Sposoby na konwersję z e-mail marketingu

06.03.2017 AUTOR: Eliza Bzdoń

Dowiedz się, jak sprawić, by odbiorca zareagował na Twój mail podświadomie.

Chcesz, by Twoje wiadomości lepiej konwertowały? Przede wszystkim ułatw odbiorcy działanie – słowem – nie każ mu myśleć. Im prostszy komunikat otrzyma i im mniejszy wybór różnych ofert mu przedstawisz – tym większa szansa, że coś wybierze.

W tym artykule dowiesz się, co zrobić, żeby odbiorca zareagował na Twój mail automatycznie. Znajdziesz pomysły na nie rozpraszanie jego uwagi i tym samym skierujesz jego uwagę na realizację celu.

Czy e-mail marketing sprzedaje?

Jeśli działasz zgodnie z dobrymi praktykami e-mail marketingu i wysyłasz wiadomości jedynie do osób, które wyraziły na to zgodę – to Twój e-mail marketing może sprzedawać! Dlaczego? Aż 77% konsumentów chętnie otwiera maile marketingowe od brandów, na których newslettery się zapisali. Dlatego przy odpowiednim zaangażowaniu z Twojej strony do poznania oczekiwań i ulubionych produktów odbiorców, konwersja z mailingów może być wysoka.

Jak zwiększyć konwersję z maili?

Jeśli chcesz utrzymać uwagę odbiorcy i jednocześnie zachęcić go do wykonania celu, jaki przed nim postawiłeś, musisz komunikować się z odbiorcą w sposób maksymalnie prosty, nie rozpraszając jego uwagi niepotrzebnymi elementami.

Pamiętaj – wszystkie elementy komunikacji powinny skupiać się na realizacji tego wyznaczonego celu. Żeby lepiej zobrazować Ci, co należy zrobić, przyjrzymy się najważniejszym wskaźnikom i sprawdzimy, jak możesz zwiększyć konwersję w ich obrębie. Są to: otwarcie wiadomości, kliknięcie w link i dokonanie zakupu. Na każdym z tych etapów powinieneś skupić się na nieco innych kwestiach komunikacji i stworzyć treści w inny sposób.

#1 Otwarcie wiadomości

Jednym z pierwszych wskaźników powodzenia Twojej kampanii jest wynik otwarć mailingu. Jeśli chcesz, by był on jak najwyższy, musisz skupić się na tym, aby zarówno nadawca jak i temat wiadomości zachęcały odbiorcę do otwarcia maila. To one decydują, czy w ogóle zapozna się z tym, co chcesz mu przekazać. Dlatego wzbudzaj zaufanie i zaciekawienie w subskrybencie.

Nadawca wiadomości

W naszej kulturze czytamy od strony lewej do prawej. Ponadto skrzynki pocztowe skonstruowane są w taki sposób, że nadawca wiadomości znajduje się po lewej stronie, a temat po prawej. Dlatego bardzo często najpierw skupiamy się na tym, od kogo otrzymujemy maila, a dopiero w dalszej kolejności, jaki jest temat wiadomości.

Z tego powodu postaraj się o to, aby nadawca wzbudzał zaufanie odbiorcy. Są trzy główne sposoby “przedstawienia” się – jako firma (np. FreshMail), jako konkretna osoba (np. Eliza Bzdoń) lub jako połączenie obu poprzednich, czyli osoba z firmy (np. Eliza z FreshMaila). Osobiście polecamy ostatnią formę, tzn. imię + firma, ponieważ z jednej strony wzbudzasz zaufanie przedstawiając się jako realna osoba, a z drugiej strony zwiększasz wiarygodność firmy.

konwersja w e-mail marketingu

Jeśli zastanawiasz się, którą formę wybrać, zastosuj testy A/B nadawcy. Po przetestowaniu będziesz wiedział, która wersja lepiej konwertuje w przypadku Twojej grupy odbiorców.

Dowiedz się więcej:

Dlaczego należy testować każdy mailing przed wysyłką

 

Temat wiadomości

Kolejną rzeczą “składową” jest temat wiadomości. Jeśli chcesz zachęcić odbiorcę do otwarcia wiadomości, Twój temat powinien:

  • Być krótki i chwytliwy
  • Zawierać znaki specjalne (gwiazdki, emoji)
  • Najważniejsze informacje zawierać na początku
  • Mieć preheader
  • Stosować personalizację imieniem
  • Dawać poczucie wyjątkowości (zobacz pierwszy…)

Nie rozpraszaj uwagi odbiorców, najlepiej stosuj proste komunikaty, a temat wiadomości powinien mówić i kierować do jednego celu.

Dowiedz się więcej:

Skuteczny temat mailingu – 6 najlepszych praktyk

Zwracaj też uwagę na to, aby treść Twojej mailingu odpowiadała temu, co obiecałeś w temacie. W przeciwnym wypadku odbiorca szybko zamknie i zapomni o Twojej wiadomości.

#2 Kliknięcie w link

Gdy już zainteresujesz swojego odbiorcę na tyle, żeby otworzył Twoja wiadomość, czas na skupienie się na treści komunikatu, jaki do niego kierujesz. Jeśli chcesz zwiększyć szansę, że kliknie w zawarty w niej link, całą swoją komunikacją go do tego skłaniaj.

Pamiętaj, że masz tylko kilka sekund na zachowanie uwagi odbiorcy. W dzisiejszych czasach częściej skanuje się treści, zamiast czytać je od początku do końca. Dlatego subskrybent od razu musi wiedzieć i widzieć, co jest istotą wiadomości. Stosuj krótkie akapity i zdania, umieszczaj wypunktowania, jak możesz coś pokazać graficznie – zrób to.

Dodatkowo jeśli chcesz przekonać odbiorcę do natychmiastowego działania, stosuj jedno wyraźne i odróżniające się CTA.

konwersja w e-mail marketingu

Dlaczego jedno? Badania FreshMaila pokazują, że im szerszy wybór mamy, tym trudniej jest nam dokonać tego wyboru. Dlatego rozpraszanie odbiorcy innymi, niekoniecznie najważniejszymi linkami, czy wskazywanie 100 najważniejszych artykułów, zamiast maksymalnie 4, zmniejsza konwersję z wiadomości. Wszystko dlatego, że odbiorca, nie wiedząc, który link wybrać, w końcu nie wybierze żadnego.

konwersja w e-mail marketingu

Jednak, żeby było ono skuteczne, stosuj się do kilku zasad tworzenia dobrego Call To Action:

  • Musi zwracać na siebie uwagę i wskazywać, że jest klikalne (np. przez podkreślenie tekstu, co sugeruje hiperłącze, czy jako button, który wyróżnia się na tle reszty wiadomości),
  • Powinno znajdować się ponad linią załamania (Above the fold), czyli w miejscu od razu widocznym dla odbiorcy po otwarciu wiadomości, bez konieczności scrollowania w dół. Jest to obszar, na którym uwaga czytającego skupia się w aż 80%!
  • Dla pewności, że cel (kliknięcie linku) zostanie zrealizowany, CTA umieść również na końcu swojej wiadomości
  • CTA powinno wyróżniać się swoim wyglądem od reszty wiadomości (inny kolor, większy font, odpowiednie “światło”)
  • Musi od początku informować, co stanie się po kliknięciu lub gdzie zostanie skierowany odbiorca (np. “pobierz bezpłatny PDF” zamiast “wejdź”)

Dobrą praktyką jest również skierowanie się do odbiorcy w swoim CTA w pierwszej osobie, czyli zamiast np. “Zamów prenumeratę”, zastosować “Zamawiam prenumeratę”.

#3 Dokonanie zakupu

Oprócz wyraźnego CTA, musisz pamiętać o tym, by cała komunikacja skłaniała Twojego odbiorcę do kliknięcia w link, a następnie dokonanie zakupu. W tym przypadku stosuj język korzyści i wskazuj powody, dla których Twój odbiorca powinien zaufać akurat Tobie.

Pamiętaj, że im lepiej dopasowana treść do odbiorcy, tym większa szansa na konwersję. Dlatego mając dane na temat swoich subskrybentów, powinieneś stosować rozbudowaną personalizację i content dynamiczny. Niezależnie od branży, w której działasz, stosuj lead nurturing. Jeśli prowadzisz e-commerce, pamiętaj o magii liczb – im większe liczby stosujesz w swojej komunikacji, tym większą konwersję uzyskasz.

konwersja w e-mail marketingu

Jest jeszcze jeden sposób na zwiększenie konwersji z mailingu – jest nim podlinkowanie logo Twojej firmy bezpośrednio do prezentowanej w mailingu oferty, zamiast do strony głównej. Ułatwia to odbiorcy trafienie właśnie tam, gdzie powinien.

Wejdź do umysłu odbiorcy!

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego, w jaki sposób kreować treści, by Twój odbiorca działał podświadomie, nie rozpraszał się niepotrzebnymi elementami i chętniej realizował cel, jaki mu postawiłeś? Weź udział w Konferencji Mail My Day, na której Paweł Sala z FreshMaila opowie Ci o 7 sposobach na zwiększenie konwersji z email marketingu.

Znając podstawowe zasady działania naszego mózgu, możesz w taki sposób tworzyć wiadomości, żeby odbiorca reagował szybciej i chętniej. Poznasz wiele przykładów tworzenia zarówno dobrych, jak i złych wiadomości i dowiesz się, w jaki sposób nie rozpraszać uwagi odbiorcy.

Nie czekaj aż zabraknie biletów – zapisz się już dziś!

Czytaj również:

Przed nami V edycja Mail My Day!

Startup po brytyjsku – czyli od końca do początku

DLACZEGO TWOJA FIRMA NIE SPRZEDAJE? KILKATYSIĘCY SŁÓW O TYM JAK SKUTECZNIE SPRZEDAWAĆ OPROGRAMOWANIE DLA BIZNESU ORAZ USŁUGI B2B

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail