Marketing i Biznes Content marketing Jak dobrze pisać content?

Jak dobrze pisać content?

Jak dobrze pisać content?

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

W dzisiejszych czasach bardzo ważną rolę w budowaniu dobrej pozycji w Internecie i w budowaniu marki odgrywa „treść” – z ang. content – na stronie internetowej, w prasie branżowej i przede wszystkim w tzw. blogosferze. Ponieważ unikalna i wartościowa treść świetnie pozycjonuje stronę, marketingowcy prześcigają się w sposobach jej wytwarzania. Wymyślają coraz to ciekawsze sposoby na dostarczenie treści, zapominając o jednym podstawowym szczególe, tzn. treść musi być spójna z marką i musi być prawdziwa. Musi posiadać w sobie coś więcej niż kilka ukrytych fraz kluczowych.

Recepta na najbardziej wartościowy content i najbardziej wiarygodną informację znajduje się tuż na wyciągnięcie ręki każdego kreatora – w firmie, w wiedzy jej pracowników, w wiedzy samego kreatora. Dzisiaj na rynku wygrywa ten, kto otwiera się na innych, kto w sposób świadomy dzieli się wiedzą, kto rozmawia. Ludzie poszukują bowiem informacji, pomysłów, kreatywnych rozwiązań, odpowiedzi na pytania, które ich nurtują. Jeśli to Ty dostarczysz je odbiorcom, przyjdą do Ciebie, zainteresują się Twoją marką, ale przede wszystkim będą Cię promować lepiej niż niejedno branżowe czasopismo.

Bardzo ważne jest tzw. „pisanie pod ludzi” i dla ludzi, a nie pod SEO. Oczywiście SEO jest ważne, ale jeśli Twoim celem będzie wyłącznie pozytywny wynik SEO, a nie realne problemy Twoich odbiorców, szybko stracisz czytelnika, a może nawet potencjalnego klienta. Warto zatem zapamiętać kilka pomocnych zasad, które wskażą Ci kierunek, w którym powinieneś podążać:

1. WIARYGODNOŚĆ PONAD WSZYSTKO – nie wymyślaj, bądź sobą.

Buduj content wokół tematów, na których znasz się najlepiej. Nie kreuj treści, które nie mają nic wspólnego z tym, co robisz – tzw. zapychaczy tekstowych, które tak naprawdę nic nie wnoszą do dyskusji i nie są odpowiedzią na żadne potrzeby czytelników. Jeśli np. zajmujesz się produkcją mebli, kreuj treści wokół tematów, które są związane z Twoimi produktami, czy też odpowiadają na pytania nurtujące potencjalnych klientów. To Ty jesteś ekspertem w tym, co robisz. Dzieląc się wiedzą, pokazujesz, że oprócz produktów dajesz klientom coś więcej – wiedzę, inspirację, korzyść (przykłady: blog firmy Ikea, pełen inspiracji z zakresu wystroju wnętrz, ciekawych rozwiązań; blog firmy Leroy Merlin: www.domzpomyslem.pl, gdzie również znajduje się wiele ciekawych rozwiązań).

2. BĄDŹ ORYGINALNY – słuchaj, o co pytają

Nie kopiuj konkurencji. Oprócz wiedzy na temat swoich produktów, staraj się budować content, który odpowiada potrzebom czytelników. Obiektywna, rzeczowa informacja niejednokrotnie ma szansę dotrzeć do większej liczby odbiorców. Jeśli wiesz, że Twoi klienci często borykają się z jakimiś pytaniami, daj im na nie odpowiedź. Jeśli prowadzisz sklep z odzieżą, na swoim blogu możesz np. umieszczać informacje o tym: jak czytać metki, jakie tkaniny w jakich temperaturach prać, jak odświeżać ubrania lub jak dobierać kolory. Warto również słuchać swoich klientów i tego, co mówią, odpowiadać na pytania, które sam słyszysz niejednokrotnie.

3. ROZMAWIAJ!

Jednym z głównych problemów wielu firm jest brak dialogu z klientami. Ten problem szczególnie nabiera na znaczeniu, jeśli wchodzimy z naszym klientem np. na drogę reklamacji. Pamiętaj, że bez konstruktywnej rozmowy nie ma szans na rozwiązanie problemu. Jeśli Twój klient pisze do Ciebie, jeśli zadaje pytania, to wierz mi, robi to, bo oczekuje odpowiedzi. Milczenie w relacjach firma–klient jest niejednokrotnie pierwszym krokiem do jego utraty. Bardzo dużo tzw. „kryzysów w social media” zaczyna się od braku dialogu z naszym klientem. Nigdy nie chowaj głowy w piasek, ponieważ w ten sposób pokazujesz, że obchodzi Cię tylko zysk, a nie klient i jego potrzeby.

4. ANGAŻUJ SPECJALISTÓW – SWOICH PRACOWNIKÓW

Największym realnym bogactwem Twojej firmy są ludzie, którzy z Tobą pracują, a przede wszystkim wiedza, którą posiadają. Nie bój się czerpać z tego źródła. Angażuj pracowników. Pozwól im zaangażować się w kreowanie tematów, którymi chcesz się dzielić z odbiorcami. Bardzo często ludzie, którzy są najbliżej klientów, doskonale znają ich potrzeby i problemy, które ich nurtują. Dodatkowo jeśli zaangażujesz swoich pracowników, możesz być pewnym, że w ten sposób zaprosisz ich do dialogu, dzięki czemu będą się częściej angażowali w Twoje działania w zakresie tworzenia contentu, czy to w social media, czy też w blogosferze.

Czytaj również:

Wokół content marketingu

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl