6 rzeczy w kreacji mailingu, na które musisz zwrócić uwagę

11.10.2017 AUTOR: Renata Gajoch-Bielecka

O tym, że pierwsze wrażenie jest bardzo ważne, wie niemal każdy z nas. Ta zasada tyczy się również email marketingu. Odbiorcy klikają w mailu średnio 1,25 linków, a tylko co 10-ta wiadomość zostaje otwarta drugi raz. Zatem z dużą dozą prawdopodobieństwa będziesz miał tylko jedną okazję, by przykuć czyjąś uwagę. O czym należy pamiętać przygotowując kreację mailingu? Tego dowiesz się z poniższego tekstu.

Dziś nie będę mówić o tym jak dobrze przygotować temat i preheader. Jeśli potrzebujesz uzupełnić swoją wiedzę w tym zakresie, odsyłam Cię do artykułu o skutecznym temacie mailingu.

Wymagania techniczne

Pamiętaj, by Twój mailing nie był zbyt szeroki. Rekomendowana szerokość wiadomości to 600px. Dzięki temu będzie się ona dobrze wyświetlała na większości rozdzielczości desktopowych. Jeśli chodzi o długość mailingu pamiętaj, że niektóre programy pocztowe np. Gmail przy przekroczeniu 140 KB kodu, mogą wystąpić problemy z wyświetlaniem, a mailing zostanie skrócony. Dlatego nie przesadzaj z ilością informacji. Chcesz dodać grafiki? Pamiętaj, by pociąć je na mniejsze kawałki, by wiadomość mogła przejść przez filtry antyspamowe.

Pisząc wiadomość używaj odpowiednich fontów. Nie muszą być takie same jakie masz przyjęte na swojej stronie internetowej. Najważniejsze jest, by wyświetlały się dobrze na skrzynce odbiorczej. Zatem sugeruję używać tzw. “bezpiecznych fontów”, do których zaliczają się najpopularniejsze, wyświetlające się poprawnie na wszystkich urządzeniach. Są nimi m.in.: Arial, Helvetica, Tahoma, Times New Roman, czy Georgia.

Spójność kreacji

Kreacja mailingu powinna być spójna z wizerunkiem Twojej firmy na stronie. Zobacz przykład, jak zrobiła to księgarnia internetowa Bonito.

kreacji mailingu

newsletter księgarni bonito

kreacji mailingu

strona internetowa bonito.pl

Zwróć uwagę na użyte te same kolory zarówno na stronie jak i w newsletterze. Podobna jest też grafika, która mówi o rabatach do -35% na książki. Wyróżnia się również logo i hasło reklamowe “Radość z czytania”.

Pamiętaj by mailing nie zawierał zbyt dużo elementów, które mogą niepotrzebnie rozproszyć uwagę odbiorcy.

Wezwanie do działania

To jeden z najważniejszych elementów w kreacji mailingu, który istotnie wpływa na sprzedaż. Po zapoznaniu się z treścią przedstawianej oferty, należy podpowiedzieć odbiorcy, co ma zrobić, by zakupić produkt.

Aby stworzyć skuteczne wezwanie do działania, musisz pamiętać by:

  • znajdowało się ono ponad linią załamania mailingu (to co widzisz po otworzeniu maila bez scrollowania) – wtedy zobaczy go każdy otwierający. Jeśli wiadomość jest stosunkowo długa, powtórz identyczne CTA na samym końcu;
  • skutecznie wyróżniało się w całości mailingu, kolor przycisku nie musi zawsze współgrać z kreacją, ważne, by było go łatwo zauważyć;
  • przycisk był podlinkowany do strony umożliwiającej zakup – taka forma zwiększa konwersję nawet o 45%;
  • informuje w pierwszej osobie liczby pojedynczej, co się stanie po kliknięciu w przycisk. Dlatego copy powinno brzmieć np. “Odbieram ebook!” albo “Kupuję”, a nie “zobacz”, “kliknij” itd).

kreacji mailingu

Zwróć uwagę na powyższy przykład. Na stronie landingi.pl malinowy przycisk CTA “Załóż konto” dobrze kontrastuje z niebieskim tłem. Jest on również odpowiednio duży i trudno go przegapić.

Responsywność

Według badań Litmus nawet 54% wiadomości jest otwieranych na urządzeniach mobilnych. Dlatego też niesamowicie istotne jest by tak dopasować szablon mailingu, by wyświetlał się odpowiednio na urządzeniach mobilnych. W systemie FreshMail możesz zrobić test, czy Twoja kreacja jest responsywna.

Zwróć uwagę na kilka kwestii przy projektowaniu mailingu np. wyświetlanie na smartfonach:

  1. Temat wiadomości nie powinien być za długi. Optymalna ilość słów to 4,5. Zobacz screen z mojej skrzynki pocztowej na Gmailu. Jak widać tylko firmie Limango udało się dostosować temat do skrzynki na mobile.

kreacji mailingu

Najważniejsze informacje umieszczaj zawsze na samym początku tematu wiadomości.

Przykładowo lepiej zadziała temat:

-30% super promocje na jesień

Aniżeli:

W sklepie XYZ zaczęły się jesienne przeceny. Wybrane produkty nawet do 30% taniej.

  1. Przyciski CTA (Call to Action) powinny być powiększone tak, by odbiorca mógł w nie kliknąć na swoim smartfonie. Minimalna zalecana wielkość buttonu to 44x44px.
  2. Punkt przełamania. Responsywne maile zmieniają układ treści zazwyczaj przy szerokości 480px. Dwu- i trójkolumnowe bloki treści schodzą pod siebie i zmieniają układ na jednokolumnowy.
  3. Wyróżnij górną część wiadomości. W przypadku maili projektowanych na urządzenia mobilne nie umieszczaj przycisków CTA w dolnej części. Powinny być widoczne zaraz po otwarciu wiadomości.

kreacji mailingu

newsletter marki Forever 21

Above the fold

Kluczowym obszarem każdego newslettera jest tzw. obszar ponad linią załamania czyli above the fold. Jest to prostokąt, o wysokości 350 pixeli oraz szerokości 650 pixeli. Jak już wcześniej wspomniałam najistotniejsze informacje zamieszczaj właśnie w tym miejscu tzn. przed momentem, w którym użytkownik będzie musiał przescrollować mailing w dół. Wtedy masz szansę na zdobycie największej uwagi użytkowników. Tutaj powinno być zamieszczone logo firmy, główna informacja, wezwanie do działania.

kreacji mailingu

Badania eyetrackingowe Nielsen Norman Gruop dobitnie pokazują, iż wzrok użytkowników skupia się właśnie w obszarze above the fold.

kreacji mailingu

F – pattern

W zachodnioeuropejskiej kulturze czytamy od lewej strony do prawej. Pamiętaj o tym przygotowując kreację. Najważniejsze informacje umieszczaj na górze, najmniej istotne na dole. Szczególnie jeśli wysyłasz newslettery tekstowe.

kreacja mailingu

Podsumowując

“Zadbaj o prostotę. Spraw by było to godne zapamiętania. Niech wygląda to zachęcająco, a czytanie tego będzie stanowić rozrywkę samą w sobie.” Ten cytat Leo Burnetta doskonale oddaje kwintesencję dobrze przygotowanej kreacji mailingowej.

Artykuł powstał przy współpracy:

FreshMail

Pon-Pt: 8:00-17:00
(+48) 12 617 60 10
pomoc@freshmail.pl

FreshMail to wszystko czego potrzebujesz aby wysyłać efektywne newslettery i mailingi. Intuicyjny system, piękne szablony, które łatwo dopasujesz do swoich potrzeb, rozbudowane raporty oraz wiele funkcjonalności, które pozwolą Ci łatwo i szybko tworzyć skuteczne kampanie email marketingowe. FreshMail to nie tylko niezawodny system do email marketingu, to także zespół profesjonalistów, specjalizujących się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu. Ludzie FreshMaila to eksperci z pasją podchodzący do swojej pracy i czerpiący satysfakcję z sukcesów swoich Klientów. Jednak nie sztuka nazywać się ekspertem, sztuka jest to udowodnić – nam się udało. Jesteśmy najczęściej nagradzaną agencją za kreatywne działania email marketingowe w Polsce.


Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail