LinkedIn to nie tylko wirtualne CV

01.10.2016 AUTOR: Izabela Wolyniec-Sobczak

LinkedIn to „Facebook dla biznesu”, działa jak CV i jest świetnym kanałem do komunikacji marki. Tak jak Facebook z założenia służy rozrywce, tak LinkedIn przydatny jest do celów biznesowych.

Do niedawna LinkedIn był miejscem, gdzie zakładaliśmy profil, który był naszym wirtualnym CV. Zazwyczaj nie zaglądaliśmy tam do czasu, gdy trzeba było poszukać nowej pracy i zaktualizować dane. To już jednak przeszłość. Od jakiegoś czasu LinkedIn realizuje nową strategię, której celem jest m.in. zatrzymanie u siebie użytkowników, i całkiem dobrze mu idzie – ponad 400 mln użytkowników na świecie, około 2 mln w Polsce. Serwisem zainteresowała się nawet branża rozrywkowa, przykładem jest Gwen Stefani, która dziś ma prawie 60 000 obserwujących i z dnia na dzień ta liczba rośnie.

Głośno też było o LinkedIn w ubiegłym miesiącu, gdy Microsoft go kupił za ponad 26 mld dolarów. Przejęcie oznacza sporo nowości dla użytkowników, mi.in. Microsoft chce zintegrować portal LinkedIn ze swoimi usługami „biurowymi”, takimi jak pakiet biurowy Office czy komunikator Skype.

Jak widać, warto zatem zainteresować się serwisem i jeśli dawno nie aktualizowałeś profilu, to teraz należy to zrobić, bo dużo się dzieje i zapewne będzie się działo w najbliższym czasie.

Nie przegap tej szansy!

Firmy na całym świecie korzystają z LinkedIn, aby przekazywać informacje o firmie, budować jej wizerunek, a także pozyskiwać kandydatów do pracy. Zatem twoja obecność na LinkedIn jest równoznaczna ze znalezieniem się w samym centrum systemu, który inspiruje oraz stymuluje rozwój firm i profesjonalistów. Posiadanie kompletnego profilu to warunek niezbędny, aby znaleźć się w gronie osób wyszukiwanych przez headhunterów lub przez potencjalnych klientów i współpracowników oraz korzystać z potencjału LinkedIn.

LinkedIn jest świetnym kanałem do komunikacji marki z uwagi na swój biznesowy charakter. Warto więc zainwestować trochę czasu, przygotować swoją wirtualną wizytówkę i dać się poznać potencjalnym klientom (gdy mamy własny biznes) czy pracodawcom (gdy planujemy zmianę pracy).

Zakładając konto na LinkedIn, trzeba pamiętać, że będzie ono naszą biznesową wizytówką. Należy więc zadbać, by wyglądało profesjonalnie – zarówno, jeśli chodzi o zdjęcie (nie może być to przypadkowe zdjęcie, np. z wakacji), jak i o udostępnianą treść. Wszystko, co napiszemy, pokażemy może uczynić z nas eksperta, albo – niestety – nas zdyskredytować.

Na LinkedIn, na swoim profilu, wykorzystując Pulse, można również publikować artykuły. Pulse to taki blog LinkedIna. Za pomocą tej platformy publikuje się własne artykuły, do których można dodawać grafiki, video, linki. Prowadząc działania wizerunkowe na LinkedIn, pamiętaj o tym, że publikowane treści muszą być wartościowe merytorycznie. Twoje ciekawe artykuły są dobrą inspiracją do kontaktu z tobą i zainteresowania twoją osobą oraz usługami, jakie oferujesz.

Profil można również urozmaicić ciekawą prezentacją, do czego służy Slideshare. Posiadając konto na LinkedIn, wystarczy zalogować się za jego pośrednictwem do Slideshare i w prosty sposób przygotować atrakcyjną prezentację swojej osoby i oferowanych usług.

LinkedIn to również cała masa grup dyskusyjnych, których liczba rośnie z każdym miesiącem. W zasadzie każda grupa zawodowa znajdzie tu dla siebie wartościowe miejsca do dyskusji. Udział w eksperckich dyskusjach, komentowanie artykułów to też sposoby na dotarcie do szerokiego grona osób, na których nam zależy, oraz na budowanie swojej osobistej marki. Jeśli masz trochę czasu, możesz założyć własną grupę dyskusyjną, ale to wymaga poświęcenia większej ilości czasu na bieżącą moderację grupy i inicjowanie dyskusji.

Mam nadzieję, że zachęciłam cię do wykorzystania LinkedIn jako narzędzia do komunikowania się i budowania swojej wartościowej oraz wyjątkowej marki osobistej.

Na początku zacznij od zbudowania ciekawego profilu. Poniżej znajduje się link do e-booka „Jak zbudować idealny profil na LinkedIn”, który pokazuje, jak krok po kroku możesz samodzielnie stworzyć profesjonalną i atrakcyjną wizytówkę biznesową w tym serwisie społecznościowym.

Powodzenia w budowaniu idealnego profilu i promocji swojej marki osobistej!

Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/pr/czy-potrzebna-mi-jest-marka-osobista-skoro-pracuje-na-etacie

Historia sprzedaży e-sklepu. Wywiad z Kamilem Matysikiem i Michałem Lasockim (jak odnieść sukces w e-commerce?)

Dlaczego powinieneś zainwestować w optymalizację współczynnika konwersji Twojego sklepu?

 

Do góry!

Polecane artykuły

18.11.2019

3×3 = więcej

13.11.2019

Dlaczego projekty, organizacje i firmy ...

Głodny wiedzy? Zapraszamy do sklepu z kursami i ebookami

Sprawdzam