Strategia marki – fakty i mity

14.12.2015 AUTOR: REDAKCJA

Spójny wizerunek, który stanowi kamień milowy na drodze do sukcesu marki, wymaga sporego nakładu pracy i odpowiedniej – przygotowanej na miarę wyzwań – strategii. Na co położyć nacisk, opracowując strategię marki? Oto zestawienie faktów i mitów, które pomogą rozwiać ewentualne wątpliwości.

Strategia marki wyjdzie w praniu – MIT

Strategia marki jest jak wybór właściwej drogi i stosowanie się do znaków stojących na każdym skrzyżowaniu, bez nich zarządzanie marką to często droga donikąd. Nie chcesz się zgubić? Zastanów się, gdzie twoja marka
znajduje się teraz, rozrysuj dla niej mapę rozwoju zawierającą przystanki na realizację konkretnych celów i w drogę! Wystarczy, zadać sobie pytanie: czy moja marka jest gotowa na rozwój mojego biznesu?

Strategia to droga na skróty do celu – FAKT

Mając w ręku starannie opracowaną strategię, wiesz jak kierować rozwojem marki, żeby osiągnęła konkretną pozycję na rynku. Odpowiednio skonstruowana strategia przyspiesza i ułatwia podejmowanie zarówno codziennych,
jak i bardziej skomplikowanych decyzji biznesowych. Jest wewnętrzną „konstytucją”, w której powinna znajdować się odpowiedź na każdą wątpliwość. Pozwala ograniczyć działanie metodą prób i błędów – niepotrzebne wydawanie pieniędzy oraz marnowanie czasu i zasobów. Dzięki dogłębnemu rozpoznaniu rynku i złożonym informacjom na temat swoich klientów, szybciej dowiesz się, jak do nich dotrzeć i rozwinąć żagle twojego biznesu.
Oczywiście przy założeniu, że zadałeś sobie trud poprzedzenia procesu tworzenia strategii analizą rynku.

Strategia potrzebna jest tylko dużym markom – MIT

Marka jest jednym z kluczowych instrumentów komunikowania się firmy z nabywcami jej usług, niezależnie od wielkości biznesu. Znaczenie marki jest tym większe, im silniejsza jest potrzeba wyróżnienia się na tle konkurencji
oraz poszerzenia grupy odbiorców swoich produktów – a przecież potrzebne jest to każdej marce.

Dobra strategia oparta jest na analizach rynku – FAKT
Pomysł na markę nie jest nic wart, jeśli nie ma odzwierciedlenia w sytuacji rynkowej. Przeprowadzenie analiz popytu, konkurencji i klienta, wyposaży cię w dane, na których bazie możesz budować strategię swojej marki.
Znasz klienta, znasz jego potrzeby i miejsca, w których szuka informacji o produkcie. Wiesz też, jakich mechanizmów używa twoja konkurencja i czym ich produkt/usługa różni się od twojego. Z taką wiedzą strategia opiera się na
solidnych filarach. Nie ma skutecznej strategii bez wiedzy o rynku.

Lepiej od razu działać,niż planować – MIT

Holistyczne podejście do budowania strategii marki do niedawna było firmom obce – ignorowano podstawowe czynniki wpływające na powstanie silnej marki, na rzecz krótkotrwałych rozwiązań np. zmian w ofercie
marki. Brak dalekosiężnych celów marki oraz adekwatnego planu marketingowego zwykle oznacza powolny albo znikomy rozwój marki i brak konstruktywnej koncepcji na to, w jaki sposób, i w jakiej formie oferta trafi do klienta.

Strategia zmieni moje spojrzenie na biznes – FAKT

Praca nad strategią pomoże ocenić szanse twojej marki na rynku. Będziesz mieć szansę zrezygnować z niektórych działań, zweryfikować je i obrać nowe cele, które okażą się bardziej trafne dla twojego biznesu. Należy zakładać, że opracowywanie strategii może zmienić twoje podejście do marki. Tym lepiej dla ciebie. Podejdziesz do tworzenia swojej marki bardziej świadomie i wejdziesz na rynek z konkretnym przygotowaniem i planem na każdą sytuację.

Strategia to tylko plan – MIT

Aby rozwój marki oraz opisane w strategii działania marketingowe i wizerunkowe miały sens, przed stworzeniem modelu strategii marki warto zająć się:

  • analizami działań konkurencji,
  • rozpoznaniem segmentów rynku,
  • wielopoziomową oceną sytuacji na rynku,
  • określeniem osobowości klienta i jego potrzeb,
  • wyznaczeniem drogi do docelowej pozycji marki.

Spory pakiet informacji.Wciąż uważasz, że to tylko plan?

Strategie warto aktualizować – FAKT

Kiedy marka się rozwija, pojawiają się nowe cele i nowe możliwości ich realizacji. Aby zawsze pamiętać o początkowych założeniach i płynnie przechodzić do kolejnych etapów rozwoju, warto na bieżąco weryfikować ze strategią nasze działania oraz konkretyzować plan rozwoju na kolejne lata działalności.

Obranie strategii przenosi zarządzanie marką na wyższy poziom, który obecnie prezentuje niewiele polskich firm. Jeśli chcesz, żeby twoja marka z sukcesem funkcjonowała na rynku, dobrze skomponowana strategia przyspieszy proces budowania wizerunku silnej i nowoczesnej marki.

Szymon Laszewicz – E-marketing Manager. Patrzy na rzeczywistość analitycznym okiem. Wyciąga z Internetu maksimum informacji o rynku, by na tej podstawie budować strategie i plany promocji marek.

Czytaj również:

Strategia content marketingowa – dlaczego jest taka ważna?

E-commerce w Niemczech – fakty i liczby

Do góry!

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail