Zakaz handlu w niedziele obejmuje obecnie drugą i trzecią niedzielę każdego miesiąca. Do końca 2018 roku konsumenci mogą zaopatrzyć się w produkty na stacjach benzynowych, aptekach oraz wszystkich sklepach, gdzie jedyną osobą obsługującą jest sam właściciel.
Zatem nikogo nie dziwi fakt, iż przy okazji zakazu handlu, szansę dla siebie upatrują sklepy internetowe. Jest to także spore wyzwanie, ponieważ w dużej mierze do zakupów online należy przekonać osoby, które do tej pory z nich nie korzystały.
Polski rynek e-commerce, którego wartość szacuje się na 36-40 mld złotych, od kilku lat rośnie o kilkanaście procent rocznie. Za sprawą dodatkowych 23 dni, podczas których obowiązuje zakaz handlu w niedzielę, gdy e-handel nie będzie miał konkurencji ze strony sklepów stacjonarnych, może to wysokie tempo wzrostu podtrzymać.
Więcej o konsekwencjach, jakie warto wziąć pod uwagę w związku z zakazem handlu w niedzielę, możesz przeczytać na blogu PayU.
W dzisiejszym poście przedstawię, jaką strategię komunikacji przyjęły różne firmy, a pod lupę wezmę komunikację email marketingową.
Biedronka oferuje specjalne ułatwienie dla swoich klientów w związku z zakazem handlu w niedzielę i przedstawia je w przystępnej formie graficznej.
Ciekawą komunikację przyjęła sieć klubów fitness Platinium, która w temacie wiadomości z przymrużeniem oka informuje, że można odpocząć od handlowych niedziel, ale od treningu już nie!
Następnie w newsletterze zastosowano personalizację: “Cześć, Szymon!”, a także segmentację ze względu na miejsce zamieszkania – w tym przypadku Kraków. Jest to ciekawy sposób wykorzystania faktu, iż wiele osób ma więcej wolnego czasu w związku z zakazem handlu, a zamiast maratonów zakupowych warto wykonać zdrowszy – maraton treningowy.
Z kolei Groupon wykorzystuje fakt, iż część osób zamiast w sklepach, będzie spędzać swój wolny czas aktywnie. Groupon Travel w swojej komunikacji newsletterowej oferuje specjalne zniżki na weekendowe wyjazdy.
Darmowa dostawa
Jedną z największych bolączek zakupów online jest konieczność pokrycia, niejednokrotnie wysokich, kosztów dostawy. Dlatego wiele e-sklepów zdecydowało się na komunikację niedziel wolnych od kosztów dostawy.
Sklep z ubraniami dla dzieci 5.10.15 oferuje specjalną Cyber Niedzielę. Wówczas e-sklep gwarantuje darmową dostawę, a dodatkową przynętą są specjalne zniżki nawet do -40%.
Podobną komunikację przyjął e-sklep Siberica, który oferuje darmową dostawę przy zakupach powyżej 49,99 zł.
Ciekawy newsletter wysłał do swoich klientów salon Empik, który przypomina, iż w najbliższym czasie salony Empik będą nieczynne. Dlatego zachęca do zakupu w sklepie online, gdzie można liczyć na dodatkowe zniżki na produkty dobrane na podstawie zainteresowań klienta.
BONUS
A na koniec fragment newslettera IKEA, w którym przekonuje, że zakupy w inne dni tygodnia niż niedziela, niczym się nie różnią i są równie udane.
A Tobie jakie akcje marketingowe związane z niedzielą bez handlu szczególnie się spodobały? Daj znać w komentarzu.
Artykuł powstał przy współpracy:
Pon-Pt: 8:00-17:00 FreshMail to wszystko czego potrzebujesz aby wysyłać efektywne newslettery i mailingi. Intuicyjny system, piękne szablony, które łatwo dopasujesz do swoich potrzeb, rozbudowane raporty oraz wiele funkcjonalności, które pozwolą Ci łatwo i szybko tworzyć skuteczne kampanie email marketingowe. FreshMail to nie tylko niezawodny system do email marketingu, to także zespół profesjonalistów, specjalizujących się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu. Ludzie FreshMaila to eksperci z pasją podchodzący do swojej pracy i czerpiący satysfakcję z sukcesów swoich Klientów. Jednak nie sztuka nazywać się ekspertem, sztuka jest to udowodnić – nam się udało. Jesteśmy najczęściej nagradzaną agencją za kreatywne działania email marketingowe w Polsce. FreshMail
(+48) 12 617 60 10
pomoc@freshmail.pl
Zostaw komentarz