Podział na białe, szare i czarne SEO jest umowny
Zdecydowanie łatwiej określić jest to czego nie można robić, niż to co jest legalne w oczach wyszukiwarki. Z pewnością natrafiłeś w swoim życiu na masę artykułów poświęconych White HAT SEO. Po części ten będzie czymś innym ponieważ nie będę Cię w nim namawiał na legalne metody pozycjonerskie i nie używanie linków, które same w sobie już mogłyby być złe.
Dla mnie osobiście wyda się, że definicją białego pozycjonowania jest wszystko to, co daje wartość. Wartością na pewno nie będzie linkowanie z setek for, tworzenie „fejkowych” profili na portalach czy też dodawanie do setek katalogów.
Użyjmy jako przykład, ośrodek turystyczny w Bieszczadach. Nazwijmy go umownie „Bieszczadówka”. Jest okres zimowy, więc wielu turystów zaczyna poszukiwania ośrodka nie tylko taniego, ale takiego, który stara się o to abyśmy się nie nudzili.
W smutnej rzeczywistości
Trafiamy na katalog, tudzież bazę turystyczną, w której każdy ośrodek przechwala się swoją doskonałością, taniością itd. Ciężko jest podjąć na takiej podstawie dobrego wyboru, ale na szczęście to się zmienia.
Konsument jest coraz bardziej inteligentny, pierw czyta o atrakcjach w Bieszczadach, czyta co może porobić w Wetlinie, a gdzie warto zjeść w Ustrzykach Dolnych. Właśnie w tym miejscu możesz wyjść mu naprzeciw. Tworząc bloga o strukturze poradnika, nie tylko ułatwiasz podjąć decyzję potencjalnemu gościowi, ale jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że to właśnie z Twojej oferty skorzysta.
Chcąc generować dobrej jakości ruch, w dodatku taki, który nie pochodzi z bardzo ogólnych fraz „Bieszczady noclegi tanio” tylko ze sprecyzowanych sformułowań, koniecznie musimy postawić na content.
No dobrze, ale tutaj pojawia się pytanie-wątpliwość. Ale co jeżeli nasz blog ma niewielką atencję, albo nie wiemy jak pozyskiwać dla niego linki? Odpowiedzią na to pytanie może być guest blogging. Czyli gościnne tworzenie treści. W przypadku ośrodka turystycznego, warto jest tworzyć treść do portali turystycznych, dobierając taką współpracę pod kątem jego pozycji, ruchu a także tematyki. Czasami lepiej znaleźć się w tematycznym portalu poświęconym stricte Bieszczadom, niż w ogólnym portalu turystycznym (nawet jeżeli link z takiego portalu jest silniejszy).
Optymalizacja
Tworząc treści nie zapominaj jej od razu optymalizować, pisać według standardów SEO. Pamiętaj jednak, że nie może być to bełkot, który będzie wyglądał dobrze dla wyszukiwarki, ale będzie kompletnie nieprzydatny dla ludzi ponieważ ruch to jedno, ale finalnie liczysz na konwersje, prawda?
Czytaj również:
https://marketingibiznes.pl/seosem/optymalizacja-nie-konczy-sie-nigdy
https://marketingibiznes.pl/e-commerce/analiza-konkurencji-dla-e-commerce-w-3-krokach
Zostaw komentarz