Google jest znany z tego, że nieustannie testuje nowe rozwiązania oraz formaty reklam w swych dwóch standardowych produktach: AdWords oraz AdSense. Nic w tym zresztą dziwnego biorąc pod uwagę choćby tylko liczbę dziennych zapytań do tej wyszukiwarki, która oscyluje wokół kilku miliardów. Grzechem byłoby nie skorzystać z takiej możliwości. Taki zasięg bowiem pozwala na przeprowadzenie testów na wybranej grupie docelowej i uzyskanie miarodajnych pod względem statystycznym wyników. To zaś z kolei na podjęcie racjonalnej decyzji o wdrożeniu lub też odrzuceniu danej innowacji.
Przykładem z ostatnich miesięcy znakomicie ilustrującym powyżej opisaną „technikę testów” Google’a są zmiany, jakie zaszły w wynikach wyszukiwania tej wyszukiwarki. Dotąd byliśmy przyzwyczajeni do tego, że reklamy emitowane w nich pojawiają się na górze (nie więcej niż trzy), z boku oraz u dołu naturalnych wyników wyszukiwania. W lutym bieżącego roku reklamy z boku znikły, a na górze pojawiły cztery zamiast dotychczasowych trzech boksów.
Oczywiście, tę transformację wyglądu wyników wyszukiwania poprzedziły długie testy, o czym mogli się przekonać niektórzy z nas, gdy niespodziewanie otrzymywali na swe zapytania kierowane do wyszukiwarki w miesiącach poprzedzających zmianę trochę inaczej wyglądającą podstronę z wynikami, niż ta, do której dotąd przywykli.
Powody wprowadzenia nowych reklam w AdSense
Zmiany te były podyktowane między innymi faktem, że cały czas rośnie liczba zapytań kierowanych do wyszukiwarki z urządzeń mobilnych, a co za tym idzie koniecznością dostosowania swego produktu do wymogów oraz ograniczeń tego typu urządzeń (np. brak możliwości wyświetlenia reklam z boku wyników wyszukiwania na małym ekranie smartfona).
On też stoi u podstaw wprowadzenia nowych formatów reklamowych w AdSense przeznaczonych dla urządzeń mobilnych: winiet oraz kotwic. Google je definiuje jako reklamy nowego typu, które projektowano z myślą o wygodzie oraz komforcie ich odbiorców. Określa je mianem Page-level i zapowiada, że wkrótce wprowadzi nowe ich typy.
Winiety i kotwice
To, w jaki sposób prezentują się kotwice i winiety, można obejrzeć na powyższym filmiku, udostępnionym przez Google’a.
- Winiety to reklamy wyświetlające się w trakcie przechodzenia pomiędzy podstronami serwisu. W trakcie przeładowywania się strony pojawia się reklama zasłaniająca cały ekran. Nie jest to jednak irytujące, gdyż użytkownik i tak czeka na wyświetlenie się docelowej podstrony, a poza tym może w każdej chwili zamknąć reklamę.
- Kotwice to reklamy wyświetlające się u dołu ekranu. Przypominają nieco nakładki, które znamy z filmów na YouTube. Je również można bez problemu wyłączyć za pomocą jednego klienta.
Korzyści dla wydawców
Dla wydawców reklam nowe formaty reklam w programie AdSense posiada co najmniej kilka zalet. Oto one:
- idealne dopasowanie formatów do urządzeń, na których będą wyświetlane
- nie nachalność, a zatem i brak poirytowania osób odwiedzających serwis wydawcy
- łatwość instalacji
- nie są wliczane do limitu maksymalnie trzech boksów reklamowych na podstronie
- last, but not least, będą się one wyświetlać w odpowiednim czasie i miejscu, gdyż system AdSense sam rozpozna, kiedy ich pojawienie się mogłoby być odebrane przez osobę odwiedzającą serwis jako zbyt inwazyjne.
Czytaj również:
https://marketingibiznes.pl/marketing/promocja-firmy-w-internecie-od-a-do-z-marketing-internetowy
https://marketingibiznes.pl/content-marketing/jak-zarabiac-na-blogu-troche-prawdy-o-monetyzacji-blogowania
https://marketingibiznes.pl/biznes/o-braku-reklam-i-wielkim-sukcesie-czyli-historia-linkedin
Zostaw komentarz