Jak posługiwać się anchorami?

23.05.2016 AUTOR: Jakub Brozyna

Anchory w świecie SEO – jak je wykorzystać?

Na początku wyjaśnijmy, czym jest tytułowy anchor. To określenie na frazę/słowo kluczowe, które wykorzystywane jest w kampanii SEO. Zwykle anchorem jest nazwa produktu lub usługi. Naturalne jest, że anchorem staje się nazwa marketingowa, której szukają potencjalni klienci. Nic więc dziwnego, że użycie anchoru w kampanii SEO jest konieczne.

Tu jednak pojawia się problem – jak wykorzystać linkowanie za pomocą anchorów, aby w sposób bezpieczny i skuteczny zdobyć wysokie pozycje? Dawniej nie było to takie trudne – wystarczy zdobyć maksymalnie dużą ilość linków na danych anchor i to wystarczyło, aby pokonać konkurencję. Nikogo nie dziwiły profile linkowe składające się z milionów linków pochodzących z wątpliwej jakości stron. Google jednak powiedziało dosyć i po wprowadzeniu aktualizacji o nazwie Pingwin wypowiedziało wojnę wszystkim pozycjonerom, którzy stawiali na ilość. Strony pozycjonowane wyłącznie za pomocą fraz exact match otrzymały stosowne kary, a ich właściciele nauczkę, że anchory to nie wszystko.

Jak bezpiecznie linkować za pomocą anchorów?

Poniżej prezentujemy najważniejsze zasady dotyczące zdobywania linków z anchorami:

  1. Pamiętaj o nazwie domeny – linkuj na zasadzie brand (czyli nazwa domeny/firmy) + fraza kluczowa. Oczywiście zmieniaj miejscami frazę z brandem, stosuj separatory i inne kombinacje.
  2. Nie linkuj wyłącznie na anchory – unikaj linków zdobywanych wyłącznie na exact match. Lepiej do frazy dodać nazwę firmy lub strony – będzie to bezpieczniejsze i w ogólnym rozliczeniu dużo bardziej opłacalne.
  3. Zdobywaj zróżnicowane linki – nie linkuj wyłącznie z anchorów tekstowych, zdobywaj linki graficzne a także linki z atrybutem nofollow, pamiętając o zasadzie fraza + brand.
  4. Stawiaj na jakość, nie ilość – 1 link z dobrego źródła jest dużo lepszy, niż 100 linków z wątpliwego zaplecza, dlatego zdobywaj mniej linków, ale inwestuj w ich jakość.
  5. Uważaj na proporcje linków – chodzi o proporcje linków dla określonego profilu linkowego. Co najmniej 30% linków powinno zostać zdobytych na sam brand, 10% to linki użytkowe, a reszta to linki uwzględniające kombinacje brand + frazy kluczowe. Zachowując różnorodność unikniesz kary i zdobędziesz wysokie a także stabilne pozycje w wynikach wyszukiwania.
  6. Nie zapomnij o frazach użytkowych (UX) – jak wspomniano, przynajmniej 10% linków z profilu strony powinno obejmować frazy użytkowe, czyli anchory typu “zobacz”, “więcej”, “kliknij”, “wejdź na stronę” itd. Takie frazy łatwo zdobyć na forach – skrypty forów bardzo często zamieniają anchory na buttony z takimi właśnie odnośnikami. Dla Google to natomiast znak, że profil linowy strony jest naturalny.

Stosując się do tych zasad, zadbasz o poprawność profilu linkowego swojej strony i unikniesz kary od Google.

Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/seosem/nie-masz-strony-mobilnej-znikniesz-z-google

Sprzedaż zależy od klimatu rozmowy

Do góry!

Polecane artykuły

19.06.2019

Pozycjonowanie aplikacji. Sekrety, które powinien znać każdy ...

Głodny wiedzy? Zapraszamy do sklepu z kursami i ebookami

Sprawdzam