Facebook jest już passe? Teraz króluje Snapchat!

17.10.2017 AUTOR: Marta Wujek

Social Media to prawdziwa potęga. Większość firm już od dawna swoje działania marketingowe skupia w różnych kanałach portali społecznościowych. Nie ma Cię na Facebooku, to nie istniejesz! Tymczasem okazuje się, że jeśli chcesz dotrzeć do młodych, powinieneś zacząć się przyzwyczajać do powiedzenia – nie ma Cię na Snapchacie, to nie istniejesz! Najnowsze badania jasno wskazują, że młodzi coraz częściej wybierają właśnie Snapchata. Wygląda na to, że mamy do czynienia z pokoleniem jeszcze mocniej „instant” niż mogło się nam wydawać.


Bank Piper Jaffray regularnie publikuje raport dotyczący mediów społecznościowych. Według najnowszej publikacji (jesień 2017) wynika, że młodzi zdecydowanie częściej wybierają Snapchat. W badaniu udział wzięło ponad 6 tys. nastolatków z Ameryki, w średnim wieku: 16 lat. Jak się okazało, aż 47 proc. z nich wybiera właśnie Snapchat. Popularność tej platformy wzrosła o 8 punktów procentowych w stosunku do wiosny 2017 i o 12 punktów w stosunku do ubiegłego roku.

Facebook wbrew pozorom został daleko w tyle. Respondenci zapytani o ulubioną platformę społecznościową (zaraz po Snapchacie – 47 proc.) odpowiedzieli: Instagram 24 proc., Twiter 7 proc., Facebook 9 proc., Pinterest 1 proc., a Google+ 0 proc..

 – Przewaga Snapchata w młodym pokoleniu wynika z kilku aspektów, a przede wszystkim z możliwości aplikacji i sposobu życia nastolatków. Wśród młodych osób dominuje mobile. Nie dziwi więc, że preferują aplikacje które powstają stricte na te urządzenia. Z drugiej strony funkcje Snapchata umożliwiają im szybkie i proste relacjonowanie ich życia i aktualnych wydarzeń. W Polsce powoli, ale też do tego dojdzie. Wystarczy zauważyć, jak aktywnie korzystają z niego influencerzy oraz w jakich kampaniach marketingowych wykorzystują Snapchat popularne marki. Aby być na bieżąco i trendy należy się dostosować – komentował Michał Chrościcki, analyst & strategy planner w Mint Media dla portalu wirtualnemedia.pl

Również w Polsce zainteresowanie Snapchatem rośnie. Według SnapCenter aplikacja w 2016 roku była w Polsce na 4 miejscu najczęściej pobieranych apek z Google Play i na 7 w AppStore. Do maja 2015 roku wpisywaliśmy do Google 165 tys. razy zapytanie o Snapchat, natomiast rok później wynik ten osiągnął poziom 1,83 mln!

Źródło: http://bit.ly/2igzyF4

Niektórzy uważają, że Snapchat wciąż korzysta z efektu „wow”, bo jest czymś stosunkowo nowym. Jednak jego popularność rośnie już od kilku lat i nie spada. Nic więc dziwnego, że zaczęto myśleć o reklamach w tym kanale. Influencerzy już dawno zaczęli puszczać swoje krótkie nagrania, a marki założyły swoje profile. Snapchat jest dobrym kanałem dla treści marketingowych, ponieważ reklama zazwyczaj pojawia się w formie jednej, multimedialnej treści, która ma większe szanse na zaangażowanie użytkownika.

Również sama platforma dostrzega trend i wypuszcza na rynek narzędzia dedykowane treściom reklamowym. Przykładem może być zaprezentowany w tym roku Snap Publisher. Jest to narzędzie, które ułatwia tworzenie treści reklamowych. Dzięki niemu możemy z poziomu przeglądarki dostosować zdjęcia i filmy do formatu Snapchata. Jeżeli odbiorcami naszego biznesu są nastolatki, wygląda na to, że nie mamy innego wyjścia – musimy zainwestować w kampanię na Snapchacie!

Do góry!

Polecane artykuły

16.07.2019

Wyróżnij się na tle konkurencji! 6 typów wiadomości w e-mail ...

Głodny wiedzy? Zapraszamy do sklepu z kursami i ebookami

Sprawdzam