Strona internetowa przedsiębiorstwa będąca jednym z najtańszych elementów promocji, pozwala dotrzeć z informacją do nieograniczonego kręgu odbiorców i sprostać oczekiwaniom potencjalnych klientów, poprzez profesjonalne zaprezentowanie firmy w sieci.
Istnieje wiele czynników wpływających na poziom ukontentowania osób odwiedzających witrynę internetową. Poniżej przedstawiono pięć warunków, których spełnienie może w znacznym stopniu przyczynić się do wzrostu zadowolenia osób zainteresowanych ofertą naszej firmy
„Nigdy nie ma się drugiej okazji, żeby zrobić pierwsze wrażenie”
Nikogo nie trzeba przekonywać jak istotne znaczenie ma pierwsze wrażenie odniesione przez użytkownika odwiedzającego stronę www. Potencjalny klient skanuje witrynę zaledwie kilka lub kilkanaście sekund, po czym decyduje się na kolejny krok – dalsze przeglądanie lub opuszczenie strony.
Jak więc zachęcić internautę do dłużej wizyty?
Kluczowe znaczenie ma przejrzysty, estetyczny układ strony, a więc m.in. odpowiedni układ treści w każdej z zakładek, właściwie dobrana ilość fotografii a także ich dobra jakość. Strona jest przejrzysta wtedy, gdy NIE jest przeładowana nadmiarem informacji, zdjęciami i innymi elementami graficznymi.
Nazwa i logo oraz informacja o profilu działalności przedsiębiorstwa to elementy, które warto wyeksponować na pierwszej stronie po to, aby klient poszukujący konkretnej oferty od razu wiedział, czy dobrze trafił.
Dlaczego tak istotne jest skupienie się na pierwszym wrażeniu? Bo gdy internauta już na wstępie uzna, że nasza strona jest niechlujna i nie godna uwagi to kilkoma kliknięciami myszki przeniesie się na stronę naszej konkurencji.
Od unikalności do sukcesu
Tekst umieszczony na stronie powinien być zrozumiały, konkretny i unikalny. Autorskie treści już w ciągu kilku chwil mogą wyróżnić nas na tle oferentów i wykreować jako profesjonalistów w danej dziedzinie. Internauta nie będzie usatysfakcjonowany, gdy na naszej stronie zetknie się z identyczną lub zbliżoną treścią do tej, którą znalazł na stronach naszej konkurencji. Dobrze by było aby esencjonalna i ciekawa treść inspirowała do kontynuowania przeglądania.
Warto też wspomnieć o oczywistym ale jakże istotnym fakcie – o poprawności językowej formułowanego tekstu. Błędy stylistyczne często wzbudzają irytację wśród odwiedzających i zniechęcają ich do podjęcia współpracy z firmą.
Szybko i wygodnie
Internauci oczekują aby strona wczytywała się w możliwie najkrótszym czasie. Witryna ładująca się dłużej niż 3 sekundy skutecznie zniechęca zarówno użytkowników tradycyjnych komputerów jak i innych urządzeń mobilnych.
Skoro jesteśmy przy temacie szybkości to warto wspomnieć o tym, że dla konsumenta ważne jest również aby mógł w łatwy i szybki sposób skontaktować się z firmą. Zamieszczenie w widocznym miejscu adresu, telefonu, formularza kontaktowego czy czatu z pewnością zwiększy jego zadowolenie. Im szerszy wybór sposobu kontaktu – tym lepiej.
Nie można też pominąć faktu, że użytkownicy preferują łatwe i wygodne poruszanie się po stronce. Zbyt wiele podstron i niepotrzebnych grafik utrudnia przeglądającemu znalezienie tego, czego w danym momencie potrzebuje.
Wersja mobilna również ma znaczenie
Jak wiadomo coraz więcej użytkowników przegląda Internet na smartfonach i tabletach dlatego też priorytetem jest dostosowanie strony internetowej do urządzeń mobilnych. Niedostosowana witryna będzie wyświetlała się nieprawidłowo (np. niedostosowana struktura, niewyświetlanie się poszczególnych elementów) i potencjalny klient szybko opuści stronę. Strona powinna być zawsze czytelna i funkcjonalna – niezależnie od wielkości ekranu urządzenia, na którym jest przeglądana.
Facebook – świetny pomysł!
Na koniec warto wspomnieć o pożytecznym dodatku do strony www – a więc o linkach do mediów społecznościowych, umieszczanych w widocznym miejscu strony internetowej. Odwiedzający by zaspokoić swoją ciekawość chętnie rzucają okiem na liczbę fanów firmy, publikowane posty. Okazja na przyjrzenie się w jaki sposób przedsiębiorstwo reprezentuje się w branży również ma wpływ na poziom zadowolenia internauty.
Czytaj również:
https://marketingibiznes.pl/start-up-zone/7-najczestszych-bledow-w-projektowaniu-logo-dla-firmy
https://marketingibiznes.pl/e-commerce/rozmowa-z-lukaszem-wichlaczem-podbicie-europy-bylo-naszym-planem-od-samego-poczatku
Zostaw komentarz