Marketing i Biznes Luźne Co warto zmierzyć w organizacji ankietami i kwestionariuszami?

Co warto zmierzyć w organizacji ankietami i kwestionariuszami?

Co warto zmierzyć w organizacji ankietami i kwestionariuszami?

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Pracownicy są zdecydowanie kluczowym zasobem każdego pracodawcy. Obecnie kadra zarządzająca zdaje sobie zwykle sprawę z tego, jak ważna jest poprawna i efektywna komunikacja z pracownikami. Jednym z elementów takiej komunikacji są badania pracownicze.

Badania satysfakcji pracowniczej

Zwykle pracodawcy chętnie decydują się na badanie satysfakcji pracowniczej, czyli zadowolenia z pracy, wykonywanych obowiązków i ogólnie całej organizacji. Badanie satysfakcji pracowniczej może być przeprowadzone za pomocą różnych narzędzi. Niektóre firmy decydują się na kwestionariusze psychologiczne, które pozwalają na trafny i rzetelny pomiar różnych wskaźników. Trzeba jednak zaznaczyć, że nie wszystkie gotowe kwestionariusze są odpowiednie dla danej firmy, ponieważ zwykle w testach psychologicznych poruszane są podobne kwestie. Wiele kwestionariuszy psychologicznych powstało jeszcze w ubiegłym wieku, a więc nie są one dostosowane do obecnych warunków. Właśnie dlatego wiele organizacji bada zadowolenie pracowników za pomocą samodzielnie przygotowanych ankiet, które przesyłane są online do podwładnych.

Warto zaznaczyć, że nie ma jednej recepty na to, jakie pytania zawrzeć w ankiecie i w jaki sposób zdobyć informacje od pracowników. Tak naprawdę każda firma powinna dostosować formę pytań i ich liczbę do zadań ludzi. W takiej sytuacji warto wykorzystać program do ankiet, który jest niezawodnym sposobem na szybkie i sprawne przeprowadzenie badania oraz analizę danych. Badanie satysfakcji sprawia, że można naprawić wiele błędów w firmie, a także rozwijać dobre praktyki. W ten sposób pracownicy stają się bardziej zadowoleni, zaangażowani i lojalni.

Ocena wynagrodzenia i benefitów

Innym obszarem, który często badany jest w przedsiębiorstwach, jest ocena motywatorów, czyli wynagrodzenia oraz benefitów pozapłacowych. W większości współczesnych teorii zarządzania zasobami ludzkimi wskazuje się na to, że pracownicy decydują się na podejmowanie zatrudnienia nie tylko dla pieniędzy, ale także dlatego, że lubią swoją pracę, chcą się czymś zająć i zaangażować się w zadania. Z drugiej jednak strony wyniki ankiet ogólnopolskich wskazują na to, że dla większości pracowników najważniejsze jest wciąż wynagrodzenie. Właśnie dlatego pracodawcy powinni sprawdzać, jak podwładni oceniają kwestie finansowe w organizacji. Warto także przeanalizować benefity pozapłacowe i dopasować je w sposób indywidualny do każdego pracownika. Osoby, które są zmotywowane, pracują dużo efektywniej i przynoszą zysk dla przedsiębiorstwa. Ponadto ocena wynagrodzenia i benefitów może pomóc organizacji w dopasowaniu działań z zakresu employer brandingu, a więc poszukiwania nowych kandydatów do pracy. Ważne jest, aby wynagrodzenie i benefity były satysfakcjonujące i motywujące dla jak największej liczby osób w firmie.


Artykuł zewnętrzny

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl