Marketing i Biznes Marketing Dobra kampania musi być przemyślana

Dobra kampania musi być przemyślana

Dobra kampania musi być przemyślana

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

W jaki sposób przygotować kampanię marketingową by odnieść sukces? Jakich błędów unikać? Czy kreatywność i poszukiwania nietypowych, oryginalnych pomysłów są koniecznością?

Stworzenie dobrej kampanii nie jest proste. Zewsząd atakują nas najróżniejsze informacje, konkurencja staje się coraz silniejsza i bardziej pomysłowa, a wymagania klientów stale wzrastają.

Dobrze przygotuj działania. Udana kampania składa się z kilku etapów, dzięki którym masz szansę zaplanować końcowy wynik.

Research

Na pomysł jak zaplanować działania czas przyjdzie zdecydowanie później. Nie śpiesz się. Musisz dobrze przeanalizować wiele najistotniejszych kwestii i odpowiedzieć na najważniejsze pytania.

Dokładnie określ grupę docelową. Zastosuj podstawowe kryteria społeczne i demograficzne. Zastanów się nad potrzebami odbiorców. Musisz je dobrze zrozumieć, by wiedzieć co zainteresuje przyszłych klientów. Spróbuj znaleźć ideę, dzięki której przygotowane komunikaty będą miały szanse dotrzeć do miejsca przeznaczenia. W prawdziwym gąszczu informacyjnym nie jest to proste.

W celu wyróżnienia swojej oferty sprawdź jak działa konkurencja. By wykreować pożądanie u przyszłych klientów musisz przyciągnąć ich do siebie pokazując, że inni pozostają daleko w tyle, a ty oferujesz coś wyjątkowego.

Dobrze przyjrzyj się produktowi czy usłudze, jaką zamierzasz promować. Musisz wybrać cechy, które będą najistotniejsze dla podkreślenia ich walorów. Myśl jak reprezentant grupy docelowej. To, co podoba się tobie, wcale nie musi być atrakcyjne dla odbiorców komunikatu. Pytaj, badaj i wyjdź zza biurka. Po dokonaniu wyboru sprawdź czy masz rację i jeszcze raz pytaj i badaj.

Określ cele

Cele muszą być spójne nie tylko ze strategią marketingową, ale również sprzedażową. Przeanalizuj je bardzo uważnie. Nie stawiaj poprzeczki zbyt wysoko. Zastanów się co realnie możesz osiągnąć. Mierz siły na zamiary. Uwzględnij wielkość budżetu jakim dysponujesz.

Stwórz dobrą kreację

Pomysł może być prosty. By przebić się z informacją nie musisz wcale szokować, zaskakiwać, obrażać czy odkrywać Ameryki. Posłużę się przykładem kampanii „Różne potrzeby. Jedno miejsce”, promującej apartamenty Park Avenue Apartments, która okazała się dużym marketingowym sukcesem, o czym świadczy około pięćdziesięcioprocentowy wzrost sprzedaży. Pomysł by pokazać naturalny podmiejski klimat w sercu historycznego Krakowa przyciągnął do Dębnik elity miasta.

Zainteresowanie grupy docelowej zbudowano skupiając się na tym, co ważne dla mieszkańców i podkreślając atuty lokalizacji. W tym celu słowo „inwestycja” zastąpione zostało wielowymiarowym określeniem „przestrzeń”, nadając mu jednocześnie kilka znaczeń – miejsce do życia, przestrzeń do wyrażania myśli, do kontaktu z naturą i drugim człowiekiem, przestrzeń do kontaktu ze sztuką i designem oraz przestrzeń pozwalająca spełniać drobne przyjemności dnia codziennego.

Opracuj budżet

Zastanów się czy korzystniejsze będzie przeznaczenie części zysków ze sprzedaży czy dopasujesz wielkość środków do realizacji założonych celów. Pamiętaj, by porównać finansowe założenia do wydatków konkurencji, która nie śpi i prężnie działa.

Wybierz najlepsze narzędzia i kanały promocji

Przeanalizuj dostępne narzędzia i skup się na tych, które zapewnią najlepsze dotarcie do grupy docelowej. Kilka kanałów promocji może zapewnić lepszy efekt, ale pamiętaj, że w pewnych sytuacjach lepiej skupić się na ich mniejszej liczbie.

We wspomnianej kampanii Park Avenue Apartments najlepsze efekty zapewniły materiały reklamowe publikowane w Internecie oraz prezentowany na stronie inwestycji dwuminutowy film promocyjny. Do sukcesu przyczyniło się także dodatkowe wsparcie w postaci działań PR.

Teraz możesz przejść do realizacji planów, pamiętając by przygotowany przekaz był jak najatrakcyjniejszy dla odbiorcy, łatwy do zrozumienia  i zapamiętania.

Monitoruj kampanię na bieżąco by skorygować działania w miarę potrzeb i oceń efekty po zakończeniu. Dzięki temu w przyszłości masz szansę uniknąć ewentualnych błędów i wypracować większe zyski.

https://marketingibiznes.pl/e-commerce/analiza-konkurencji-dla-e-commerce-w-3-krokach

https://marketingibiznes.pl/seosem/google-shopping-piec-krokow-udanej-kampanii

Czy twoje dane w Google Analytics są prawdziwe?

kampania marketingowa

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl