Marketing i Biznes Marketing Przepis na udaną kampanię e-commerce w Google Ads

Przepis na udaną kampanię e-commerce w Google Ads

Przepis na udaną kampanię e-commerce w Google Ads

Prowadzisz firmę? Ucz się od najlepszych w branży i wyjedź w gronie innych przedsiębiorców na Founders Camp

Wypełnij niezobowiązujący formularz już teraz

Marketing w wyszukiwarkach internetowych jest niezwykle rozległym tematem. Nie sposób opisać wszystkich jego zakamarków i meandrów w jednym, krótkim artykule, dlatego chciałbym przybliżyć Wam na czym warto skupić się w kampaniach e-commerce, aby przyciągnąć większą liczbę klientów, zwiększyć rozpoznawalność marki oraz sprzedawać produkty z wyższą marżą, przy zachowaniu jak największego zwrotu z inwestycji.

Sezonowość branży ma ogromny wpływ na sprzedaż produktów. Bez względu na to, czy mamy do czynienia ze sklepami stacjonarnymi czy internetowymi, zauważyć można wzrost lub spadek sprzedaży w odniesieniu do danego sezonu, szczególnie w przypadku sezonowego asortymentu sklepu. Największą sprzedaż rowerów odnotujemy wiosną i latem, a narty siłą rzeczy lepiej sprzedają się jesienią i zimą. Należy to uwzględnić ustalając swój media plan w skali roku i zakres produktów, które będziemy promować w danym okresie.

Kampania produktowa

Google Ads umożliwia prowadzenie różnych kampanii reklamowych – GSP (Google Sponsored Promotions), GDN (Google Display Network) oraz reklam tekstowych w sieci wyszukiwania. W przypadku kampanii dla e-commerce najbardziej efektywna jest kampania produktowa, która umożliwia wyświetlanie w wyszukiwarce zdjęć konkretnych produktów, wraz z krótkim opisem, ceną oraz adresem strony internetowej na której możemy zakupić dany przedmiot.

kampania google ads

Dzięki pojawianiu się reklamy produktowej na samej górze wyszukiwarki oraz wyświetlaniu wspomnianych już powyżej jej elementów, w znaczący sposób zwiększamy zasięg kampanii PLA (Product Listing Ads) oraz uzyskujemy dużo wyższe współczynniki kliknięć, niż w przypadku zwykłych reklam tekstowych. Dodatkowo, dzięki podaniu najważniejszych informacji o produkcie – charakterystyki, wyglądu oraz ceny, na Twoją stronę trafiają klienci bardziej zdecydowani na zakup, szukający produktu właśnie po tych określonych cechach, które opisałeś.

Za kampaniami produktowymi przemawia również ich niski koszt. Podobnie jak inne formy reklamy w Google Ads, posiadają efektywnościowy model rozliczania czyli płatność za kliknięcie (CPC), które przenosi użytkownika na stronę sklepu.

Inteligentne kampanie produktowe

Jest to jeszcze bardziej zaawansowane narzędzie sprzedażowe, które łączy standardowe kampanie produktowe oraz kampanie remarketingowe w sieci reklamowej. Inteligentne kampanie produktowe opierają się na zautomatyzowanym umieszczaniu reklam w witrynie oraz określeniu stawek do promowania produktów w sieciach reklamowych

Google Ads dysponuje inteligentnym systemem, który potrafi łączyć istniejące pliki danych o produktach, dzięki temu w sieciach reklamowych mogą być wyświetlane różne reklamy.

Przed rozpoczęciem inteligentnej kampanii produktowej należy pamiętać o ustawieniu śledzenia konwersji, które umożliwi bieżące monitorowanie sprzedaży na stronie internetowej. Do skonfigurowania takiej kampanii należy uzyskać co najmniej 20 konwersji w istniejących kampaniach produktowych w przeciągu ostatnich 45 dni, więc jest to rozwiązanie przeznaczone dla firm, które prowadzą już z pewnymi sukcesami działania reklamowe w Google.

Rozszerzenia reklam tekstowych

Pozwalają umieścić w reklamach dodatkowe informacje, które mają za zadanie zachęcić potencjalnego klienta do skorzystania z naszej oferty. Do reklamy tekstowej możemy użyć różnego typu rozszerzeń. Rozszerzenia linków – mają one wskazać użytkownikowi inne, potencjalnie interesujące dla niego obszary naszej witryny, o odmiennych URL-ach niż strona docelowa reklamy.

kampania google ads

Rozszerzenia objaśnień – to dobry sposób do krótkiego, hasłowego zakomunikowania atutów produktu.

kampania google ads

Rozszerzenia informacji w witrynie – podobnie jak w rozszerzeniach objaśnień, przybiera postać dodatkowego wiersza reklamy, oferuje jednak więcej możliwości w płaszczyźnie treści: do wyboru mamy w tym przypadku kilkanaście rodzajów informacji o szczegółach oferty.

kampania google ads

Czasem warto również skorzystać z rozszerzenia promocji, które mogą ulepszyć reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania, wyświetlając informacje o wyprzedażach i promocjach klientom zainteresowanym najatrakcyjniejszą ofertą Twojej firmy. W przypadku kampanii e-commercowych bardzo ciekawą propozycją jest rozszerzenie cenowe, które pozwala wyeksponować ceny konkretnych kategorii produktów, marek, typu asortymentu, usług, lokalizacji czy nawet wydarzeń, ale też skonfigurować ich kwalifikatory (konkretna cena, średnia cena, ceny od, ceny do).

Porzucone koszyki

To powszechny problem, z którym boryka się wiele sklepów internetowych. Klient dodaje produkt do koszyka, ale nie finalizuje transakcji. Zdefiniowanie genezy tego problemu nie należy do najprostszych zadań. Przyczyn porzucania koszyków może być wiele, np.: skomplikowany i czasochłonny proces składania zamówienia, zbyt wysokie koszty wysyłki, czy wymuszenie rejestracji przy składaniu zamówienia. Z pewnością dokładna analiza momentu porzucenia koszyka pozwoli wprowadzić poprawki, które w rezultacie przyczynią się do ułatwienia użytkownikowi poruszania się po naszej ścieżce zakupowej i finalizacji transakcji. Jak możemy dotrzeć do użytkowników który porzucili nasz koszyk? Z ratunkiem przychodzi nam Kampania Google Display Network kierowana na remarketing. To dobre narzędzie do nakłonienia użytkownika do powrotu na naszą stronę i dokończenia procesu zakupowego. Nie zapominajmy o kampanii RLSA (Remarketing Lists for Search Ads). Kampanie searchowe pozwalają wyświetlić użytkownikowi, który wyszedł z procesu zakupowego, spersonalizowaną reklamę, wyróżniającą się na tle innych reklam. W tym celu  należy utworzyć listy remarketingowe w Google Analytics. Załóżmy, że nasz proces zakupowy to 4 kroki:

  1. koszyk, do którego trafia użytkownik zaraz po dodaniu produktu
  2. etap logowania- tu użytkownik dokonuje wyboru, czy chce kontynuować zakupy jako zalogowany użytkownik, czy jako gość
  3. podsumowanie zamówienia
  4. strona z podziękowaniami za dokonanie zakupu

W tym przypadku naszą grupą docelową będą tylko ci użytkownicy, którzy zatrzymali się na jednym z trzech pierwszych etapach procesu zakupowego, czyli nie dokonali konwersji. To właśnie do nich będziemy kierować nasze kampanie GDN i kampanie RLSA.

Konfiguracja Google Analitytics

Prowadząc kampanie dla sklepów internetowych przede wszystkim należy pamiętać o odpowiedniej konfiguracji Google Analytics. W przypadku e-commerce umożliwi nam to pozyskanie danych na temat liczby zamówień i przychodów z transakcji, a także wskaże hasła po jakich został zakupiony produkt. Pozwoli nam również porównać wydatki poczynione na kampanie z wygenerowanymi przez nią przychodami.

W Google Analytics znajdziemy dedykowany moduł pod e-commerce, który pozwoli nam śledzić omawiane wyżej transakcje. Aktywacja funkcji e-commerce w Analytics, jest dość prosta. Należy wejść w zakładkę Administracja:

kampania google ads

Wybrać odpowiednie konto, usługę, widok dla którego chcemy wdrożyć moduł e-commerce

kampania google ads

Następnie musimy przełączyć ikonę odpowiedzialną za włączenie e-commerce, kliknąć w button dalsze kroki, prześlij.

kampania google ads

Kolejnym krokiem jest zaimplementowanie kodu śledzenia e-commerce. Jest to skomplikowana czynność, przy której wskazana jest pomoc programisty. Kody śledzące wprowadza się na podstronie odpowiedzialnej za finalizację zamówienia- Thanks Page. Kody e-commercowe należy wdrażać pod podstawowym kodem GA. Alternatywnym sposobem dla ręcznego wklejania kodów e-commercowych jest użycie GTM (Google Tag Manager), niestety to rozwiązanie również nie należy do najprostszych. Dlatego, aby cały proces został wykonany poprawnie, najlepiej zlecić to agencji, która ma doświadczenie w branży e-commerce.

ROI

ROI (return on investment). Jest to stosunek zysków netto (czyli przychodów pomniejszonych o poniesione koszty) do poniesionych kosztów. Dzięki wskaźnikowi ROI możemy sprawdzić efektywność naszych działań – zweryfikować, czy wydatki przeznaczane na kampanie Google Ads przynoszą zyski. A zyski mogą być spektakularne, jak przykładowo dla sklepu internetowego sprzedającego biżuterię ROI z Google Ads wyniósł 817 procent.

Należy pamiętać, że za osiągnięciem sukcesu sprzedażowego stoi nie tylko dobrze prowadzona kampania Google Ads. Decyzja zakupowa użytkownika zależy również od takich czynników jak sposób zaprezentowania produktu, opisy produktów, konkurencyjne ceny, wybór płatności. Jeśli nasza strona jest przyjazna dla użytkownika to wszystkie wymienione w niniejszym artykule procesy pomogą nam w zwiększeniu sprzedaży i osiągnięciu sukcesu.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl