CONTENT MARKETING DLA PRAWNIKÓW

09.06.2016 AUTOR: Paulina Żmijowska

Zarządzanie marketingiem firmy prawniczej w Internecie, mimo ograniczeń w postaci zasad kodeksu etyki zawodowej, może przynieść wiele korzyści. Ważne jest, aby określić odpowiednie przestrzenie i wybrać odbiorców, do których będą kierowane poszczególne komunikaty.

Z przeprowadzonych w 2014 roku badań marketingowych przez firmę Greentarget można wywnioskować, że tylko ¼ wszystkich firm prawniczych posiada odpowiednio przygotowaną i zaplanowaną strategię contentową w Internecie.

TREŚĆ: BLOG I SERWISY

Tworzenie treści w kancelarii prawniczej to wyzwanie, które wiąże się przede wszystkim z trudnym i wymagającym rynkiem oraz świadomym klientem. Wiele firm boi się ryzyka, dlatego całkowicie rezygnuje z content marketingu, oddając tym samym pole do działania konkurencji. Prawnicy to w większości grupa inteligentnych, wykształconych osób, dla której najmniejszy błąd w jakości oferowanych usług czy treści może przynieść wiele negatywnych skutków. Warto pamiętać, że marketerzy tej branży powinni przede wszystkim zobowiązywać się do prawidłowo, rzetelnie oraz wiarygodnie przekazywanych informacji. Głównym celem staje się służenie odbiorcom (radą i wiedzą), a nie reklama czy promocja marki.

Dobrym sposobem na złapanie kontaktu z czytelnikiem jest własny blog kancelarii. Oprócz tematyki biznesowej oraz skupionej wokół danego problemu, ciekawym rozwiązaniem wydaje się wyjście poza schematy i nawiązanie relacji partnerskiej. Zasób treści, formy języka i całego przekazu zależy od kontekstu wypowiedzi autora. Nie bez znaczenia pozostaje jednak dzielenie się praktyczną, wartościową wiedzą, aby zainteresować przeciętnego przedsiębiorcą, któremu standardowy, prawniczy know-how nic nie mówi.

content marketing dla prawników

Źródło: http://www.prawni.pro/blog

Coraz częściej pojawiają się serwisy tematyczne, które, podobnie jak blog, budują społeczność wokół danego wątku. Dają także możliwość pokazania siebie w roli wiarygodnego eksperta, który edukuje czytelnika. Z tego miejsca łatwiej jest także generować nowych odbiorców, kierując ruch na odpowiedni landing page i generując leady. Ponadto, autorski serwis, oprócz nawiązywania relacji z odbiorcami, wskazuje na zaangażowanie kancelarii w komunikację (przykład – http://www.prawni.pro/).

Obok tematycznych informacji, kancelarie sięgają po strony produktowe. Na rynku popularne stają się usługi przeprowadzenia rozwodu od A do Z, pakiety stałe dla przedsiębiorców czy oferty typu „od zera do miliardera” (zakładanie spółek, firm, startupów). Strony produktowe dają możliwość przedstawienia wszystkich najważniejszych elementów danej usługi i pokazania jej korzyści. Ważnym punktem jest także dokładny, uporządkowany opis metod oraz podejmowanych działań, dzięki któremu kancelaria dodatkowo buduje swoją opinię rzetelnego partnera oraz pozytywny wizerunek. (przykład – http://lexcon.pl)

SOCIAL: LINKEDIN NAJLEPSZY PRZYJACIEL

Nie od dziś wiadomo, że media społecznościowe to doskonałe miejsce do budowania grup tematycznych, znalezienia odbiorców czy po prostu przekazywania informacji. Jednak należy pamiętać, że nie wszystkie kanały social media są odpowiednie dla każdej branży. Ściślej – większość nie jest. Dlatego warto sprecyzować swoje oczekiwania dotyczące zakładania danego konta społecznościowego oraz na bieżąco monitorować i kontrolować efekty jego prowadzenia.

content marketing dla prawników

Źródło: https://www.linkedin.com/company/knuter-kancelaria-radcy-prawnego

Trafnym wyborem z pewnością pozostaje biznesowa strona platformy LinkedIn, gdzie bez problemu można wyszukać nie tylko przedstawicieli prywatnych, ale przede wszystkim wartościowe podmioty B2B. Według badań Greentarget, około 60% prawników skorzystało z kanału LinkedIn w ciągu ostatniego tygodnia. Z kolei 37% osób twierdzi, że użyło tego profilu w ciągu ostatnich 24h! Istotne jednak pozostaje porównanie: Liczba użytkowników, którzy przedstawiają się jako prawnicy na LinkedIn jest znacznie wyższa niż na Facebooku, Twitterze czy YouTube.

LinkedIn daje szeroki wachlarz możliwości, do którego z pewnością należy zaliczyć LinkedIn Pulse, będący doskonałym miejscem do dystrybucji profesjonalnych, wartościowych komunikatów prawniczych oraz szerzenia wiedzy z tej branży. Profil staje się także „małą, skondensowaną ulotką”, na której dana kancelaria przedstawia swoje dane, osiągnięcia, certyfikaty, linki do wystąpień czy informacje o szkoleniach/kursach. Zwieńczeniem pozostają liczne grupy i fora dyskusyjne, które są doskonałą okazją do wymiany kontaktów biznesowych i nawiązania relacji z potencjalnymi klientami.

INDYWIDUALNOŚĆ – SPECJALIZACJA

Content marketing każdej kancelarii prawniczej powinien stawiać na swój własny, wyróżnialny, indywidualny charakter. Tylko w ten sposób mniejsza kancelaria może zostać zauważona wśród większych i bardziej doświadczonych. Odbiorca, który złapie pierwszy kontakt z firmą (wzrokowy!), pozostaje w nim tylko kilka sekund. W tym właśnie czasie pojawia albo zainteresowanie, albo odrzucenie danej marki. Dobrym sposobem jest pokazanie się od jak najlepszej, wiarygodnej strony. Kancelaria musi wzbudzać zaufanie i pokazać swoją specjalizację w dziedzinie. Ponadto może zaproponować coś całkiem nowego, odchodząc od sztampowych i standardowych schematów, np. krótkie intro z podsumowania ostatnich wydarzeń i osiągnięć czy prezentację własnych dokonań.

STRONA WWW – WIZYTÓWKA

Kancelaria prawna, której specyfika obejmuje trudne, często skomplikowane działania, musi pokazać swoje najmocniejsze strony. Strona www powinna być przede wszystkim tak zaprojektowana, aby czytelnik mógł łatwo „nawigować” interesujące go informacje. Klienci, którzy odwiedzają strony prawnicze, to w zdecydowanej większości świadomi odbiorcy, poszukujący rozwiązania własnego problemu. Chętniej nawiążą więc kontakt czy współpracę z prawnikami otwartymi na ich dylematy oraz wątpliwości. Aby przyspieszyć proces zbudowania relacji, można pokusić się o mini czat prawniczy, dostępny o każdej porze, który zostanie wkomponowany w stronę lub bloga. Warto także zwrócić uwagę na przejrzystość wiadomości w panelu głównym czy opinie lub referencje zadowolonych klientów. Nie bez znaczenia pozostają dobrze przygotowane, profesjonalne fotografie – właścicieli, zespołu czy po prostu kancelarii, które nawiązują do charakteru oferowanych usług.

Warto także pamiętać o spersonalizowanych usługach, które będą trafiać do odbiorców np. w postaci zgrabnie przygotowanego, ale nie nachalnego, mailingu. Takie rozwiązanie jest jednak zdecydowanie bardziej korzystne, kiedy kancelaria kieruje przekaz do obecnego, stałego klienta, przypominając o sobie i zachęcając do kontaktu. W innym przypadku może wyglądać mało profesjonalnie, biorąc pod uwagę charakter prezentowanej oferty.

Ciekawym, choć jeszcze mało popularnym zabiegiem, jest przedstawienie krótkiej historii kancelarii lub ludzi, którzy ją tworzą. Taki przekaz z pewnością jeszcze bardziej „otwiera się” nie tylko na przyszłego, ale także obecnego klienta, z którym zacieśniają się więzi wzajemnej współpracy.

Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/content-marketing/content-marketing-dla-prawnikow

AdWords dla e-Commerce

 

Do góry!

Polecane artykuły

18.11.2019

3×3 = więcej

13.11.2019

Dlaczego projekty, organizacje i firmy ...

Głodny wiedzy? Zapraszamy do sklepu z kursami i ebookami

Sprawdzam