Marketing i Biznes Bez kategorii Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie stron?

Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron internetowych to kwestia, którą powinien zająć się każdy, komu zależy na byciu obecnym w Internecie. Na czym to polega? Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie stron? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w niniejszym artykule.

Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie stron?

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia
 

Pozycjonowanie stron internetowych to szereg działań mających na celu poprawę ich pozycji w wynikach wyszukiwania. W praktyce obejmuje zatem szereg czynności, dzięki którym witryna staje się bardziej atrakcyjna dla wyszukiwarki. Pozycje w wyszukiwarce ustalane na podstawie algorytmów wyszukiwarek, które podlegają nieustannym zmianom. W praktyce zatem pozycjonowanie stron obejmuje czynności takie, jak:

  • publikowanie zoptymalizowanych treści na stronie – muszą być one unikalne i odpowiednio nasycone słowami kluczowymi,
  • techniczna optymalizacja witryny – zarówno korekta kodu, jak i poprawki pod kątem User Experience, czy przygotowanie wersji do wyświetlania na urządzeniach mobilnych;
  • link building, czyli pozyskiwanie linków zewnętrznych – istotna jest nie tylko ich ilość, ale również wartość, w związku z czym warto świadomie pozyskiwać linki.

Jak dobierać słowa kluczowe?

Jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania stron internetowych jest dobór słów kluczowych, na które będzie pozycjonowana dana witryna. Frazy kluczowe są bowiem wyrażeniami wpisywanymi przez użytkowników do wyszukiwarki w celu odnalezienia konkretnych informacji bądź rozwiązania danego problemu. W efekcie pozycjonując na nie witrynę można skierować przekaz do odpowiednich odbiorców, a co za tym idzie zwiększyć jego konwersje. W kontekście doboru słów kluczowych istotne jest także to, by w pozycjonowaniu wykorzystywać nie tylko główne frazy, ale również frazy lokalne, czy frazy z tzw. długiego ogona. Pamiętać należy także o odpowiednim nasyceniu treści słowami kluczowymi, ponieważ nie może być ich ani zbyt mało, ani zbyt dużo. Najważniejsze jest jednak to, by teksty znajdujące się na stronie były wartościowe dla użytkowników, ponieważ algorytm wyszukiwarki jest w stanie to rozpoznać. W związku z tym słów kluczowych należy używać w sposób naturalny, a także stosować ich odmiany, dzięki czemu będą one odpowiednio pasowały do danego kontekstu.

Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron to jak wspomniano we wstępie kwestia, którą powinien zająć się każdy, komu zależy na byciu obecnym w Internecie. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że są to działania, które pozwalają poprawić pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. W efekcie możliwe jest dotarcie z przekazem do znacznie większego grona odbiorców, ponieważ zdecydowana większość użytkowników Internetu odwiedza wyłącznie te strony, które znajdują się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, czyli w tzw. TOP10 Google. Obecność na niej może pozwolić zatem nie tylko trafić z treścią do większej liczby odbiorców, ale również zwiększyć sprzedaż, czy osiągnąć inne cele, np. wypromować markę. Inwestowanie w pozycjonowanie stron internetowych może przynieść wielopoziomowe korzyści, a wiele z nich uwidoczni się dopiero z czasem.

Pozycjonowanie stron – co jeszcze warto wiedzieć?

W kontekście pozycjonowania stron internetowych istotne jest to, że skuteczność uzależniona jest w tym przypadku nie tylko od zbudowania oraz realizacji określonej strategii, ale także odpowiedniego podejścia. Działania składające się na pozycjonowanie powinny być bowiem nie tylko systematyczne, ale również długofalowe, ponieważ tylko wtedy możliwe będzie uzyskanie oczekiwanych rezultatów. Poza tym na pozycjonowanie wpływają także działania podejmowane przez właścicieli konkurencyjnych witryn, a także zmieniający się algorytm wyszukiwarki. Internet ulega bowiem systematycznym zmianom, co wymaga nie tylko ich rozumienia, ale również dostosowywania podejmowanych działań. Co jeszcze warto wiedzieć na temat pozycjonowania? Otóż, istotną kwestią są koszty tego typu działań, które określa się indywidualnie dla danej witryny. Wpływa na nie zarówno jej stan obecny, jak i cel, który ma przynieść pozycjonowanie stron. Stan witryny określa się natomiast na podstawie przeprowadzonego audytu, który pozwala stworzyć długofalową strategię oraz wybrać działania, które muszą zostać podjęte w celu jej realizacji. Kwestią, o której warto również wspomnieć jest utożsamianie pozycjonowania stron z SEO. Otóż, jest to błąd, ponieważ SEO, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to jedynie jeden z elementów skutecznego pozycjonowania.

Podsumowując należy stwierdzić, że inwestycja w pozycjonowanie stron internetowych to rozwiązanie, które może przynieść wiele korzyści. Warto jednak mieć  świadomość, że nieumiejętne działania mogą wyrządzić sporo szkód, w związku z czym pozycjonowanie należy zlecić profesjonalistom.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl