Dlaczego powinieneś zainwestować w optymalizację współczynnika konwersji Twojego sklepu?

24.05.2016 AUTOR: Sergey Butko

Chcesz, żeby ludzie kupowali produkty w Twoim sklepie internetowym? Bez względu na to, w jakiej branży sprzedajesz, odpowiedź będzie oczywista. Pytanie tylko, jak to zrobić?

Jeśli chcesz uzyskać więcej sprzedaży, możesz działać na 2 sposoby:

  • zainwestować w dodatkowy ruch na stronę
  • zoptymalizować sklep pod kątem konwersji

W pierwszym przypadku inwestujesz np. w SEO, PPC (płacisz agencji, Google, Facebookowi itp.) i sprowadzasz więcej ludzi na stronę. Większość firm decyduje się właśnie na to rozwiązanie. Jednak, jeśli Twoja strona nie będzie użyteczna (czyli zoptymalizowana pod kątem konwersji), pieniądze które wydasz na te działania, będą po prostu zmarnowane.

Nasi specjaliści będą dynamicznie zarządzać ofertą Twojego sklepu na Ceneo, tak abyś znalazł się zawsze na wybranych pozycjach przy jak najniższym CPC za każdy produkt.

Kluczem do sukcesu jest pilnowanie stawki za przeklik oraz ceny każdego produktu osobno. Przy tak dynamicznie zmieniającym się asortymencie u Ciebie i u konkurencji, wykonanie tego manualnie jest niemożliwe, dlatego stworzyliśmy unikalne narzędzie ConveRISE.
Z nami Twoja oferta będzie:

Wyżej niż konkurencja za minimalną możliwą kwotę

Zawsze na kluczowych pozycjach

Zawsze opłacalna biznesowo

    Dlatego też codziennie staram się przekonywać klientów, że warto inwestować w optymalizację. Postaram się przekonać również Was!

    Zacznijmy od przykładu

    Żeby zrozumieć, dlaczego ważne jest optymalizowanie współczynnika konwersji na stronie, potrzebujemy dobrego przykładu. Jak wiadomo najlepsze przykłady to takie, gdzie główną rolę grają …pieniądze 😉

    Przykład:

    Załóżmy, że sklep internetowy z branży modowej odwiedza miesięcznie 50 000 użytkowników. Średni współczynnik konwersji sklepu wynosi 1,3%, a wartość każdej konwersji 150 zł.

    Ile na takim ruchu zarobi sklep? Rachunek wygląda tak:

    optymalizacja sklepu internetowego

    50 000 x 1,3% x 150 zł = 97 500 zł

    Teraz przyjmijmy, że sklep zdecydował się zainwestować w dopracowanie strony pod kątem konwersji, co spowodowało jej wzrost o 30%.

    Ile teraz zarobi sklep? Oto rachunek:

    optymalizacja sklepu internetowego

    50 000 x 1,69% (+30%) x 150 zł = 126 750 zł (+29 250 zł)

    Udało się pozyskać 30 000 PLN w skali miesiąca, czyli dodatkowych 360 000 PLN przychodu w skali roku. Wszystko dzięki optymalizacji współczynnika konwersji!

    optymalizacja sklepu internetowego

    Jakie są więc zalety optymalizacji współczynnika konwersji na stronie?

    1. Pieniądze zainwestowane w optymalizację współczynnika konwersji na stronie przynoszą stały zysk jeśli uda się zwiększyć wskaźnik konwersji o 10%, co miesiąc sklep zdobywa 10% więcej konwersji bez generowania dodatkowego ruchu.
    2. Po zwiększeniu współczynnika konwersji koszt pozyskiwania klienta spada. Przy tych samych wydatkach na reklamę możesz pozyskać więcej klientów. To znaczy, że z każdej zainwestowanej w przyciągnięcie dodatkowego ruchu złotówki, wypracujesz większy zysk.
    1. Możesz inwestować w dodatkowe kanały promocji, które przed optymalizacją konwersji były nieopłacalne. Na przykład zdarza się, że sklepy internetowe chcą reklamować się na konkurencyjne słowa w Adwords. Przed optymalizacją współczynnika konwersji taka reklama jest nieopłacalna. Można to zmienić właśnie dzięki optymalizacji współczynnika konwersji.

    Jeszcze nie jesteś przekonany, że trzeba zająć się optymalizacją współczynnika konwersji w swoim sklepie?

    optymalizację współczynnika konwersji

    „Współczynnik konwersji to jest ta rzecz, która różni liderów rynku od pozostałych firm w branży” – do tego wniosku doszli specjaliści amerykańskiej firmy Wordstream, która przeprowadziła badania na temat konwersji.

    Jakie były wyniki tego badania?

    optymalizację współczynnika konwersji

    źródło

    Zauważ, że różnica pomiędzy 10% najlepszymi wskaźnikami konwersji a średnią na rynku jest 5-krotna! Wyobraź sobie, jaką przewagę konkurencyjną mają firmy, które pozyskują jednego klienta 5 razy taniej niż wszyscy pozostali.

    Mam nadzieję, że przedstawione przeze mnie argumenty skłonią Cię do działania.

    Życzę jak najwięcej konwersji i jak najmniej odrzuconych koszyków!

    E-handel w Czechach

    E-handel w Niemczech

     

    Do góry!

    Polecane artykuły

    27.11.2020

    Jaki powinien być program kadrowy?

    26.11.2020

    Ładowarka do samochodów elektrycznych – jak wybrać model odpowiedni dla miejsc ...