Marketing i Biznes E-mail marketing Email marketing w branży edukacyjnej? Dlaczego nie!

Email marketing w branży edukacyjnej? Dlaczego nie!

Email marketing w branży edukacyjnej? Dlaczego nie!

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

W marketingu internetowym każda branża ma swoją specyfikę. Inne komunikaty sprawdzą się w przypadku e-commerce, a inne w technologicznej. Mając to na uwadze, w firmie FreshMail postanowiliśmy przygotować dedykowany poradnik dla branży edukacyjnej, który traktuje o email marketingu.

Dzięki wskazówkom, które przygotowaliśmy będziesz mógł lepiej planować swoje działania związane z email marketingiem, wybrać odpowiadające Twoim potrzebom narzędzia i dokładniej dopasować komunikację do Twojej grupy docelowej.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Pobierz poradnik na tej stronie.

Email marketing w branży edukacyjnej – wnioski z badania

W tym artykule znajdziesz wnioski i porady dotyczące tego, jak wygląda email marketing w branży edukacyjnej w Polsce, a także kiedy i co wysyłać.

Miesięczna ilość wysyłek

email marketing w branży edukacyjnej

Jeśli chodzi o rozkład wysyłek miesięcznych, branża edukacyjna głównie wysyła wiadomości na przełomie lutego i marca, a następnie września i października. Jest to czas, gdy na uczelniach rozpoczyna się nowy semestr nauki, a swój start mają różnego rodzaju kursy edukacyjne.

Wskazówka

Sezonowość to cecha charakterystyczna w branży edukacyjnej. Mało osób w trakcie wakacji zdecyduje się na podjęcie kursu doszkalającego bo takich możliwości po prostu zazwyczaj nie ma. Dlatego konkurencja rośnie w określonych miesiącach. Jako marketer pamiętaj, by wszelakiego akcje promocyjne prowadzić z wyprzedzeniem, zanim zacznie je robić konkurencja. Weź też pod uwagę komunikację do grupy, która podejmuje decyzję. Przykładowo za dodatkowy kurs do matury zapłacą rodzice. Ich też postaraj się przekonać, że będzie to właściwa decyzja.

Kiedy wysyłać?

W jakim dniu tygodnia branża edukacyjna najczęściej wysyła wiadomości?

email marketing w branży edukacyjnej

Niewątpliwym zwycięzcą w tej kategorii jest poniedziałek. To wtedy najwięcej wysyłanych jest wiadomości związanych z branżą edukacyjną. Myślę, że nikogo nie dziwi fakt, iż w weekend praktycznie nie ma żadnych kampanii, gdyż są to dni odpoczynku od edukacji.

Kiedy odbiorcy otwierają wiadomości?

Jednak ciekawych wniosków dostarcza kolejny wykres, na którym widać, jak rozkłada się rozkład otwarć i kliknięć w ciągu tygodnia.

email marketing w branży edukacyjnej

Aktywność odbiorców w stosunku do wysłanych kampanii rozkłada się bardziej płasko niż wykres wysyłanych kampanii. Najczęściej otwierane kampanie były w poniedziałek i czwartek, dodatkowo w czwartek najwięcej było kliknięć w linki zawarte w wiadomości, co wskazuje na większe zaangażowanie subskrybentów.

Rozkład godzinowy

email marketing w branży edukacyjnej

Między godziną 8:00 a 9:00 wysyłanych jest najwięcej kampanii. Jednak czy to przekłada się na aktywność odbiorców wobec wysłanych maili? Mając w pamięci to, że w godzinach porannych konkurencja o szczyptę uwagi w skrzynce odbiorcy jest największa, zauważamy pewną tendencję (kolejny wykres pokazuje to dokładniej) – a mianowicie subskrybenci często powracają do wiadomości po południu. Wtedy też generowanych jest najwięcej kliknięć.

email marketing w branży edukacyjnej

Wnioski

Jak widać marketerzy w branży edukacyjnej mają swoje pewne przyzwyczajenia, które nie zawsze idą w parze z aktywnością odbiorców. Warto od czasu do czasu poeksperymentować z różnymi datami i godzinami wysyłek. Może się okazać, że rozwiązanie, które cały czas stosowaliśmy, nie działa w przypadku określonej grupy docelowej.

Co wysyłać w branży edukacyjnej?

Branża edukacyjna spotyka się z wyzwaniem, gdzie czas podjęcia decyzji jest wydłużony. Trudno spotkać osobę, która pod wpływem chwili zapisze się na studia, które kosztują kilka miesięcy. Twoja strategia email marketingowa musi być przemyślana.

Email marketing to wachlarz możliwości, dzięki którym możesz przeprowadzić klienta od początku do końca decyzji zakupowej.

Przykładowo prowadząc kurs online możesz wykorzystać siłę autoresponderów i dzień po dniu wysyłać kolejną porcję wiedzy.

email marketing w branży edukacyjnej

Chcesz dowiedzieć się więcej, jak stosować email marketing w branży edukacyjnej? Pobierz poradnik TUTAJ.

Artykuł powstał przy współpracy:

FreshMail

Pon-Pt: 8:00-17:00
(+48) 12 617 60 10
pomoc@freshmail.pl

FreshMail to wszystko czego potrzebujesz aby wysyłać efektywne newslettery i mailingi. Intuicyjny system, piękne szablony, które łatwo dopasujesz do swoich potrzeb, rozbudowane raporty oraz wiele funkcjonalności, które pozwolą Ci łatwo i szybko tworzyć skuteczne kampanie email marketingowe. FreshMail to nie tylko niezawodny system do email marketingu, to także zespół profesjonalistów, specjalizujących się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu. Ludzie FreshMaila to eksperci z pasją podchodzący do swojej pracy i czerpiący satysfakcję z sukcesów swoich Klientów. Jednak nie sztuka nazywać się ekspertem, sztuka jest to udowodnić – nam się udało. Jesteśmy najczęściej nagradzaną agencją za kreatywne działania email marketingowe w Polsce.


Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl