Działania reklamowe dla firmy lokalnej w wyszukiwarce

07.05.2016 AUTOR: Pawel Nowacki

Prowadzisz swój biznes i uważasz, że Twoja mała firma nie znajdzie miejsca w Internecie dla siebie? Uważasz również, że strona internetowa jest wystarczającą formą promocji w Internecie? Przełam te schematy i dowiedz się, dlaczego i jak Twoja firma powinna się reklamować w Internecie.

Odpowiadając na główny argument wielu właścicieli firm: W przestrzeni wirtualnej można reklamować wszystko, tak samo skutecznie lub jeszcze skuteczniej aniżeli tradycyjnymi formami promocji. To nie istotne czy świadczysz usługi produkcyjne lub handlowe, które mają charakter niszowy lub działasz na wyłącznie na rynku lokalnym. Internet jest otwarty zarówno dla zakładów fryzjerskich, producentów gwoździ czy artystów.

Sposoby promocji firmy w wyszukiwarce

Na początek zacznijmy od kwestii najważniejszej: Twój biznes musi posiadać stronę internetową, ponieważ sam profil firmowy na portalu Facebook nie jest wystarczający!

Posiadanie własnej strony to pełna kontrola nad jej kształtem, formą oraz dostępnością dla każdego użytkownika. Jednak, jak zapewne wiesz, posiadanie strony internetowej nie sprawi, że pojawi się na niej ruch i klienci sami będą do Ciebie dzwonić. Ważna jest jej odpowiednia promocja – lokalne działanie promocyjne, które pozwolą na dotarcie do wybranych użytkowników – klientów, do których kierujemy naszą ofertę.

Google AdWords

To system reklamowy, który pozwala na dokładne targetowanie reklam dla użytkowników wyszukiwarki ale nie tylko. Dzięki reklamom AdWords możemy kierować nasz przekaz reklamowy wyłącznie do tych użytkowników, którzy szukają naszych usług i spełniają określone kryteria, które sami ustalimy. Jednym z kryteriów jest lokalizacja, dzięki czemu zawężamy nasza grupę odbiorców do określonego rynku: miasta, powiatu, województwa.

Pozycjonowanie lokalne – Lokalne SEO

Podobnie jak reklamy AdWords pozycjonowanie lokalne pozwala na dotarcie do użytkowników wyszukiwarki internetowej. Tu posiadamy mniejszą kontrolę nad tym do kogo trafimy z przekazem reklamowym, jednak dzięki odpowiedniej optymalizacji pod wyszukiwanie lokalne, czyli powiązane z miejscowością działania: nazwa usługi + miasto pozwala nam na dotarcie do użytkowników, którzy szukają w tej lokalizacji danej oferty lub używają stricte konstrukcji nazwa usługi + nazwa miasta.

Wizytówka firmy w Google Moja Firma

To bezpłatna usługa, która pozwala nam na wyświetlanie się w wynikach wyszukiwania dla lokalnych zapytań powiązanych z usługami i produktami. Zatem jeśli prowadzimy zakład fryzjerski to mamy szansę pojawić się na mapie w wynikach wyszukiwania, dzięki powiązaniu lokalizacji użytkownika i lokalizacji naszej firmy.

Jak widzimy sama oferta reklamy w wyszukiwarce nawet dla malej firmy jest bogata. Istnieją również inne firmy promocji prócz wyszukiwarek internetowych. Dobrze sprawdzają się również kampanie bannerowe na portalach regionalnych czy ogłoszenia lokalne – jednak w tych formach reklamy w dużej mierze trafiamy do zupełnie przypadkowych użytkowników, którzy być może nie są w danej chwili zainteresowani nasza ofertą.

Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/content-marketing/blog-firmowy-forteca-dzialan-seo

Wywiad z Pawłem Gontarkiem- SEO.Zgred.pl

Do góry!

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail