Marketing i Biznes Biznes Jak obniżyć koszt fiskalizacji o 80% i usprawnić logistykę w e-commerce – i to jednym narzędziem?

Jak obniżyć koszt fiskalizacji o 80% i usprawnić logistykę w e-commerce – i to jednym narzędziem?

Jak obniżyć koszt fiskalizacji o 80% i usprawnić logistykę w e-commerce – i to jednym narzędziem?

Prowadzisz firmę? Ucz się od najlepszych w branży i weź udział w najbardziej przedsiębiorczej konferencji w Polsce, Founders Mind 🧠

Sprawdź szczegóły wydarzenia

E-paragon fiskalny, dostępny w Polsce od połowy tego roku, w pełni zastępuje paragon tradycyjny, czyli zwalnia z konieczności wystawiania wersji papierowej. Innowacyjne rozwiązanie, które nie tylko wspiera ekologię, ale też znacząco obniża koszty i usprawnia proces sprzedaży. Jeżeli działasz w branży e-commerce i zależy Ci na optymalizacji biznesu, to warto się z tym produktem zapoznać już teraz.

E-paragon dla (e-)handlu dostępny od połowy 2022 roku

W maju tego roku, dzięki systemowi e-paragonów wypracowanemu przez fintech Spark, wydano pierwsze w polskim handlu pełnoprawne e-paragony fiskalne. Było to dla branży ważne wydarzenie – nie tylko pod względem pozytywnej pro-ekologicznej zmiany standardów rynku. Równie duże zainteresowanie (zwłaszcza e-commerce) budzą korzyści procesowe e-paragonu.

Pełnoprawny e-paragon fiskalny to taki, który całkowicie zastępuje paragon na papierze i zatrzymuje wydruk na urządzeniu fiskalnym. Wersja elektroniczna udostępniona Klientowi jest kompletnym dokumentem fiskalnym i zwalnia z konieczności drukowania tradycyjnego paragonu. 

Wydawałoby się, że to niewielka zmiana w obsłudze transakcji. A jednak jej pozytywny wpływ na wyniki sprzedaży i procesy operacyjne może bardzo zaskoczyć.

Wpływ e-paragonów na procesy, czyli o korzyściach biznesowych

,,A co mi ten e-paragon da?” – tak zadane pytanie pada w branży często. I każdy podmiot z branży handlowej, zwłaszcza tej z obowiązkiem fiskalizacji, powinien zapoznać się z odpowiedzią.

Wydawanie klientom e-paragonów fiskalnych zwalnia firmę z obowiązku drukowania papierowych dowodów zakupu. A to sprawia, że:

  • Nie trzeba już drukować i wkładać paragonów do każdej paczki z osobna, co znacząco usprawnia logistykę i obsługę zamówień
  • Nie trzeba duplikować dokumentów i wystawiać faktur imiennych do paragonów, co przyspiesza pracę księgowości
  • Nie trzeba archiwizować papierowych dowodów zakupu, co zmniejsza koszty operacyjne
  • Cały proces fiskalizacji odbywa się automatycznie i bez udziału pracownika, a to oznacza oszczędność papieru, energii i czasu pracy. Redukcja kosztów tego procesu może sięgnąć nawet 80%
  • Ślad węglowy firmy zostaje zmniejszony (100% paperless)

Z jednej strony mamy więc korzyści dla biznesu, z drugiej wygodę dla odbiorcy. W miejsce zgubionych, zniszczonych czy wyblakłych papierowych świstków kupujący otrzymuje niezniszczalny i zawsze dostępny paragon w wersji elektronicznej. Sytuacja win-win.

Co potrzebujesz, aby wydawać e-paragony

Gdyby tego było mało, rozpoczęcie wydawania e-paragonów nie wiąże się z żadną większą inwestycją. Wystarczy posiadać urządzenie fiskalne online i zintegrować sklep (system sprzedaży) z HUBem Spark. E-paragony można wydawać zarówno dla transakcji e-commerce, jak i in-store, a sam HUB obsługuje też e-faktury. I tu ciekawostka: korzystanie z usługi Spark w zakresie e-faktur zwalnia z obowiązku integracji z Krajowym Systemem e-Faktur (KSeF).

Jak działa wydawanie e-paragonów?

Proces wydania e-dokumentu, choć skomplikowany technologicznie, jest prosty w obsłudze: podczas transakcji HUB Spark łączy się ze sklepem i urządzeniem fiskalnym podatnika. Po fiskalizacji sprzedaży HUB odbiera dane o transakcji i udostępnia sprzedawcy gotowy e-dokument (e-paragon lub e-fakturę). Z kolei Klient może go otrzymać za pośrednictwem kanałów własnych sklepu, np. przez e-mail lub na koncie klienta. Całość dzieje się w pełni automatycznie i bez udziału pracownika. 

Dzięki temu, że HUB pobiera dane bezpośrednio z urządzenia fiskalnego, sprzedawca i klient mają pewność, że e-paragon jest prawdziwym i prawnie ważnym dokumentem fiskalnym. Zabezpiecza to również obie strony transakcji przed manipulacjami i próbami oszustwa.

Wdrożenie rozwiązania jest bardzo proste

Integracja systemu sprzedaży sklepu z HUBem e-paragonów może odbyć się na jeden z dwóch sposobów: za pośrednictwem wtyczki dla platform e-commerce lub poprzez API.

Pełne wdrożenie trwa od kilku godzin do kilku dni w zależności od złożoności infrastruktury systemowej sklepu. Proste i wydajne. 

Niższy ślad węglowy i 100% paperless

Na koniec kilka słów o ważnym aspekcie e-paragonu, czyli ekologii. 

Papierowe świstki, które otrzymujemy od sprzedawcy do większości transakcji nie nadają się do recyklingu, a ich produkcja wyniszcza środowisko: w tym celu co roku w samej Polsce wycina się obszary leśne o powierzchni 114-stu boisk piłkarskich! Nie wspominając o zużyciu ponad 31 milionów litrów wody i emisji CO2 w wysokości 3,3 tys. ton rocznie. 

Liczby dają do myślenia, prawda? 

Dzięki e-paragonom możemy chronić nasze środowisko i zmniejszać ślad węglowy.

E-paragon to przyszłość

Spark e-paragon to pierwszy w Polsce kompleksowy system i HUB e-paragonów dla biznesu, który jest w pełni zgodny z regulacjami – w tym także z RODO. 

Z usługi korzystają już m.in. podmioty e-commerce z branży cateringowej, kosmetycznej, odzieżowej, usługowej czy elektroniki. Usługa zostanie niebawem uruchomiona także w pierwszych projektach w handlu stacjonarnym.

E-paragon to bez wątpienia przyszłość handlu. Warto więc tworzyć ją już teraz.

Dowiedz się więcej: spark.pl/biznes/e-paragon

– 

Chcesz posłuchać o e-paragonach na żywo? Zapraszamy na webinar już 26 października o godzinie 11:00! 

Naszym gościem będzie Cezary Pierzan, CEO Spark. I opowie jak obniżyć koszty fiskalizacji o 80% w e-commerce.

Udział jest bezpłatny, wystarczy zarejestrować się TUTAJ.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl