Wywiad z Pawłem Gontarkiem- SEO.Zgred.pl

23.05.2016 AUTOR: Michał Bąk

Prowadzisz jednego z najstarszych, nadal istniejących błogów o marketingu, konkretnie o pozycjonowaniu stron www. Powiedź mi, nie miałeś oporów zaczynać tego typu działalności „w tamtych czasach”?

Jednego z najstarszych ? To już jestem tak starym Zgredem, że trzeba to podkreślać ?? 😉 W sumie blog ma na tę chwilę ok 6 lat. Na początku traktował o pozycjonowaniu (tyle o ile rzekną jedni, inni parskną śmiechem) – obecnie bardziej skupia się na audytach, optymalizacji i powolutku o UX.

Wtedy kiedy blog startował miałem dużo wątpliwości czy to w ogóle robić. Niewiele osób dzieliło się wiedzą w taki sposób. „Tamte czasy” były burzliwe, ciekawe – wiele się działo ze strony Google, wiele było wspólnych spotkań, testowania, sprawdzania co działa a co nie. Ale „tamte czasy” nie wrócą. Mamy coraz mocniejszą (większą) konkurencję na rynku, pozycjonowanie i SEO ulega zmianom, trzeba się dokształcać, pilnować biznesów i … robić swoje w Internetach.

Co daje Ci prowadzenie bloga eksperckiego? Sposób wyrażania myśli, generowania lead-ów, czy może coś więcej?

To pytanie pada zawsze. W filmie pt „Królestwo Niebieskie” pada takie pytanie „Ile warta jest Jerozolima”… „Nic. Wszystko”. Prowadzenie bloga to „wszystko i nic” zarazem – jest to wartość sama w sobie dla każdego freelancera czy firmy. Blog daje wiele możliwości ale przede wszystkim pozwala dotrzeć do klienta. Blog SEO jest narzędziem sprzedażowym, daje możliwość informowania o różnych rzeczach zachodzących w SEO/SEM, daje leady… Daje „wszystko”.

Nie myślałeś w międzyczasie o rebrandingu? Zgred to nazwa, która na pewno nie budzi zachwytu w korporacyjnym świecie. Nie myślałeś, że kilka razy nazwa zablokowała Ci wejście na salony?

Tak, myślałem o rebrandingu. Słowo „Zgred” ma zabarwienie czysto negatywne i nie wiąże się z budowaniem ciepłego wizerunku osoby czy firmy. Naming został wykonany przez jedną z firm specjalizujących się w tym zakresie jednakże jest to też słowo, które niesie coś w podtekście.

Od listopada pracuję w Fabryce Marketingu gdzie mam możliwość dalszego rozwoju w zakresie SEO i SEM. Spotykałem się i spotykam z klientami, którzy nazwę Zgred i mojego bloga kojarzą. Zapytałem wprost, co sądzą o zmianie nazwy, rebrandingu i rzeczach z tym związanym. Okazało się, że bardzo dużo osób z firm małych i dużych (korpo) czytuje mojego bloga i nazwę kojarzy. Byli bardzo negatywnie nastawieni do zmiany nazwy. Tak więc zostałem przy tej nazwie i nadal będę Zgredził w Internetach.

Twoja osoba to ogromna liczba postów na forach poświęconym SEO, wypowiedzi do specjalistycznych artykułów, wiele postów na własnym blogu. Czy ciężko jest utrzymać dyscyplinę, by przez tyle lat, w miarę regularnie dostarczać content swoim odbiorcom?

To nie jest może kwestia dyscypliny ile chęci. Oczywiście brakuje mi czasu na wiele rzeczy co właśnie widać po blogu gdzie ostatni wpis został opublikowany dość dawno temu. Niektóre wpisy powstają w przypływie impulsu, inne są mniej 😉 lub bardziej przemyślane. Niektóre są odpowiedziami na potrzeby klientów czy innych „szkodników”. Kilka szkiców jest rozpoczętych ale zanim zostaną opublikowane trochę czasu minie… Praca połączona z nauką i rozwojem zabiera dużo czasu.

Paweł, odwieczny spór content-u w SEO. Wiadomo, że jest ważny, ale są osoby, które uważają, że Google nie jest wstanie oceniać jakości. To jak jest z tą faktyczną rolą jakościowego contentu dla pozycjonownia witryny?

Pojęcie contentu w Polsce pojawiło się całkiem niedawno więc jest świeże. Content wszyscy uprawiali w mniejszym lub większym stopniu od bardzo dawna. Obecnie ktoś to opakował i ładnie sprzedaje. Niedługo będziemy sprzedawali SXO lub inne te same rzeczy opakowane w ładne pudełka.

Bardzo ciężko jest zdefiniować jakość ponieważ jest to bardzo względne pojęcie i każdy z Nas ma o tym inne pojecie. Wystarczy zapytać kilka osób ile to jest „dużo” w skali od 0 do 99… Jedne odpowie „1”, inny „10”… Podobnie jest z jakością. Można oczywiście ocenić zawartość merytoryczną, spojrzeć na sygnały Social media dla danego serwisu… Ale każdy oceni to inaczej. Stąd też „jakość” to pojęcie trudne do zdefiniowania.

 

Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/seosem/nie-kazdy-potrafi-pisac-w-sposob-atrakcyjny-dla-odbiorcow

Czy to już czas, aby inwestować w branżę IoT?

Do góry!

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail