Sposób 1 – Zaplecza na WEB 2.0
Zaplecza na platformach WEB 2.0 to jeden z czołowych sposób na to, aby zdobywać darmowe, dobre linki dla własnej kampanii SEO. Plusem tego rozwiązania jest fakt, że zarządzamy zapleczem od samego początku – to my wybieramy nazwę strony, to my decydujemy o tym, jakiej tematyki ma być dany portal i to my dodajemy artykuły, linki oraz wszelkie treści.
Polecamy zakładanie subdomen na Web 2.0, które opierają się o platformę WordPress. Do najpopularniejszej i najczęściej wykorzystywanej platformy tego typu zaliczamy oczywiście WordPress.com.
Poniżej krótki poradnik, jak założyć stronę WEB 2.0:
- Wchodzimy na stronę https://pl.wordpress.com/ i klikamy Stwórz stronę.
- Wybieramy szablon (motyw), określając wygląd naszej strony. Oczywiście szablon strony można zmienić w każdej chwili, wystarczy przejść do opcji wyglądu założonego bloga.
- Po wybraniu szablonu przyszła pora na wybranie nazwy domeny. Polecamy nazwy związane z tematyką budowanej strony.
- Wybieramy opcję domeny za darmo (zostanie utworzony blog z adresem „nazwastrony.wordpress.com”.
- Następnie wybieramy darmowy plan hostingu i przechodzimy do zakładki rejestracji konta na portalu WordPress.com.
- Po wpisaniu hasła i adresu e-mail potwierdzamy dane. Teraz wystarczy potwierdzić adres e-mail, klikając w link weryfikacyjny w wiadomości e-mail, która zostanie wysłana na podany adres. To wszystko – właśnie stałeś się posiadaczem darmowego bloga WEB 2.0 z własnym adresem, panelem administracyjnym i hostingiem. Warto dodać, że WordPress.com mimo kilku ograniczeń typu brak dostępu do FTP czy też możliwości nieograniczonej instalacji wtyczek, sprawdza się doskonale jako darmowe zaplecze SEO.
Oczywiście samo założenie strony WEB 2.0 i dodanie na niej artykułu z linkiem nie załatwia sprawy ani też nie sprawia, że dane zaplecze jest od razu wartościowe. Aby takie było, trzeba je odpowiednio podlinkować z innych źródeł a także dodawać na stronę artykuły tematyczne (nie polecamy dodawania artykułów z samymi linkami, warto dodawać także teksty bez linków).
Sposób 2 – Profile na forach, stronach www
Profile, czyli konta użytkowników na forach/stronach www to kolejny darmowy i sprawdzony sposób, aby zdobyć darmowe linki kierujące do pozycjonowanej witryny. Poniżej prezentujemy poradnik ukazujący, jak zakładać i wypełniać profile na forach.
KROK 1 – rejestracja na portalu https://www.openstreetmap.org/ (adres przykładowy, istnieje wiele innych domen, na których warto zakładać profile)
KROK 2 – wypełnianie formularza rejestracji
KROK 3 –zmiana ustawień profilu
KROK 4 – widok profilu z linkiem
Takim oto sposobem zdobyliśmy link z profilu na forum. Oczywiście profile należy zakładać na forach z historią, które są wartościowe dla Google. Ponadto warto taki profil podlinkować i napisać za jego pośrednictwem (o ile profil założyliśmy na forum) post, dzięki czemu link do profilu zostanie automatycznie podlinkowany wewnętrznie.
Profile są wartościowe, o ile są założone w dobrych miejscach i nie wydają się puste lub nieaktywne. Warto o tym pamiętać, decydując się na zdobywanie linków w ten sposób.
Sposób 3 – Marketing szeptany/Komentarze
Kolejnym ciekawym pomysłem na linki i reklamę danego portalu jest marketing szeptany na tematycznych forach. Znajdujemy forum i wątek, który pozwala wpleść w rozmowę poradę na temat danego produktu/usługi i podczas pisania postu wklejamy link do naszej strony. Oczywiście należy pamiętać, aby marketing szeptany był jak najbardziej naturalny – takie posty można pisać z portali, które nie wymagają rejestracji lub z forów, które takowej wymagają. Unikajmy pisania postów wyłącznie zapraszających na stronę, niech nasza wypowiedź będzie obiektywna ze skierowaniem na link.
Marketing szeptany to doskonały sposób, aby prócz linków, zdobyć także wartościowy ruch na stronę. Osoby, które będą szukać danych produktów/usług i odwiedzą wątek, w którym się wypowiedzieliśmy, z pewnością przejdą na podaną stronę i przynajmniej sprawdzą ofertę, która się na niej znajduje.
Tak to wygląda w praktyce:
Podsumowanie
Jak widać, istnieje wiele sposób, aby zdobywać dobre i darmowe linki pozycjonujące. Oczywiście każdy ze sposobów wymaga odpowiedniej i sprawdzonej listy miejsc a także dużo czasu (wymóg rejestracji, wypełniania formularzy etc).
Czytaj również:
https://marketingibiznes.pl/seosem/jak-pozycjonowac-majac-niewielki-budzet
Zarządzanie firmą – moje 99 błędów, które jej o mało nie utopiły
Zostaw komentarz