Nikt nie czyta Twoich maili? Poznaj 3 sposoby, by to zmienić

21.03.2018 AUTOR: Renata Gajoch-Bielecka

Z dnia na dzień jesteśmy bombardowani coraz większą liczbą maili. Co więcej, jak pokazują dane, tendencje są wzrostowe i nasze skrzynki w najbliższej przyszłości nie czeka chwila oddechu. Jak przewiduje firma Radicati, do 2019 roku będziemy otrzymywać średnio 126 wiadomości dziennie! To dużo…

I nie ma mocnych – nasza uwaga nie jest w stanie “znieść” aż takiej ilości maili. Dlatego najczęściej szybko oceniamy, na co warto poświęcić więcej uwagi, co nas absolutnie nie interesuje, a co przeczytać musimy.

Co więcej na podstawie tych samych badań widać, iż ilość skrzynek pocztowych na świecie przybywa. Do roku 2019 na świecie będzie istnieć niemal 3 miliardy użytkowników poczty elektronicznej!

Teraz, gdy znasz już te dane, zapewne zadajesz sobie pytanie “jak w tym chaosie maili wyróżnić się na skrzynce pocztowej, aby to mojej marce odbiorca poświęcił czas?”

Spokojnie! Sytuacja wcale nie jest aż tak dramatyczna, a w tym tekście spieszymy Ci z pomocą, byś mógł lepiej planować swoje działania email marketingowe. Zatem poznaj 3 idee, jak wyróżnić się na skrzynce pocztowej.

Docieraj do ludzi – nie tylko do ich skrzynek

Wróć do początków i zobacz, co obiecujesz podczas zapisu do newslettera i jaką wartość z Twoich wiadomości powinni wynieść odbiorcy. Jeśli od początku miały być to wartościowe wpisy z Twojego bloga, a tak naprawdę są to reklamy partnerów – tracisz zaufanie odbiorców i ich lojalność.

Klienci stawiają poprzeczkę markom coraz wyżej. Chcą dopasowanych komunikatów w odpowiednim dla nich momencie. Przykładem, jak można to zrobić jest marka odzieżowa, która w zależności od pogody wysyła komunikat z ubraniami, które warto ubrać.

Zobacz przykład Castoramy, która podczas deszczowej pogody zachęca do zabrania się za remont mieszkania.

Odważ się zmierzyć

Zanim zaczniesz produkować dziesiątki sposobów, jak przyciągnąć uwagę odbiorcy, spójrz w raporty.To dobry sposób na zrozumienie, jakich treści Twoi odbiorcy potrzebują.

Paweł Sala podczas prezentacji na Mail My Day wskazał, żeby nie patrzeć tylko na Open Rate i CTR ale przede wszystkim na konwersję z mailingu. Wysoki Open Rate można osiągnąć “sztuczkami” i obietnicami marketingowymi. Co to daje odbiorcom – nic, oprócz zawodu.

Dlatego warto też sprawdzać wskaźnik (tzw. UTOR – Unsubsribe to Open Rate).

Jak obliczyć wskaźnik UTOR?

Zacznij od zanalizowania, którzy z odbiorców otworzyli Twoje wiadomości, następnie porównaj listę z adresami, które zostały wypisane z subskrypcji po wysyłce danej kampanii.

Dowiedz się, jak zatrzymać wypisy z bazy z tego artykułu.

Na co jeszcze warto zwrócić uwagę?

W systemie FreshMail możesz sprawdzić mapę kliknięć. Dzięki temu lepiej zrozumiesz, czym faktycznie są zainteresowani subskrybenci. Poniżej przykład newslettera, na którym zaznaczono, gdzie było najwięcej klików.

Co zrobić, jeśli nie czytają Twoich maili? Postaw na content!

Badanie preferencji email marketingowych przeprowadzone przez Adobe wykazało, że ponad 40% z nas chce, by newslettery od firm i marek były mniej wypełnione promocjami. Zamiast tego odbiorcy pragną otrzymywać bardziej użyteczne informacje o produkcie lub usłudze.

Powtórze jeszcze raz – 40%. Tyle z nas ma dość produktowych emaili.

Dlatego warto nieco zmienić swój “styl” prowadzenia strategii email marketingowej i zacząć więcej wyciągać dla siebie samych.

Z kolei Joe Pulizzi (guru content marketingu) powiedział kiedyś, że content marketing, który angażuje odbiorcę, jest sposobem na to, aby czytelnik sam stwierdził fakt, że nasza usługa czy produkt jest tym, czego potrzebuje.

Content marketing to realne wsparcie nie tylko marketingu, ale również sprzedaży, co potwierdzają statystyki:

  • 200 milionów – tyleinternautów używa AdBlocka
  • 62% – o tyle mniejszy jest koszt content marketingu w porównaniu do outbound marketingu, a dodatkowo content marketing generuje do 3 razy więcej leadów!
  • 56% – tyle marketerów uważa, że spersonalizowany content marketing buduje większe zaangażowanie odbiorców.

Mam nadzieję, że przekonałam Cię, iż warto od czasu do czasu, odejść od typowo sprzedażowych kampanii.

Zobacz, jak dobry content w newsletterach robi IKEA.

Ciekawy sposób na content marketing w mailu ma także TripAdvisor.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj ten tekst i dowiedz się więcej, jak łączyć content i email w strategii marketingowej.

Kanał email wymaga czasu i zaangażowania, by przynosił efekty. Jeśli Twoja praca przyniosła efekty w postaci dużej ilości subskrybentów, nie osiadaj na laurach i skup się na nieustannym angażowaniu ich w Twoje treści.

Artykuł powstał przy współpracy:

FreshMail

Pon-Pt: 8:00-17:00
(+48) 12 617 60 10
pomoc@freshmail.pl

FreshMail to wszystko czego potrzebujesz aby wysyłać efektywne newslettery i mailingi. Intuicyjny system, piękne szablony, które łatwo dopasujesz do swoich potrzeb, rozbudowane raporty oraz wiele funkcjonalności, które pozwolą Ci łatwo i szybko tworzyć skuteczne kampanie email marketingowe. FreshMail to nie tylko niezawodny system do email marketingu, to także zespół profesjonalistów, specjalizujących się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu. Ludzie FreshMaila to eksperci z pasją podchodzący do swojej pracy i czerpiący satysfakcję z sukcesów swoich Klientów. Jednak nie sztuka nazywać się ekspertem, sztuka jest to udowodnić – nam się udało. Jesteśmy najczęściej nagradzaną agencją za kreatywne działania email marketingowe w Polsce.


Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail