Łączy nas content

Łączy nas content

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Jeszcze kilka lat temu prowadzono dyskusje branżowe, czy Public Relations jest formą reklamy, a co za tym idzie także marketingu? Reklama to przecież wyłącznie narzędzie służące wzrostowi sprzedaży i zarabianiu pieniędzy, a PR ma na celu budowanie dobrej reputacji i marki firmy w oczach zarówno jej klientów, kontrahentów, jak i pracowników. Wszystko to prawda, ale minęło kilka lat i Internet pomieszał wszystko. Najważniejsza stała się komunikacja, która nie bacząc na branżowe spory, połączyła ze sobą PR, marketing i social media, a nawet dziennikarstwo.

Bez względu na to, w której z tych branż pracujesz, jedno jest pewne – tworzysz różne treści.

Pracując w PR, zajmujesz się już nie tylko kontaktami z dziennikarzami, organizowaniem konferencji, pisaniem artykułów sponsorowanych, czyli robieniem rozgłosu dla klienta. Część Twojej pracy przeniosła się do Internetu, gdzie nie tylko pozyskujesz informacje, ale także tworzysz teksty na bloga firmowego, grafiki, wydarzenia i prowadzisz komunikację z odbiorcami marki Twojego klienta.

Pracując w marketingu, już nie tylko tworzysz bazy potencjalnych klientów, wysyłasz mailingi, robisz katalogi i ulotki, które wspierają sprzedaż. Teraz musisz przecież również doglądać aktualizacji strony, pozycjonować ją i zasilać Internet wciąż nowymi materiałami reklamowymi. Prawdopodobnie też obsługujesz klienta i sprzedajesz przez Internet, bo sklepy internetowe stały się już codziennością na naszym rynku.

Jeśli jesteś social media ninja, Twoja praca to śledzenie Internetu przez 24 godziny na dobę. Planujesz strategię komunikacji marki klienta w Internecie, a potem realizujesz ją poprzez profile, fanpage’e i reklamy w mediach społecznościowych. Twoim zadaniem jest również reagowanie na wpisy i komentarze, które na temat klienta umieszczane są w przestrzeni wirtualnej, dlatego też monitorujesz jego markę przez całą dobę.

A może jesteś dziennikarzem i pracujesz dla portalu internetowego? Na pewno zanim nim zostałeś, marzyłeś o obiektywnym dziennikarstwie. Takim, które tropi afery, pokazuje niesprawiedliwość społeczną i wytyka politykom ich niespełnione obietnice wyborcze. Z takim przesłaniem i zamiarem zacząłeś pracę w mediach. Zderzenie z rzeczywistością okazało się jednak dość brutalne, bo przecież portal musi jakoś zarabiać, dlatego jego funkcjonowanie opiera się na pieniądzach od reklamodawców i sponsorów. Często są to osoby, które doszły do tego, co mają, dzięki układom politycznym. Okazało się, że niewiele masz tu do powiedzenia. Twoje artykuły coraz częściej wyglądają jak artykuły sponsorowane, pokazujące reklamodawcę portalu z jak najlepszej strony. Oczywiście nawet jeśli wywęszysz jakąś aferę, w którą zaplątany jest znany, lokalny polityk, i tak nie możesz o tym napisać, bo właściciel portalu nie zaryzykuje konfliktu z ważnym ugrupowaniem politycznym, które ma wpływ na lokalny biznes. Najgorsze jest w tym wszystkim to, że szefostwo życzy sobie, aby dziennikarze byli także przedstawicielami handlowymi i przy każdej nadarzającej się okazji łapali klienta, który wykupi powierzchnię reklamową. Nie tak wyobrażałeś sobie pracę dziennikarza, ale w tych czasach media niezależne nie istnieją, dlatego często masz wrażenie, że pracujesz w reklamie i sprzedaży.

Bez względu na to, w której z wyżej wymienionych dziedzin się odnajdujesz, pracujesz dla klienta. Internet to podstawowe narzędzie komunikacji każdej marki, dlatego większość działań przeniosła się do wirtualnego świata, w którym króluje content marketing.

Celem jest przecież budowanie długotrwałych relacji z odbiorcą, klientem czy kontrahentem poprzez interakcję i zaangażowanie obydwu stron. Content marketing to strategia, która polega na pozyskiwaniu i utrzymaniu klientów za pomocą przydatnych publikacji i atrakcyjnych treści. Wszyscy zatem tworzymy content, czy to w postaci artykułów, reklam, filmów, raportów, czy też postów na profilach społecznościowych. Dlatego też marketer wykonuje czasem zadania PR-owca, a PR-owiec bywa social media ninja. Łączy nas content.

Czytaj również:

Promocja firmy w Internecie od A do Z (marketing internetowy)

https://marketingibiznes.pl/start-up-zone/startupy-z-wroclawia-sprawdz-czy-znasz-je-wszystkie

https://marketingibiznes.pl/biznes/cyberprzestepstwa-jedne-z-najbardziej-dochodowych-wykroczen

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl