Landing page w e-mail marketingu

15.01.2018 AUTOR: REDAKCJA

Landing page, czyli strona docelowa, jest narzędziem często wykorzystywanym w e-mail marketingu. Dzięki spersonalizowaniu landingów oraz budowaniu zaangażowania wśród odbiorców mailingu, można osiągnąć zadawalające rezultaty marketingowe.

Łączenie landing page z mailingiem

Email marketing jest od dłuższego czasu jednym z najpotężniejszych narzędzi reklamy i docierania z jej przekazem do klientów. Maile są spersonalizowane, dzięki czemu klienci otrzymują ofertę, która jest dla nich najbardziej interesująca. Tym samym, klienci przyzwyczajają się, że regularnie informuje się ich o nowościach w ofercie, przecenach, wyprzedażach i innych akcjach.

Sam mail może być jednak niewystarczający, aby zwiększyć sprzedaż lub utrzymać silną relację z klientem. Z pewnością będzie to łatwiejsze, gdy mailingowi będą towarzyszyły odpowiednio przygotowane landingi. Kliknięcie w odpowiednie pole w mailu przekieruje na landing page, co sprawia, że odbiorca wiadomości sfinalizuje akcję, jakiej się od niego oczekuje.

Co ważne, odpowiednio przygotowane langind page zwiększają prawdopodobieństwo, że odbiorca mailingu skorzysta na przykład z promocji na określone ubrania w sklepie internetowym. Landing przeniesie klienta na odpowiednią podstronę z wyprzedażą. Dzięki takiemu rozwiązaniu klient nie będzie musiał szukać, które produkty są objęte promocją, co zachęci go do szybkich zakupów. Landing page w dużej mierze zmniejszają również ryzyko wystąpienia problemu porzuconych koszyków.

Kampanie nakierowane na konkretny cel

Landingi najlepiej sprawdzają się w kampaniach nakierowanych na konkretny cel. Odwiedzający dzięki odpowiednio skonstruowanej wiadomości email wykonuje pożądaną akcję. Oznacza to, że przed stworzeniem strony docelowej powinno się jasno sprecyzować, jaki jest cel jest powstania. Landing nie powinien być ukierunkowany na wiele różnych celów. Jeżeli chce się sprzedać produkt, strona docelowa powinna jasno wskazywać właśnie na to, natomiast gdy landing ma służyć rozbudowaniu bazy klientów – nie powinien jednocześnie zachęcać do skorzystania z promocji i kodów rabatowych.

Aby landing page był skuteczny, e-mail powinien posiadać wszystkie elementy skłaniające do kliknięcia w przycisk call to action. Potrzebny są zatem chwytliwy nagłówek, wypunktowanie unikalnych wartości i korzyści płynących z wykonania akcji, grafika oraz wyróżniające się wezwanie do działania. Do mailingu odsyłającego do strony docelowej warto dołączyć również rekomendacje w postaci certyfikatów lub success stories.

Do góry!

Polecane artykuły

06.12.2018

Aplikacje mobilne wspierające biznes

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail