Startupy stanowią jeden z ważniejszych elementów w procesie rozwoju gospodarki. Przedstawiam katalog (nie sposób wymienić wszystkich) najciekawszych startupów, znanych i mniej znanych, które kreują rynek biznesowy na różnych płaszczyznach. Jesteś tu?
1. PROWLY: Prowly tworzy unikalne oprogramowanie, łamiąc przyjęte konwencje budowania społeczności wokół marki. Aplikacja pomaga marce dostosować się do zmian w komunikacji (http://prowly.com/), oferuje nie tylko oprogramowanie, ale także nowe procesy wspierania działań komunikacyjnych firm.2. TELEMEDI: misją marki jest zbudowanie międzynarodowej platformy, która będzie najwygodniejszym i najefektywniejszym sposobem kontaktu z personelem medycznym, z każdego miejsca na świecie i o każdej porze (http://telemedi.co)3. BRAND 24: zapewnia dostęp do opinii na temat firmy, produktu lub konkurentów. Oferuje błyskawiczny dostęp do miliardów polskojęzycznych wzmianek zarówno z mediów społecznościowych, jak i klasycznego Internetu (fora, blogi, serwisy informacyjne i wiele innych) (http://brand24.pl).4. MONITORI: narzędzie do monitoringu. Monitori zapewnia monitoring w Social Media i Internecie. W kilka chwil można się dowiedzieć kto, gdzie i kiedy pisze na wybrany temat np. o produkcie, firmie, stronie www czy osobie (http://monitori.pl).5. SENTIONE: profesjonalne narzędzie do monitorowania informacji na wybrany temat w całym Internecie. Szybkość wiedzy o tym kto, co, gdzie, kiedy i jak publikuje online (w mediach społecznościowych, forach, blogach czy portalach) (http://sentione.pl).6. ZNANYLEKARZ: powstał w Polsce w 2007 roku, jako serwis opinii na temat lekarzy. Jego celem jest ułatwienie pacjentom wyboru właściwego specjalisty.
Od lipca 2012 przez portal można umawiać wizyty lekarskie (http://znanylekarz.pl).7. FASTTONY: dedykowana aplikacja, która zapewnia wsparcie promocji oraz sprzedaży poprzez platformę Facebooka. W swojej dziedzinie dysponuje niestandardowymi formatami postów oraz reklam (http://fasttony.es). 8. BASECRM: Base jest wykorzystywana przez firmy do zarządzania sprzedażą i relacjami z klientami. Wykorzystuje nowe technologie transformacyjne oraz nowoczesną generację oprogramowania CRM (http://getbase.com). 9. UX PIN: UXPin służy do rozwiązywania własnych problemów współpracy. Platforma cyfrowa pomaga zespołom, firmom, markom i produktom tworzyć, kreować oraz współpracować w jednym miejscu (http://uxpin.com). 10. DUCKIE DECK: Celem jest wspieranie rozwoju najmłodszych użytkowników technologii, a także stworzenie możliwości do nauki i zabawy. Marka programuje również aplikacje, gry i prowadzi warsztaty dla rodziców (http://duckiedeck.com). 11. MUSTACHE: platforma wizerunkowa oraz sprzedażowa, która umożliwia rejestrację projektantom i dodawanie własnych produktów. Mustache gwarantuje bezpieczne narzędzie do płatności, zamawianie kuriera, aplikację czy stronę na urządzenia mobilne (http://mustache.pl).
12. ITAXI: aplikacja iTaxi w łatwy i wygodny sposób pozwala zamówić spersonalizowaną taksówkę. Można wybrać zarówno typ i model samochodu, jak i stawkę za km czy czas dojazdu (http://itaxi.pl). 13. BOOKSY: system, który pozwala w pełni wykorzystać technologię oraz narzędzia społecznościowe do pozyskania nowych klientów. Składa się m.in. z aplikacji mobilnej, Web-kalen.darza czy katalogu biznesów z prezentacją oferty (http://biz.booksy.net/pl_PL/) 14. CALLPAGE: widet, który służy do zainstalowania na stronie internetowej. Umożliwia kontakt z potencjalnym klientem w 28 sekund. Pozwala zwiększać liczbę pozyskanych kontaktów oraz zmieniać odwiedzających stronę w klientów (http://callpage.io). 15. DEALAVO: Narzędzie Business Intelligence dla polskiego i zagranicznego e-commerce (producenci i sklepy online), tworzone przez wybitnych algorytmików. Oferuje kompleksowy i w pełni zautomatyzowany monitoring cen produktów w Internecie (http://dealavo.com). 16. SOTRENDER: narzędzie oferuje wiele rozwiązań do analizy i optymalizacji wydajności marki na Facebooku, Twitterze, YouTube i Instagramie. Pozwala także sprawdzić swoje wyniki w stosunku do konkurencji. Umożliwia tworzyć profesjonalne raporty dla każdego kanału społecznościowego oraz porównywać dane z wielu okien (http://sotrender.com). 17. LANDINGI: platforma pomaga tworzyć profesjonalny landing page, czyli docelową stronę internetową, która wyświetla się klientowi po kliknięciu. Samodzielnie można skorzystać z edytora Landingi i wykreować własny landing page dla dowolnej kampanii reklamowej bez pomocy grafika, programisty czy specjalistycznej wiedzy (http://landingi.pl).18. FRESHMAIL: FreshMail to system do tworzenia kreatywnego email marketingu i nowoczesnych kampanii newsletterowych. Specjalizuje się także w obsłudze różnorodnych działań z zakresu email marketingu (http://freshmail.pl). 19. JEMSUSHI: platforma powstała z miłości do sushi. Oferuje różnorodne gadżety sushi na prezenty i nie tylko. Wciąż zbiera inspiracje i szuka nowych pomysłów (http://jemsushi.pl).20. PIXERS: pomaga w urządzaniu wnętrz, dysponując największą bazą dekoracji ściennych na świecie: fototapet, naklejek, obrazów i plakatów. Każdy z produktów można łatwo dopasować do swoich potrzeb: zmienić materiał, wybrać nowy rozmiar lub ustawić inny kadr (http://pixers.pl).21. SCREEN SHU: umożliwia graczom wykonanie zrzutu ekranu, dodawanie własnego tekstu, kolorowych ramek czy strzałek. Wszystko po to, aby uwiecznić wybrane, najważniejsze momenty gry, a potem podzielić się ze znajomymi (http://screenshu.com). 22. CATVERTISER: narzędzie służące do tworzenia, optymalizacji, zarządzania kampaniami reklamowymi na Facebooku. Pozwala także skutecznie raportować przebieg ich efektu (http://catvertiser.com). 23. METRICSO: Metricso pozwala analizować wszystkie informacje z mediów społecznościowych o konsumentach i wybierać te najcenniejsze. Dostarcza wiedzy o klientach przed podjęciem działań sprzedażowych (http://metricso.com). 24. SEMSTORM: platforma analizuje działania w wyszukiwarkach internetowych. Pomaga także upraszczać analizę działań oraz monitoring konkurencji danej firmy czy marki (http://semstorm.com). 25. LIVECHAT: LiveChat zapewnia wsparcie sprzedaży online poprzez przyjazną obsługę klienta. Czat online wykorzystuje nowoczesne oprogramowanie, które pomaga angażować odwiedzających stronę www (http://www.livechatinc.com/). 26. SHOWROOM: platforma, która skupia starannie wyselekcjonowane i niezależne marki oraz projektantów mody. Transakcje sprzedażowe zawierane są pomiędzy klientem a projektantem (http://showroom.pl).
27. JADEZABIORE: marka daje możliwość nadawania mniejszych lub większych przesyłek poprzez platformę internetową. Zasada jest prosta: rejestrują się zarówno osoby, które jadą w określonym kierunku, jak i nadawcy paczki. Korzyści obustronne (http://jadezabiore.pl). 28. AUDIOTEKA: serwis z audiobookami, który stworzył m.in. takieprodukcje jak #Lśnienie #GraOTron #Karaluchy #Narrenturm #BladeRunner. Dzięki aplikacji można wygodnie słuchać audiobooków na smartphonach, komputerze, tablecie, w samochodzie oraz na odtwarzaczach mp3 (http://audioteka.pl/nowa-audioteka/). 29. SALESMANAGO: SALESmanago jest kompleksowym rozwiązaniem dla działów sprzedaży i marketingu, które monitoruje i analizuje zachowanie klientów w odpowiedzi na kampanie marketingowe, segmenty klientów i prowadzi zautomatyzowane programy marketingowe. Narzędzie cechuje moduł, który integruje skrzynki mailowe sprzedawców i prowadzi do automatycznego odpowiadania klientom (http://salesmanago.com). 30. CLOUD YOUR CAR:narzędzie oferuje sprzęt monitorujący z wbudowaną łącznością GSM, platformy przetwarzania danych w chmurze oraz zestaw narzędzi internetowych do tworzenia rezerw, aktualizacji oprogramowania i API (http://cloudyourcar.com) 31. EVERYTAP: platforma, która co kilka dni wrzuca nowe informacje z dostępnymi ofertami różnorodnych miejsc na mieście (restauracje, kluby, sklepy, wejście na koncert etc.) Dostępna aplikacja pozwala przeglądać najciekawsze propozycje z miejsc w okolicy (http://everytap.com). 32. AZIMO: Azimo to międzynarodowa firma, która zapewnia nowoczesny sposób przenoszenia pieniędzy z całego świata. Gwarantuje niskie koszty kursów, a wszystko można zrobić w trybie online na ekranie telefonu (http://azimo.com). 33. MIGAM: platforma, która zapewnia tłumaczenia języka migowego on-line, darmowe lekcje oraz słownik języka migowego. Migam uruchomił automatyczny tłumacz Kinec Translator i usługę tłumaczeń zdalnych (http://migam.org).
34. 4DECISION: system, który umożliwia dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa, inteligentne i kompleksowe zarządzanie, analizy i syntezy danych. Do tej pory opracowano ponad 70 modułów technicznych z ponad 50 osób uczestniczących w procesie produkcji i znacznych inwestycji (http://4dcision.com).
35. SPORTICOS: marka zapewnia infografiki piłki nożnej zespołów z całego świata. Gromadzi i analizuje piłkarskie dane statystyczne, takie jak mecze, zapowiedzi, statystyki, wiadomości, zakłady i inne (http://sporticos.com). 36. TOTALMONEY: kompleksowa porównywarka produktów bankowych, ubezpieczeniowych, cen energii elektrycznej, płatnych pakietów telewizji cyfrowej i cen dostępu do Internetu (http://totalmoney.pl). 37. YANOSIK: skuteczny i popularny w Polsce komunikator dla kierowców. Ostrzega o aktualnej sytuacji na drodze: kontrolach prędkości, fotoradarach, kontrolach ITD, wypadkach, patrolach nieoznakowanych oraz zagrożeniach (http://yanosik.pl).
38. LILOU: butik, który daje możliwość kreacji własnej biżuterii, akcesoriów lub kupna gotowych zestawów. Produkty nazywane są talizmanami szczęścia, miłości, przyjaźni oraz wspomnień (http://lilou.pl).
39. UPOLUJ EBOOKA: platforma daje możliwości znalezienie konkretnego e-booka poprzez: ustawianie alertu cenowego, pobieranie specjalnych kodów rabatowych, śledzenie nowości, stworzenie własnej biblioteki (http://upolujebooka.pl). 40. MORIZON: Morizon to znana i ceniona wyszukiwarka nieruchomości pod kątem różnorodnych aspektów, które określi odbiorca. Została zaliczona do najszybciej rozwijających się firm Europy Środkowej (http://morizon.pl). 41. ODDAM ODPADY: pierwsza w Polsce platforma internetowa służąca bezpłatnej wymianie informacji o materiałach z odzysku gotowych do zagospodarowania przez twórców, pasjonatów i organizacje non-profit. Jej głównym zadaniem jest wspieranie działań w obszarze upcyklingu i odzysku (http://oddamodpady.pl).
42. 4 GIFT: marka, która tworzy sklep internetowy z niestandardowymi gadżetami oraz prezentami na każdą okazję. Oferowane produkty dotyczą każdej dziedziny życia (domu, uroczystości, spotkań etc.) (http://4gift.pl). 43. GETRESPONSE: GetResponse jest platformą do email marketingu. Oferuje wiele praktycznych rozwiązań dla skutecznych kampanii email marketingowych, jak: newslettery (ponad 350 gotowych do użycia szablonów), wiadomości automatyczne, segmentacja odbiorców, video emaile, ankiety internetowe, integracja z mediami społecznościowymi, rozbudowane statystyki oraz landing pages (http://getresponse.pl). 44. GEEK GIRLS CARROTS: skupia społeczność kobiet działających w IT oraz branżach pokrewnych. Działalność obejmuje przede wszystkim spotkania, warsztaty z programowanie, obsługi, metodologii i innych (http://geekgirlscarrots.org).45. SOCIALWIFI: innowacyjne narzędzie analityczno-marketingowe, które umożliwia identyfikację klientów i dalszą z nimi interakcję m.in.: przez wyświetlanie komunikatów w czasie rzeczywistym, wysyłkę e-mailingów, zbieranie opinii za pomocą sytemu pięciu gwiazdek. Platforma pozwala właścicielom różnych obiektów identyfikować klienta, analizować jego doświadczenia i prowadzić dwukierunkową komunikację (http://socialwifi.com). 46. LUBIĘ TO: agencja, która tworzy unikalne, oryginalne i nowoczesne kreacje online dla przedsiębiorców różnych branż oraz produktów. Misją firmy jest połączenie klienta i marki w jedną całość. (http://lubie.to).
47. SPIDER’S WEB: serwis z blogami na temat technologii, tworzony przez jedenastu blogerów. Jego celem jest przede wszystkim poszerzanie wiedzy na temat rynku technologii oraz kreowanie opiniotwórczego źródła informacji (http://spidersweb.pl). 48. SKYCASH: system, który rozwiązuje problemy dnia codziennego przy pomocy telefonu komórkowego. Mając dostęp do Internetu, można w prosty i bezpieczny sposób dokonać płatności za często powtarzalne usługi, np. zakup biletu komunikacji miejskiej (http://skycash.com). 49. JAKDOJADE: nowoczesna wyszukiwarka wszelkich połączeń komunikacji miejskiej. Umożliwia codziennie zaplanowanie podróży, podając dokładne trasy, aktualne rozkłady jazdy. Ogólnopolski zasięg i przyjazny dla użytkownika interfejs to dodatkowe zalety narzędzia (http://jakdojade.pl). 50. SPOKE LIVE CHAT: stanowi nową generację żywej rozmowy, zastępując telefony i e-maile. Klienci, którzy potrzebują pomocy, zaangażowani są w komunikację, co zapewnia dostęp do informacji i rozwiązanie problemów. Spójny i łatwy w użyciu interfejs narzędzia zapewnia komfort użytkowania (http://spokelivechat.com).
...a może Ty dodasz kolejną cegiełkę w budowaniu niespotykanych wartości i nowej jakości?
Czytaj również:
https://marketingibiznes.pl/start-up-zone/od-startupu-do-korporacji-czyli-sztuka-skalowania-biznesu
Zostaw komentarz