Wraz z założeniem swojej własnej firmy tworzymy plany na przyszłość i wyobrażamy sobie, jak nasze codzienne życie zmieni się, dzięki wszystkim zaletom i korzyściom płynącym z bycia swoim własnym szefem. Jednak nigdy nie możemy mieć pewności, że nasz biznes utrzyma się na rynku, a my otrzymamy szansę na cieszenie się takimi efektami – na sytuację firmy wpływa po prostu zbyt wiele czynników i nie jesteśmy w stanie przewidzieć ich wszystkich.
Są jednak sposoby na zmniejszenie ryzyka i sprawienie, że nawet jeśli na swojej drodze napotkamy komplikacje, będziemy w stanie je pokonać i przejść przez takie problemy bez większych szkód dla naszej działalności. Jednym z najskuteczniejszych jest zainwestowanie w odpowiednią polisę ubezpieczenia biznesowego – jak to jednak zrobić? Czy ubezpieczenie firmy jest tylko jedną z możliwości, czy też obowiązkiem? I jak wybrać to najkorzystniejsze? Czy ubezpieczenie OC firmy jest konieczne? Odpowiedzi na te pytania zostaną omówione poniżej.
Czy potrzebujesz ubezpieczenia?
Jeszcze przed poruszeniem kwestii obowiązkowości posiadania ubezpieczenia, warto poruszyć temat tego, czy jest to w ogóle rozwiązanie, które może nam w jakiś sposób pomóc. Odpowiedź na tak postawione pytanie jest tylko jedna – polisa ubezpieczeniowa jest świetnym zabezpieczeniem firmy, które pozwala jej zachować stabilność finansową i ciągłość działalności nawet w chwili wystąpienia problemów. Jednak by cieszyć się optymalną ochroną i mieć pewność, że wybrana polisa zapewni nam wsparcie właśnie wtedy, kiedy będziemy tego potrzebować, konieczne jest dobranie rozwiązań dopasowanych do potrzeb firmy. Nie ma tu miejsca na wybieranie najtańszych ofert czy tych najbardziej popularnych – tylko dlatego, że coś sprawdza się u innych, nie znaczy, że podobne efekty przyniesie też nam, ponieważ każda firma ma swoje indywidualne potrzeby.
Jakie ubezpieczenie jest dla Twojej firmy obowiązkowe?
Skoro wiemy już, że dobrze dobrane ubezpieczenie jest bez wątpienia korzystne, możemy zająć się kwestią tego, kiedy wykupienie polisy jest dla nas obowiązkiem. Jest tak w dwóch przypadkach:
- jeśli nasza firma zatrudnia pracowników, na nas, jako na pracodawcy, spoczywa obowiązek zadbania o zaopatrzenie się w polisę employer’s liability, która chroni pracodawcę na wypadek choroby lub wypadku pracownika wynikających z pełnienia obowiązków służbowych,
- jeśli w ramach działalności firmy wykorzystywany jest samochód, konieczne jest wykupienie ubezpieczenia samochodu z uwzględnieniem używania go w celach biznesowych.
Które ubezpieczenie dobrowolne warto wybrać?
Na ofertę ubezpieczeń dobrowolnych składa się cały szereg rozwiązań, z których możemy dowolnie wybierać rozwiązania, które uznamy za najkorzystniejsze dla naszej firmy. I to właśnie potrzeby firmy powinny być na pierwszym miejscu na liście rzeczy, które rozważamy, podejmując decyzję o wykupieniu polisy. Wydawanie firmowych pieniędzy na polisę, która w żaden sposób nie jest dostosowana do charakteru naszej działalności, jest niepotrzebnym nadwyrężaniem budżetu i nie przyniesie w przyszłości żadnych korzyści. Wśród popularnych rozwiązań, z których możemy wybrać te najlepsze jest np.: public liability, które zapewnia nam ochronę, jeśli w związku z naszą działalnością szkodę poniosą osoby trzecie, business equipment insurance, które zapewnia ochronę sprzętu niezbędnego do naszej pracy, czy product liability, które zapewnia ochronę w sytuacji, kiedy nasz produkt okaże się wadliwy i spowoduje szkody.
Wybierając polisę ubezpieczeniową dla firmy nie warto się spieszyć – czasami by dotrzeć do najlepszych rozwiązań, trzeba przejrzeć wiele różnych ofert. Na szczęście dostępne są też sposoby na przejście tego procesu szybciej – jest to na przykład skorzystanie z internetowej porównywarki ubezpieczeń lub skorzystanie z pomocy doświadczonego doradcy.
Artykuł sponsorowany
Zostaw komentarz