Walentynkowe inspiracje w email marketingu

15.02.2018 AUTOR: Renata Gajoch-Bielecka

Jak podaje CBOS, prawie 60% dorosłych Polaków deklaruje, że zamierza celebrować Walentynki. Jest to święto, w które lubimy obdarowywać się prezentami, a co za tym idzie, jest to też idealna okazja sprzedażowa, w szczególności dla e-commerce.

Poznaj 8 inspiracji od marek, które w ciekawy sposób komunikowały się przed Świętym Walentym.

Na pierwszy ogień idzie komunikacja firmy answear.com, która zachęca do sprawienia sobie przyjemności w tym szczególnym dniu i oferuje zniżkę -20%. Jeśli część żeńska ma problem z wybraniem odpowiedniej garderoby na randkę w tym dniu, w newsletterze może zainspirować się wybranymi propozycjami stylistów.

Firma answear.com ciekawie połączyła komunikację w newsletterze z tą na Facebooku, gdzie opublikowali film: “3 ways to style”.

Dodatkowo marka dobiera odpowiednią komunikację do osób, które biorą walentynki nieco mniej na serio 🙂

marketingu

Skoro jesteśmy już w tonie lekkiej komunikacji, świetnie wybrnęła z często przesłodzonej komunikacji walentynkowej firma z biżuterią. Pokazuje ona, że Panowie nie mają się czego obawiać. Ich partnerki nie dowiedzą się, że oszczędzili na prezencie walentynkowym 🙂

marketingu
Tip: Warto od czasu do czasu wypróbować lżejszą komunikację, dzięki której wyróżnisz się na tle innych marek.

Walentynki offline

Komunikacja “kup teraz” w przeddzień Walentynek jest dość ryzykowna. Kurier może nie dotrzeć na czas, a tłumaczenie bliskiej osobie dlaczego nie dostała prezentu, nie należy do najprzyjemniejszych czynności. Aby nie zawieść swoich klientów, zaproponuj coś, co mogą dostać w sklepach stacjonarnych – tak jak zrobiła to marka Body Shop. W dniu 14 lutego podczas odwiedzin w sklepie klientki mogą się skusić na darmowy make-up. Aby ułatwić podjęcie decyzji, firma od razu wskazuje, gdzie znajdują się najbliższe placówki Body Shop.

marketingumarketingu
Marka ZOIO przyjęła inną strategię niż większość sklepów ecommerce. Zamiast oferować darmową dostawę czy specjalny rabat, prezentuje klientom lizaka w kształcie serca. Taką słodkość można podarować sobie samemu lub bliskiej osobie 🙂

marketingu

Walentynki to idealna okazja na romantyczną kolację. Fakt ten wykorzystują restauracje, które także komunikują swoją ofertę przez newsletter. Jedna z nich – Cafe Rouge – oferuje specjalną, trzydaniową kolację z szampanem w korzystnej cenie. Jeśli oferta zainteresuje subskrybenta, może on od razu zarezerwować stolik.

marketingu

Jednym z najczęściej oferowanych prezentów na Walentynki są kwiaty. I tutaj maile także są świetnym kanałem, przez który można poinformować (głównie mężczyzn), że święto zakochanych jest tuż tuż.

Firma Terrace to przykład newslettera, który łączy w sobie kilka istotnych cech wyróżniających dobre wiadomości. Przyciągająca uwagę grafika, wyraźne zdjęcia, oferta cross-sellingowa pozwalająca na wybór między słodkościami a biżuterią, a także content marketing (odnośnik do wpisu na blogu o tym, co znaczą poszczególne rodzaje kwiatów).

marketingu

Zazwyczaj newslettery zawierają propozycję podarunków dla Pań. Nieco inaczej postąpiła księgarnia LaBotiga, która proponuje zakup książek o tematyce piłkarskiej – wiadomo dla kogo 🙂

marketingu

Firma Dekoria odpowiada na jedną z większych bolączek osób kupujących w Internecie, czyli koszty dostawy. Dlatego z okazji Walentynek w dniach 13 i 14 lutego oferują darmową wysyłkę.

marketingu

A Ty jakie ciekawe kampanie widziałeś na Walentynki? Daj znać w komentarzu.

Do góry!

Polecane artykuły

18.09.2020

Fotel gamingowy – zbędny ...