Nowe formaty reklam mobilnych w Google AdSense

16.06.2016 AUTOR: Paweł Bąk

Google jest znany z tego, że nieustannie testuje nowe rozwiązania oraz formaty reklam w swych dwóch standardowych produktach: AdWords oraz AdSense. Nic w tym zresztą dziwnego biorąc pod uwagę choćby tylko liczbę dziennych zapytań do tej wyszukiwarki, która oscyluje wokół kilku miliardów. Grzechem byłoby nie skorzystać z takiej możliwości. Taki zasięg bowiem pozwala na przeprowadzenie testów na wybranej grupie docelowej i uzyskanie miarodajnych pod względem statystycznym wyników. To zaś z kolei na podjęcie racjonalnej decyzji o wdrożeniu lub też odrzuceniu danej innowacji.

Przykładem z ostatnich miesięcy znakomicie ilustrującym powyżej opisaną „technikę testów” Google’a są zmiany, jakie zaszły w wynikach wyszukiwania tej wyszukiwarki. Dotąd byliśmy przyzwyczajeni do tego, że reklamy emitowane w nich pojawiają się na górze (nie więcej niż trzy), z boku oraz u dołu naturalnych wyników wyszukiwania. W lutym bieżącego roku reklamy z boku znikły, a na górze pojawiły cztery zamiast dotychczasowych trzech boksów.

Oczywiście, tę transformację wyglądu wyników wyszukiwania poprzedziły długie testy, o czym mogli się przekonać niektórzy z nas, gdy niespodziewanie otrzymywali na swe zapytania kierowane do wyszukiwarki w miesiącach poprzedzających zmianę trochę inaczej wyglądającą podstronę z wynikami, niż ta, do której dotąd przywykli.

Powody wprowadzenia nowych reklam w AdSense

Zmiany te były podyktowane między innymi faktem, że cały czas rośnie liczba zapytań kierowanych do wyszukiwarki z urządzeń mobilnych, a co za tym idzie koniecznością dostosowania swego produktu do wymogów oraz ograniczeń tego typu urządzeń (np. brak możliwości wyświetlenia reklam z boku wyników wyszukiwania na małym ekranie smartfona).

On też stoi u podstaw wprowadzenia nowych formatów reklamowych w AdSense przeznaczonych dla urządzeń mobilnych: winiet oraz kotwic. Google je definiuje jako reklamy nowego typu, które projektowano z myślą o wygodzie oraz komforcie ich odbiorców. Określa je mianem Page-level i zapowiada, że wkrótce wprowadzi nowe ich typy.

Winiety i kotwice

To, w jaki sposób prezentują się kotwice i winiety, można obejrzeć na powyższym filmiku, udostępnionym przez Google’a.

  • Winiety to reklamy wyświetlające się w trakcie przechodzenia pomiędzy podstronami serwisu. W trakcie przeładowywania się strony pojawia się reklama zasłaniająca cały ekran. Nie jest to jednak irytujące, gdyż użytkownik i tak czeka na wyświetlenie się docelowej podstrony, a poza tym może w każdej chwili zamknąć reklamę.
  • Kotwice to reklamy wyświetlające się u dołu ekranu. Przypominają nieco nakładki, które znamy z filmów na YouTube. Je również można bez problemu wyłączyć za pomocą jednego klienta.

Korzyści dla wydawców

Dla wydawców reklam nowe formaty reklam w programie AdSense posiada co najmniej kilka zalet. Oto one:

  • idealne dopasowanie formatów do urządzeń, na których będą wyświetlane
  • nie nachalność, a zatem i brak poirytowania osób odwiedzających serwis wydawcy
  • łatwość instalacji
  • nie są wliczane do limitu maksymalnie trzech boksów reklamowych na podstronie
  • last, but not least, będą się one wyświetlać w odpowiednim czasie i miejscu, gdyż system AdSense sam rozpozna, kiedy ich pojawienie się mogłoby być odebrane przez osobę odwiedzającą serwis jako zbyt inwazyjne.

Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/marketing/promocja-firmy-w-internecie-od-a-do-z-marketing-internetowy

Jak zarabiać na blogu? Trochę prawdy o monetyzacji blogowania

O braku reklam i wielkim sukcesie, czyli historia LinkedIn

Do góry!

Polecane artykuły

07.06.2019

Ostatni członek ...

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail
 

Głodny wiedzy? Zapraszamy do sklepu z kursami i ebookami

Sprawdzam