiwana w przeciągu roku. Jeżeli porównamy wyniki wszystkich niehandlowych niedziel marca w skali roku, to okaże się, że przychody sprzedawców internetowych wzrosły aż o 13%.

Eksperci prognozują, że w skali całego roku 2018 dodatkowe wzrosty w e-commerce spowodowane wejściem w żucie ustawy będą oscylowały w granicach 7%. Najbardziej na zakazie zyskały firmy funkcjonujące jednocześnie online i offline. Zanotowały one obrót większy aż o 21% w niedziele niehandlowe. Nie ma tym niczego dziwnego. Jeżeli zobaczyliśmy, że nasz ulubiony sklep jest zamknięty, to mieliśmy większą inklinację, żeby skorzystać z jego oferty internetowej.

polski internauta

Niemalże każdy polski internauta kupuje już w sieci

Robienie zakupów za pośrednictwem Internetu coraz bardziej zyskuje na popularności w naszym kraju. Zgodnie z danymi SW Research, przygotowanymi na zlecenie Trusted Shops aż 93% polskich internautów dokonało zakupu poprzez Internet w przeciągu ostatnich sześciu miesięcy. Aż 16% robi korzysta z usług e-commerce regularnie co tydzień. Ponad połowa ankietowanych kupuje do dwóch razy w przeciągu miesiąca, a co czwarta osoba dokonała zaledwie jednego zakupu w badanym okresie.

Co trzeci pytany dokonuje zakupów o wartości mieszczącej się pomiędzy sześćdziesięcioma, a setką złotych. Taki sam odsetek zamawia towary o wartości od stu do dwustu pięćdziesięciu złotych. Co dwudziesta osoba zamawia przedmioty warte ponad pięćset złotych, zaś 16% badanych kupuje rzeczy o wartości nieprzekraczającej sześćdziesięciu złotych.

Nie zawsze jednak zakupy przebiegają komfortowo. Niemalże połowa respondentów natrafiła na problemy z realizacją któregoś ze złożonych przez siebie zamówień. 17% osób nie otrzymało przesyłki w umówionym terminie, a 11% otrzymało uszkodzony towar. Co dziesiąta osoba nie mogła swobodnie skorzystać z przysługującego jej prawa do zwrotu zamówionych produktów. Tyle samo respondentów otrzymało nie ten przedmiot, który zamówiło. 7% zapytanych internautów nigdy nie otrzymało zamówionego przedmiotu, ani nie otrzymało zwrotu pieniędzy.

Adidas zamierza czerpać cztery miliardy zysku z e-commerce

Korporacja sprzedająca obuwie sportowe ma w planach powiększenie przychodów uzyskiwanych z e-commerce do czterech miliardów euro. Adidas obecnie czerpie ponad półtora miliarda euro zysku ze sprzedaży internetowej. W roku ubiegłym e-przychody przedsiębiorstwa zwiększyły się o 57%. Żeby osiągnąć planowane wyniki Adidas zamierza zamknąć część prowadzonych przez siebie sklepów stacjonarnych, a zaoszczędzone w ten sposób środki finansowe zainwestować w handel internetowy.

W roku obecnym Adidas wyda osiemset milionów euro na inwestycje, ale nie wiadomo jak na razie jaki procent tej sumy zostanie przeznaczony na e-handel. Korporacja ma w planach usprawnienie procesów logistycznych w sprzedaży omnichannel oraz napisanie aplikacji mobilnych mających zwiększyć stopień spersonalizowania procesu zakupowego. Żeby tego dokonać zatrudnionych ma zostać przeszło dwustu specjalistów od e-commerce.

polski internauta

Holenderski e-commerce może wzrosnąć do dwudziestu pięciu miliardów euro

W zeszłym roku handel internetowy w Holandii wart był ponad dwadzieścia dwa miliardy euro i osiągnął wzrost na poziomie 13%. Przewiduje się, że w roku obecnym wzrost spadnie do poziomu 11% i holenderski e-commerce łącznie osiągnie dwadzieścia pięć miliardów euro zysków.

Dane te zostały opublikowane przez Ecommerce Foundation w raporcie The Netherlands: 2018 Ecommerce

Wzrosty spowodowane być mają poprawą holenderskiej ekonomi oraz polepszeniem nastrojów konsumenckich. Korzystają z nich jednocześnie sprzedawcy online jak i ci prowadzący wyłącznie działalność stacjonarną. 97% Holendrów ma dostęp do Internetu, z czego 84% robi e-zakupy. W zeszłym roku przeciętny kupujący online zostawił w sklepie ponad tysiąc siedemset euro. Najczęściej kupowanym produktem są ubrania, łącznie wydano na nie ponad dwa miliardy euro. Na drugim miejscu jest sprzęt elektroniczny, na który poszło półtora miliarda euro. W kraju działa obecnie trzydzieści cztery tysiące e-sklepów, liczba ta ma w najbliższym czasie wzrosnąć.

polski internauta

 

Prasówka powstaje dzięki:

Rzetelny Regulamin

Firma świadcząca kompleksowe usługi doradcze w zakresie prawa gospodarczego, prawa spółek handlowych, prawa konsumenckiego, praw autorskich oraz ochrony danych osobowych. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów z branży e-commerce, nowoczesnych technologii IT oraz prowadzących szeroko rozumianą działalność w internecie.

Rzetelną Grupę tworzą doświadczeni eksperci, radcy prawni, prawnicy oraz menedżerowie, którzy wspierają przedsiębiorców w prowadzeniu bezpiecznego e-biznesu, zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa i najlepszymi praktykami.

Rzetelna Grupa posiada w swoim portfolio sześć marek – produktów, które precyzyjnie definiują świadczone przez firmę usługi.

FreshMail

Pon-Pt: 8:00-17:00
(+48) 12 617 60 10
[email protected]

FreshMail to wszystko czego potrzebujesz aby wysyłać efektywne newslettery i mailingi. Intuicyjny system, piękne szablony, które łatwo dopasujesz do swoich potrzeb, rozbudowane raporty oraz wiele funkcjonalności, które pozwolą Ci łatwo i szybko tworzyć skuteczne kampanie email marketingowe. FreshMail to nie tylko niezawodny system do email marketingu, to także zespół profesjonalistów, specjalizujących się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu. Ludzie FreshMaila to eksperci z pasją podchodzący do swojej pracy i czerpiący satysfakcję z sukcesów swoich Klientów. Jednak nie sztuka nazywać się ekspertem, sztuka jest to udowodnić – nam się udało. Jesteśmy najczęściej nagradzaną agencją za kreatywne działania email marketingowe w Polsce.

Agencja Marketing i Biznes

mail: [email protected]
telefon: 695 069 430
strona www: https://marketingibiznes.pl/agencja/

Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Marketing i Biznes jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Marketing i Biznes liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.

GetResponse

Oferty biznesowe: [email protected]

Kontakt dla mediów: [email protected]

Do tej pory zaufało nam ponad 350 000 klientów ze 182 krajów, a platforma GetResponse dostępna jest w 21 językach. Ponad 300 naszych profesjonalistów pracuje w biurach w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Malezji, Indiach i Rosji.

Nieprzerwanie od 15 lat dostarczamy najwyższej jakości rozwiązania dla online marketerów, które umacniają pozycję przedsiębiorców i pomagają w rozwoju biznesu.

 

Do góry!

Polecane artykuły

21.09.2020

Jak reklamować w internecie swój sklep internetowy w dobie ...