Landing pages a cykl życia klienta

14.09.2018 AUTOR: Przemysław Pipiora

Czasy, w których marketerzy skupiali się na ogólnym komunikacie marketingowym kierowanym wszędzie i do wszystkich, minęły już bezpowrotnie. Szybki rozwój mediów online, przy wtórze multiscreeningu, zaowocował zmianą nawyków konsumentów w Internecie.

 

Jeśli chcemy skutecznie dotrzeć do odbiorcy, musimy znać miejsce w jakim przebywa, kontekst jego wizyty oraz czas, w którym te wszystkie składowe łączą się ze sobą. Planując więc kampanie marketingowe uwzględnijmy te elementy. Sukces osiągną ci, którzy przyciągną uwagę klienta dzięki odpowiedniemu profilowaniu przekazu i precyzyjnie skierują komunikat do właściwego odbiorcy w odpowiednim czasie. A jak to osiągnąć?
Z pomocą przychodzą nam specjalizowane narzędzia marketingu online.

 

Cykl życia klienta

Na przestrzeni ostatnich lat przyzwyczajenia użytkowników zmieniły się diametralnie. Możliwości, jakie oferują kanały online z jednej strony uprościły proces zakupowy (możemy przecież kupić produkt podczas wizyty na stronie i zapłacić za niego błyskawicznym przelewem lub kartą), ale z drugiej – dodatkowo go skomplikowały. Użytkownik może przecież w każdej chwili zmienić zdanie: zamknąć stronę, przełączyć się do innej karty przeglądarki bądź sprawdzić dostępność produktu w popularnym serwisie aukcyjnym. Może też po prostu zapytać znajomych na Facebooku o opinie na jego temat.

 

A kim jest nasz użytkownik? Może być to osoba dopiero szukająca określonych rozwiązań lub powracająca, zaznajomiona już z naszą ofertą. Kto wie, może jest to zadowolony klient, który wraca do nas kolejny raz? Jedno jest pewne – każdy z nich jest inny, znajduje się na innym etapie kontaktu z naszą marką i wymaga innego podejścia. Nie możesz zaproponować wiernemu klientowi zapisu do newslettera, bo zapewne jego adres email już znajduje się w naszej bazie. Z drugiej strony, odwiedzającemu naszą stronę po raz pierwszy nie powinniśmy proponować e-booka opisującego zaawansowane funkcje produktu. Dlatego kluczem do sukcesu jest indywidualne podejście.

Ryc 1. Przykładowy landing page RTV Euro AGD, dostosowany do etapu ścieżki klienta. Odbiorca jest zainteresowany kupnem nowego telewizora, ale nie wie jeszcze, jaki produkt wybrać – dlatego otrzymuje różne opcje.

 

Odpowiednia pora

Sytuację dodatkowo komplikuje czas oraz historia wizyt użytkownika. Wszystko ma znaczenie – czy odbywa się to podczas porannej kawy przy komputerze, a może w trakcie powrotu z pracy na smartfonie? Między intencją zakupu, pierwszym wejściu na stronę a jego finalizacją, może minąć kilka tygodni lub – na przykład w branży motoryzacyjnej – nawet kilka miesięcy.

 

Odpowiednie miejsce

Punktów z stylu klienta z marką jest mnóstwo. Użytkownicy czytają nasze newslettery, szukają firmy w wyszukiwarce, oglądają wykupione przez nas w Google kreacje graficzne, obserwują fanpage. Każdy z tych kanałów ma inną specyfikę i w zależności od miejsca, w którym trafiamy z komunikatem do użytkownika, musimy być zawsze krok do przodu i przewidzieć jego potrzeby.

 

Jak to zrobić?

Z pomocą przychodzą nam kreatory landing pages, dzięki którym w prosty sposób przygotujemy stronę dostosowaną do odpowiedniego etapu ścieżki, na którym znajduje się odbiorca.

 

 

Ryc. 2 Tak wygląda praca w kreatorze landing pages w systemie GetResponse – tutaj strona marki
Trening Biegacza

 

 

Przykładowo: jeśli jest to kampania PPC, to dzięki kreatorowi landing pages GetResponse przygotujemy nieskończenie wiele wersji strony docelowej pod określone słowa kluczowe. Możemy również dokonać segmentacji odbiorców i przygotować spersonalizowane landing pages dla mocno wyselekcjonowanych grupy (np. dla kampanii emailowych z kodami rabatowymi czy rekomendacjami produktowymi). Dzięki kreatorowi GetResponse zrobimy to wszystko intuicyjnie, bez znajomości HTML czy umiejętności programowania. Co więcej, na bazie każdego stworzonego landing page’a możemy przygotować dodatkowy wariant strony i przeprowadzić testy A/B. Dzięki nim przekonamy się, zmiana którego z jej elementów pomoże w zwiększeniu konwersji.

 

Ryc 3. W edytorze GetResponse z łatwością przeprowadzisz testy A/B

 

Przygotuj strategię komunikacji i zacznij działać!

W dobie szerokiej dostępności do oprogramowania wspierającego działania online marketingowe, nie bez znaczenia jest wygoda, z jaką możemy łączyć dowolne kanały dotarcia do użytkownika. Dzięki możliwościom oferowanym przez GetResponse nie tylko stworzymy różnorodne landing pages i wykorzystamy je jako strony docelowe naszych kampanii email marketingowych, ale również możemy (a nawet powinniśmy) potraktować je jako integralną część strategii komunikacji i wykorzystywać na każdym z punktów styku klienta z naszą marką.

 

Jeśli chcesz usprawnić ten proces, połącz wszystkie kanały komunikacji (emaile, formularze, landing pages, webinary) w jednym miejscu. Dzięki GetResponse możesz dodać do tego również cykle marketing automation i automatycznie przesuwać wybrane kontakty na odpowiednie etapy w systemie CRM. Wszystko to zrobisz bez kłopotliwych integracji
i konieczności utrzymywania kilku odrębnych usług.

 

Jak widzisz, w wyścigu o klientów każdy element ma znaczenie. Przygotowując landing pages, zrób więc rzetelny bilans i dostosuj ją do etapu życia klienta. Zastanów się, kto będzie oglądać Twoją stronę, jak na nią trafi i które jej elementy powinny przekonać odbiorcę do zakupu. Połącz to z kampanią email i marketing automation i…zacznij działać. Powodzenia!

Do góry!

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail