Marketing i Biznes SEO/SEM Nowe formaty reklam mobilnych w Google AdSense

Nowe formaty reklam mobilnych w Google AdSense

Nowe formaty reklam mobilnych w Google AdSense

Prowadzisz firmę? Ucz się od najlepszych w branży i wyjedź w gronie innych przedsiębiorców na Founders Camp

Wypełnij niezobowiązujący formularz już teraz

Google jest znany z tego, że nieustannie testuje nowe rozwiązania oraz formaty reklam w swych dwóch standardowych produktach: AdWords oraz AdSense. Nic w tym zresztą dziwnego biorąc pod uwagę choćby tylko liczbę dziennych zapytań do tej wyszukiwarki, która oscyluje wokół kilku miliardów. Grzechem byłoby nie skorzystać z takiej możliwości. Taki zasięg bowiem pozwala na przeprowadzenie testów na wybranej grupie docelowej i uzyskanie miarodajnych pod względem statystycznym wyników. To zaś z kolei na podjęcie racjonalnej decyzji o wdrożeniu lub też odrzuceniu danej innowacji.

Przykładem z ostatnich miesięcy znakomicie ilustrującym powyżej opisaną „technikę testów” Google’a są zmiany, jakie zaszły w wynikach wyszukiwania tej wyszukiwarki. Dotąd byliśmy przyzwyczajeni do tego, że reklamy emitowane w nich pojawiają się na górze (nie więcej niż trzy), z boku oraz u dołu naturalnych wyników wyszukiwania. W lutym bieżącego roku reklamy z boku znikły, a na górze pojawiły cztery zamiast dotychczasowych trzech boksów.

Oczywiście, tę transformację wyglądu wyników wyszukiwania poprzedziły długie testy, o czym mogli się przekonać niektórzy z nas, gdy niespodziewanie otrzymywali na swe zapytania kierowane do wyszukiwarki w miesiącach poprzedzających zmianę trochę inaczej wyglądającą podstronę z wynikami, niż ta, do której dotąd przywykli.

Powody wprowadzenia nowych reklam w AdSense

Zmiany te były podyktowane między innymi faktem, że cały czas rośnie liczba zapytań kierowanych do wyszukiwarki z urządzeń mobilnych, a co za tym idzie koniecznością dostosowania swego produktu do wymogów oraz ograniczeń tego typu urządzeń (np. brak możliwości wyświetlenia reklam z boku wyników wyszukiwania na małym ekranie smartfona).

On też stoi u podstaw wprowadzenia nowych formatów reklamowych w AdSense przeznaczonych dla urządzeń mobilnych: winiet oraz kotwic. Google je definiuje jako reklamy nowego typu, które projektowano z myślą o wygodzie oraz komforcie ich odbiorców. Określa je mianem Page-level i zapowiada, że wkrótce wprowadzi nowe ich typy.

Winiety i kotwice

To, w jaki sposób prezentują się kotwice i winiety, można obejrzeć na powyższym filmiku, udostępnionym przez Google’a.

  • Winiety to reklamy wyświetlające się w trakcie przechodzenia pomiędzy podstronami serwisu. W trakcie przeładowywania się strony pojawia się reklama zasłaniająca cały ekran. Nie jest to jednak irytujące, gdyż użytkownik i tak czeka na wyświetlenie się docelowej podstrony, a poza tym może w każdej chwili zamknąć reklamę.
  • Kotwice to reklamy wyświetlające się u dołu ekranu. Przypominają nieco nakładki, które znamy z filmów na YouTube. Je również można bez problemu wyłączyć za pomocą jednego klienta.

Korzyści dla wydawców

Dla wydawców reklam nowe formaty reklam w programie AdSense posiada co najmniej kilka zalet. Oto one:

  • idealne dopasowanie formatów do urządzeń, na których będą wyświetlane
  • nie nachalność, a zatem i brak poirytowania osób odwiedzających serwis wydawcy
  • łatwość instalacji
  • nie są wliczane do limitu maksymalnie trzech boksów reklamowych na podstronie
  • last, but not least, będą się one wyświetlać w odpowiednim czasie i miejscu, gdyż system AdSense sam rozpozna, kiedy ich pojawienie się mogłoby być odebrane przez osobę odwiedzającą serwis jako zbyt inwazyjne.

Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/marketing/promocja-firmy-w-internecie-od-a-do-z-marketing-internetowy

https://marketingibiznes.pl/content-marketing/jak-zarabiac-na-blogu-troche-prawdy-o-monetyzacji-blogowania

https://marketingibiznes.pl/biznes/o-braku-reklam-i-wielkim-sukcesie-czyli-historia-linkedin

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl