Najciekawsze cytaty Marketing&Biznes – luty 2016

11.10.2016 AUTOR: Marta Bąk-Kamińska

Na rynek wchodzą kolejne pokolenia odbiorców, których model konsumpcji mediów i kontaktu z markami coraz bardziej różni się od charakteryzującego ich poprzedników. Z tego powodu dostosowanie nie tylko treści, ale także odpowiednio dobranego przekazu i pola jego prezentacji może okazać się kluczowe.

Adam Piwek, luty 2016

Jeżeli prowadzisz firmowego bloga, sprawdź, czy tworzona przez Ciebie treść odpowiada na pytania, które na co dzień zadają Ci klienci. Nie chodzi tutaj o pytania bezpośrednio związane z produktem/usługą, ale zawierające porady i dotyczące dobrych praktyk.

Aleksandra Adamczyk, luty 2016

Już wiesz, że odwiedzający Twojego bloga mogą albo być zainteresowani Twoimi produktami, albo poszukiwać wiedzy. Niezależnie od ich oczekiwań, Twoim podstawowym zadaniem na tym etapie jest nakłonienie ich do zapisania się na newsletter. W ten sposób będziesz mógł być z nimi stale w kontakcie i prowadzić działania lead nurturingowe.

Aleksandra Adamczyk, luty 2016

W większości przypadków marketerzy skupiają się co najwyżej na poprawnym skonstruowaniu jednej wiadomości powitalnej po zapisie. Dlaczego jednak nie kontynuować możliwości pogłębiania relacji już na samym początku?

Aleksandra Adamczyk, luty 2016

Tworząc ścieżkę komunikacji, musisz pamiętać, że większość osób zapisujących się na Twój newsletter nie jest jeszcze gotowa na dokonanie zakupu. Powierzyli Ci swój adres e-mail, ponieważ oczekują od Ciebie wartościowych treści.

Aleksandra Adamczyk, luty 2016

Jednym z najczęstszych błędów popełnianych przez marketerów jest wysyłka tej samej treści do wszystkich odbiorców i brak segmentacji odbiorców. Pamiętaj, że e-mail marketing, za pomocą którego prowadzonych jest większość działań lead nurturingowych, będzie efektywny tylko wtedy, gdy będziesz dostarczał swoim subskrybentom wyłącznie to, co ich interesuje.

Aleksandra Adamczyk, luty 2016

Dbanie o dobre relacje z odbiorcą od samego początku ma kluczowe znaczenie w działaniach lead nurturingowych. Zapewne zastanawiasz się, czy zbyt intensywna komunikacja nie odstraszy potencjalnych klientów. Jeżeli treści, które im dostarczasz, będą wartościowe i jeżeli nie będziesz usilnie próbował sprzedać im produktów od samego początku, zapewniam Cię, że tak się nie stanie.

Aleksandra Adamczyk, luty 2016

Nawet najciekawsza treść nie będzie wiele warta, jeżeli odbiorca już na starcie zignoruje e-mail ze względu na jego tytuł. Warto więc poświęcić trochę więcej czasu na kreację ciekawego i angażującego tematu.

Aleksandra Figiel, luty 2016

Biorąc pod uwagę fakt, że – szczególnie w naszych czasach – dziennikarz to zawód trudny i nie zawsze cieszący się dobrą opinią, warto pamiętać, że stworzenie i utrzymanie dobrych relacji z mediami na pewno nam nie zaszkodzi.

Alina Stasiak, luty 2016

Staraj się ze spokojem przyjąć krytykę, a nawet czasem niekompetencję dziennikarza. Jeśli zdarzy się nieścisłość w ukazującej się w mediach informacji, nie zawsze jest to powód, żeby zepsuć relacje z danym dziennikarzem. Może warto najpierw się z nim skontaktować, aby wyjaśnić sprawę?

Alina Stasiak, luty 2016

Umówmy się – tradycyjny marketing ma już niewiele wspólnego z tym, o czym czytaliśmy w książkach 10 lat temu.

Anna Domin, luty 2016

Nie ma już podziału na tych, którzy działają w sieci, i tych, których tam nie ma. Oczywiste jest, że dzisiaj każda trzeźwo myśląca firma otwiera się na nowych klientów i szuka ich wszędzie tam, gdzie mogą się pojawić.

Anna Domin, luty 2016

Współczesny marketing to ciągłe hakowanie wzrostu i budowanie dialogu z klientem na temat naszego produktu, tworzenie go razem z nim. Kiedyś fundamentem budowania strategii była marka.

Anna Domin, luty 2016

Działając poprzez kanały mobile, należy jednak pamiętać, że dla konsumentów coraz większe znaczenie będzie miała wartość dodana oraz częstotliwość dostarczania informacji sprzedażowych. To, co chcemy przekazać użytkownikom urządzeń mobilnych, musi być dla nich przydatne, sposób wykorzystania powinien być prosty

Artur Sadowski, luty 2016

W czasach kiedy do użytkownika sieci niemalże z każdej strony docierają komunikaty o promocjach i nowościach ścieżka zakupowa powinna być intuicyjna, a przede wszystkim krótka.

Daniel Zawiliński, luty 2016

Istotnym elementem mikropłatności realizowanych poprzez wiadomości SMS jest również ich uniwersalność. Powiadomienia SMS można odbierać zarówno na zwykłym telefonie komórkowym, jak i na smartfonie. Co istotne, nie potrzebujemy do tego połączenia z Internetem, a sam komunikat trafia w ciągu chwili bezpośrednio do zainteresowanego odbiorcy.

Daniel Zawiliński, luty 2016

Silna kobieta to także świadoma konsumentka, która dziś coraz częściej zadaje sobie pytanie: dlaczego mam kupować produkty marek, które mnie nie rozumieją?

Joanna Stopyra, luty 2016

Współczesne kobiety, które wchodzą na rynek i zaczynają karierę, są zupełnie inne niż ich mamy, czy babcie. Są pewniejsze siebie, wiedzą, czego chcą, i łatwiej im to egzekwować, wymagać konkretnych rzeczy od innych i komunikować swoje pomysły i ambicje.

Joanna Stopyra, luty 2016

DNA działań Public Relations jest wizerunek i reputacja marki, czyli to, jak jest ona postrzegana w grupie kluczowych interesariuszy firmy. To oznacza, że świadomie bądź nie, z inwestycją bądź bez, mamy jakiś wizerunek.

Joanna Stopyra, luty 2016

Klęska urodzaju – a konkretniej trudność w załadowaniu strony internetowej – zdarza się najczęściej wskutek zbyt dużej liczby zapytań do serwera. Od strony technicznej wygląda to tak, że strona z powodu małej przepustowości łącza, serwera, routera lub load-balancera nie jest w stanie odpowiedzieć na zapytania potencjalnych klientów.

Tomasz Sobol, luty 2016

Przyzwyczajenia same w sobie nie są złe, pod warunkiem że posiadają znamiona pozytywnego nawyku, np. systematyczność. Niebezpieczne są natomiast przyzwyczajenia, które hołdują lenistwu i hamują wdrażanie lub testowanie nowych rozwiązań.

Tomasz Sobol, luty 2016

Kiedy szukam agencji, partnera, któremu chcę zlecić zadanie, i w trakcie rozmów słyszę o działaniach, które sprawdzają się w 100 proc., zapala się u mnie czerwona lampka. Skąd oni mogą wiedzieć takie rzeczy?

Tomasz Sobol, luty 2016

Klient jest istotą efemeryczną, cechuje go zmienność wywołana różnego rodzaju czynnikami wewnętrznymi i zewnętrznymi. Dlatego niezależnie od tego, jaką działalność prowadzimy i czy i jak planujemy realizować kampanię, konieczne jest odniesienie jej do panującej rzeczywistości. Dzięki temu mamy większą szansę ustrzec się błędów, które mogą zniweczyć nawet najlepszy pomysł.

Tomasz Sobol, luty 2016

Każdy sprzedawca, bez względu na to, czy prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, czy zatrudnia personel, marzy o zwiększeniu obrotów. Biznes jest bowiem niczym gra w „Monopol”. Rozpoczynając, cieszysz się, gdy kupujesz pierwsze ulice, później apetyt rośnie w miarę jedzenia. Pragniesz stawiać domki.

Michał Bąk, luty 2016

W celach nieustannego poprawiania jakości obsługi, warto przyswoić sobie, że obsługa nigdy nie kończy się na sprzedaniu produktu, czy usługi. Tak naprawdę powinien być to dopiero początek naszej znajomości z klientem.

Michał Bąk, luty 2016

Twoje działania też mogą być wyznacznikiem trendów, które będą pobudzały rynek do zmian. Wystarczy chcieć i znaleźć niszę, która pozwoli nas zapamiętać. Sklepów w naszej branży jest od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu. Musimy być mocni, aby nie być przeciętniakami.

Michał Bąk, luty 2016

Bądź ekspertem, opowiadaj ciekawostki, a nie zanudzaj reklamą. Wielu z nas myśli, że obwieszenie for banerami, pokazanie się w kilku portalach z inwazyjnym pop-upem załatwi nam sprzedaż. Bzdury.

Michał Bąk, luty 2016

 

Czytaj również:

 

CONTENT MARKETING BRANŻY TURYSTYCZNEJ

Po evencie świat się kończy? Nie do końca!

Do góry!

Polecane artykuły

09.10.2019

Grupa SARE zmienia nazwę na Digitree Group i przedstawia nowy ...

Głodny wiedzy? Zapraszamy do sklepu z kursami i ebookami

Sprawdzam