Jak posługiwać się anchorami?

23.05.2016 AUTOR: Jakub Brozyna

Anchory w świecie SEO – jak je wykorzystać?

Na początku wyjaśnijmy, czym jest tytułowy anchor. To określenie na frazę/słowo kluczowe, które wykorzystywane jest w kampanii SEO. Zwykle anchorem jest nazwa produktu lub usługi. Naturalne jest, że anchorem staje się nazwa marketingowa, której szukają potencjalni klienci. Nic więc dziwnego, że użycie anchoru w kampanii SEO jest konieczne.

Tu jednak pojawia się problem – jak wykorzystać linkowanie za pomocą anchorów, aby w sposób bezpieczny i skuteczny zdobyć wysokie pozycje? Dawniej nie było to takie trudne – wystarczy zdobyć maksymalnie dużą ilość linków na danych anchor i to wystarczyło, aby pokonać konkurencję. Nikogo nie dziwiły profile linkowe składające się z milionów linków pochodzących z wątpliwej jakości stron. Google jednak powiedziało dosyć i po wprowadzeniu aktualizacji o nazwie Pingwin wypowiedziało wojnę wszystkim pozycjonerom, którzy stawiali na ilość. Strony pozycjonowane wyłącznie za pomocą fraz exact match otrzymały stosowne kary, a ich właściciele nauczkę, że anchory to nie wszystko.

Jak bezpiecznie linkować za pomocą anchorów?

Poniżej prezentujemy najważniejsze zasady dotyczące zdobywania linków z anchorami:

  1. Pamiętaj o nazwie domeny – linkuj na zasadzie brand (czyli nazwa domeny/firmy) + fraza kluczowa. Oczywiście zmieniaj miejscami frazę z brandem, stosuj separatory i inne kombinacje.
  2. Nie linkuj wyłącznie na anchory – unikaj linków zdobywanych wyłącznie na exact match. Lepiej do frazy dodać nazwę firmy lub strony – będzie to bezpieczniejsze i w ogólnym rozliczeniu dużo bardziej opłacalne.
  3. Zdobywaj zróżnicowane linki – nie linkuj wyłącznie z anchorów tekstowych, zdobywaj linki graficzne a także linki z atrybutem nofollow, pamiętając o zasadzie fraza + brand.
  4. Stawiaj na jakość, nie ilość – 1 link z dobrego źródła jest dużo lepszy, niż 100 linków z wątpliwego zaplecza, dlatego zdobywaj mniej linków, ale inwestuj w ich jakość.
  5. Uważaj na proporcje linków – chodzi o proporcje linków dla określonego profilu linkowego. Co najmniej 30% linków powinno zostać zdobytych na sam brand, 10% to linki użytkowe, a reszta to linki uwzględniające kombinacje brand + frazy kluczowe. Zachowując różnorodność unikniesz kary i zdobędziesz wysokie a także stabilne pozycje w wynikach wyszukiwania.
  6. Nie zapomnij o frazach użytkowych (UX) – jak wspomniano, przynajmniej 10% linków z profilu strony powinno obejmować frazy użytkowe, czyli anchory typu “zobacz”, “więcej”, “kliknij”, “wejdź na stronę” itd. Takie frazy łatwo zdobyć na forach – skrypty forów bardzo często zamieniają anchory na buttony z takimi właśnie odnośnikami. Dla Google to natomiast znak, że profil linowy strony jest naturalny.

Stosując się do tych zasad, zadbasz o poprawność profilu linkowego swojej strony i unikniesz kary od Google.

Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/seosem/nie-masz-strony-mobilnej-znikniesz-z-google

Sprzedaż zależy od klimatu rozmowy

Do góry!

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail