Marketing i Biznes E-commerce Jak budować społeczność wokół e-sklepów?

Jak budować społeczność wokół e-sklepów?

Jak budować społeczność wokół e-sklepów?

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Handel elektroniczny jest strefą sprzedaży, która rozwija się w szybkim tempie. Coraz więcej ludzi traktuje Internet nie tylko jako medium komunikacyjne, informacyjne, czy dostarczające rozrywki, ale widzi w nim też przestrzeń handlu. Zamiast chodzić kilka godzin po sklepach, możemy usiąść w domu z kubkiem herbaty i w kilka minut przejrzeć interesujące nas oferty sklepów, porównać różne towary, wybrać najlepszy dla nas i po prostu zamówić go drogą elektroniczną.

Internet przestrzenią nawiązywania relacji z klientem

Firmy, sprzedające swoje towary przez Internet, muszą pamiętać o odpowiednim budowaniu społeczności wokół prowadzonej przez siebie działalności. Oczywiście, będzie to społeczność wirtualna, czyli komunikująca się ze sobą za pomocą Internetu. Jest wiele kanałów dotarcia do klienta:

  1. blogi,
  2. fora internetowe,
  3. subskrybowanie,
  4. newslettery,
  5. Twitter,
  6. Instagram.

Jednak podstawową formą tworzenia relacji z klientem jest dzisiaj Facebook. Na tym niezwykle popularnym portalu społecznościowym powstaje coraz więcej fanpage’ów różnych firm. Klienci mogą wyrażać swoje zainteresowanie daną marką, klikając „Lubię to”. Firmy na swoich fanpage’ach mają możliwość organizowania różnych konkursów z nagrodami, informowania klientów o nowościach –  to cenne narzędzia w tworzeniu społeczności wokół e-commerce.

Nasi specjaliści będą dynamicznie zarządzać ofertą Twojego sklepu na Ceneo, tak abyś znalazł się zawsze na wybranych pozycjach przy jak najniższym CPC za każdy produkt.

Kluczem do sukcesu jest pilnowanie stawki za przeklik oraz ceny każdego produktu osobno. Przy tak dynamicznie zmieniającym się asortymencie u Ciebie i u konkurencji, wykonanie tego manualnie jest niemożliwe, dlatego stworzyliśmy unikalne narzędzie ConveRISE.
Z nami Twoja oferta będzie:

Wyżej niż konkurencja za minimalną możliwą kwotę

Zawsze na kluczowych pozycjach

Zawsze opłacalna biznesowo

    Marki odzieżowe w Internecie

    Bardzo popularnym sektorem e-commerce jest odzież. Obok tak dużych firm jak Zalando (, gdzie możemy kupić ubrania różnych marek), mamy ogromną ilość mniejszych przedsiębiorców – projektantów, którzy właśnie poprzez Facebook’a promują swoją działalność (np. Czary Maryś, Maua Moda, Dress you up, Hultaj Polski).

    MySaru, czyli jak zdobyć klienta przez Facebook’a

    social media

    https://www.facebook.com/Mysaru-306616296116236/?fref=ts&__mref=message_bubble

    Jednym z takich mniejszych przedsiębiorstw jest firma MySaru – zajmująca się projektowaniem i sprzedawaniem odzieży. Działa ona od 2012r. Zapytałam jedną z właścicielek MySaru, Annę Rutkowską, jaką strategię wybrała jeśli chodzi o budowanie społeczności wokół swojej firmy.

    – Oczywiście był to przede wszystkim Facebook. Na początku miałyśmy taką strategię, żeby nie umieszczać postów za często, żeby nie spamować. Same nie lubimy takiego zaśmiecania naszych skrzynek mailowych, dlatego chciałyśmy umieszczać posty, jeżeli rzeczywiście miałyśmy coś do powiedzenia, np. uszyłyśmy coś nowego, odbywały się jakieś targi mody, na których można nas było spotkać, organizowałyśmy jakiś konkurs itp.

    społeczność wokół e-sklepów

    https://www.facebook.com/306616296116236/photos/a.306900182754514.67115.306616296116236/601406849970511/?type=3&theater

    społeczność wokół e-sklepów

    https://www.facebook.com/306616296116236/photos/a.306900182754514.67115.306616296116236/461942523916945/?type=3&theater

    Właścicielka MySaru stwierdziła też, że najbardziej korzystną formą działalności na Facebook’u (przekładającą się na sprzedaż i zainteresowanie marką) było promowanie postów, czyli wykupywanie pojawiania się danego postu u wybranej grupy docelowej.

    Firma odzieżowa 30 maja 2015 zawiesiła swoją działalność na Facebook’u. Zapytałam, czy brak aktywności na portalu społecznościowym przełożył się na mniejsze zainteresowanie i mniejszą sprzedaż.

    -Oczywiście, że tak! Poza tym, im mniejsza aktywność na Facebook’u, tym później do mniejszej grupy trafi twój post. Teraz, po kilku miesiącach milczenia w Internecie, gdy umieszczę jakiś post, dotrze on do np. 300  osób, mimo, że profil polubiło około 1,5 tys.

    Marketing szeptany

    Aktywność różnych firm na Facebook’u, Instagramie, Twitterze, przekłada się na ich relacje z klientami. Marki budują w ten sposób zaufanie konsumentów. Poza tym zapewniają sobie też marketing szeptany. Gdy sklep dba o swoich klientów, informuje o nowościach, urządza konkursy, przygotowuje zniżki dla stałych klientów – tworzy wokół siebie społeczność osób, które chętnie będą wracać po produkty tej marki, a także polecać je innym ludziom.

    Budowanie społeczności wokół e-commerce to proces długi i wymagający od przedsiębiorcy zaangażowania, pomysłowości, wytrwałości w podejmowanych działaniach. Jest to jednak niezbędny element, jeśli chcemy, żeby nasza firma działała sprawnie, a nasze produkty czy usługi docierały do jak najszerszego kręgu odbiorców.

    Dagna Lędziakowska

    Historia sukcesu firmy Szkla.com

    Wywiad z Filipem Duszczakiem – czasem trzeba też pozwolić pracownikowi uderzyć w ścianę, żeby poczuł jak to boli

    Podziel się

    Zostaw komentarz

    Najnowsze

    Powered by: unstudio.pl