Facebook jest już passe? Teraz króluje Snapchat!

17.10.2017 AUTOR: Marta Wujek

Social Media to prawdziwa potęga. Większość firm już od dawna swoje działania marketingowe skupia w różnych kanałach portali społecznościowych. Nie ma Cię na Facebooku, to nie istniejesz! Tymczasem okazuje się, że jeśli chcesz dotrzeć do młodych, powinieneś zacząć się przyzwyczajać do powiedzenia – nie ma Cię na Snapchacie, to nie istniejesz! Najnowsze badania jasno wskazują, że młodzi coraz częściej wybierają właśnie Snapchata. Wygląda na to, że mamy do czynienia z pokoleniem jeszcze mocniej „instant” niż mogło się nam wydawać.


Bank Piper Jaffray regularnie publikuje raport dotyczący mediów społecznościowych. Według najnowszej publikacji (jesień 2017) wynika, że młodzi zdecydowanie częściej wybierają Snapchat. W badaniu udział wzięło ponad 6 tys. nastolatków z Ameryki, w średnim wieku: 16 lat. Jak się okazało, aż 47 proc. z nich wybiera właśnie Snapchat. Popularność tej platformy wzrosła o 8 punktów procentowych w stosunku do wiosny 2017 i o 12 punktów w stosunku do ubiegłego roku.

Facebook wbrew pozorom został daleko w tyle. Respondenci zapytani o ulubioną platformę społecznościową (zaraz po Snapchacie – 47 proc.) odpowiedzieli: Instagram 24 proc., Twiter 7 proc., Facebook 9 proc., Pinterest 1 proc., a Google+ 0 proc..

 – Przewaga Snapchata w młodym pokoleniu wynika z kilku aspektów, a przede wszystkim z możliwości aplikacji i sposobu życia nastolatków. Wśród młodych osób dominuje mobile. Nie dziwi więc, że preferują aplikacje które powstają stricte na te urządzenia. Z drugiej strony funkcje Snapchata umożliwiają im szybkie i proste relacjonowanie ich życia i aktualnych wydarzeń. W Polsce powoli, ale też do tego dojdzie. Wystarczy zauważyć, jak aktywnie korzystają z niego influencerzy oraz w jakich kampaniach marketingowych wykorzystują Snapchat popularne marki. Aby być na bieżąco i trendy należy się dostosować – komentował Michał Chrościcki, analyst & strategy planner w Mint Media dla portalu wirtualnemedia.pl

Również w Polsce zainteresowanie Snapchatem rośnie. Według SnapCenter aplikacja w 2016 roku była w Polsce na 4 miejscu najczęściej pobieranych apek z Google Play i na 7 w AppStore. Do maja 2015 roku wpisywaliśmy do Google 165 tys. razy zapytanie o Snapchat, natomiast rok później wynik ten osiągnął poziom 1,83 mln!

Źródło: http://bit.ly/2igzyF4

Niektórzy uważają, że Snapchat wciąż korzysta z efektu „wow”, bo jest czymś stosunkowo nowym. Jednak jego popularność rośnie już od kilku lat i nie spada. Nic więc dziwnego, że zaczęto myśleć o reklamach w tym kanale. Influencerzy już dawno zaczęli puszczać swoje krótkie nagrania, a marki założyły swoje profile. Snapchat jest dobrym kanałem dla treści marketingowych, ponieważ reklama zazwyczaj pojawia się w formie jednej, multimedialnej treści, która ma większe szanse na zaangażowanie użytkownika.

Również sama platforma dostrzega trend i wypuszcza na rynek narzędzia dedykowane treściom reklamowym. Przykładem może być zaprezentowany w tym roku Snap Publisher. Jest to narzędzie, które ułatwia tworzenie treści reklamowych. Dzięki niemu możemy z poziomu przeglądarki dostosować zdjęcia i filmy do formatu Snapchata. Jeżeli odbiorcami naszego biznesu są nastolatki, wygląda na to, że nie mamy innego wyjścia – musimy zainwestować w kampanię na Snapchacie!

Do góry!

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail