Marketing i Biznes E-commerce Wywiad z Igorem Czajkowskim – Marketizator

Wywiad z Igorem Czajkowskim – Marketizator

Wywiad z Igorem Czajkowskim – Marketizator

Prowadzisz firmę? Ucz się od najlepszych w branży i wyjedź w gronie innych przedsiębiorców na Founders Camp

Wypełnij niezobowiązujący formularz już teraz

Jak oceniasz targi e-handlu, które niedawno zakończyły się na terenie Stadionu Narodowego? Dużo nowych klientów udało Wam się pozyskać? Jak duże było zainteresowanie Waszymi usługami?

Ilość wystawców, a szczególnie ilość odwiedzających zaskoczyła mnie podczas ostatniej edycji bardzo pozytywnie. Były momenty, że ludzi było tak wiele, że aby rozmawiać z klientem trzeba było prawie krzyczeć. Działam w tej branży od 1999 roku, ale w Polsce takiej imprezy branżowej jeszcze nie widziałem.

W jaki sposób Wasz start-up jest wstanie pomagać sklepom internetowym? Opowiedz trochę o nim.

Marketizator pozwala na wprowadzanie zmian w sklepie dosłownie w kilka minut i testowanie ich wpływu na konwersję. Oprócz testów A/B, Marketizator pozwala na budowanie ankiet np. wykrywających opuszczanie strony przez zawodnika i badających powody porzucania stron sklepu. Takie ankiety można bardzo łatwo skonfigurować tak, aby przekształcić je w zautomatyzowane konwersacje z odwiedzającymi. Jednak największą zaletą Marketizatora jest możliwość personalizacji stron w czasie rzeczywistym i bardzo szczegółowej segmentacji nawet wg pogody i temperatury w miejscu skąd pochodzi odwiedzający. Łącząc personalizację z segmentacją możesz np. zrealizować taki scenariusz w sklepie z nartami: pokazać pasek reklamowy ze zdjęciem zasypanych śniegiem Sukiennic z napisem „Czas na narty. Teraz promocja 10%. Zostało jeszcze 30 minut. Zobacz” odwiedzającemu wchodzącemu z Krakowa w momencie, gdy w Krakowie pada śnieg i jest temperatura poniżej -10 C.

Nasi specjaliści będą dynamicznie zarządzać ofertą Twojego sklepu na Ceneo, tak abyś znalazł się zawsze na wybranych pozycjach przy jak najniższym CPC za każdy produkt.

Kluczem do sukcesu jest pilnowanie stawki za przeklik oraz ceny każdego produktu osobno. Przy tak dynamicznie zmieniającym się asortymencie u Ciebie i u konkurencji, wykonanie tego manualnie jest niemożliwe, dlatego stworzyliśmy unikalne narzędzie ConveRISE.
Z nami Twoja oferta będzie:

Wyżej niż konkurencja za minimalną możliwą kwotę

Zawsze na kluczowych pozycjach

Zawsze opłacalna biznesowo

    Organizowałeś webinary jakim powodzeniem cieszyła się ta forma wystąpienia? To sposób na pozyskanie nowych lead-ów? Czy może niekoniecznie?

    To moim zdaniem jedna z najlepszych form konwertowania leadów w klientów, bo buduje relacje człowiek-człowiek. Co więcej dobrze przygotowany webinar pokazuje wyjątkowość produktu, czy usługi i utwierdza potencjalnego klienta, że trafił na ekspertów. A to już jeden krok do tego by lead stał się klientem. Ale nie jest to najlepszy sposób na zdobywanie leadów. Leady trzeba zdobywać inaczej np. poprzez ciekawy content, partnerów, prezentacje na konferencjach, itd.

    Poprawa konwersji. W jakim momencie opłaca inwestować się w to zagadnienie? Nie oszukujmy się, przy niewielkiej skali nie opłacalnym jest zainwestowanie np. kilku tysięcy złotych aby zwiększyć konwersję z 0,5 % do 1,2%

    Można powiedzieć, że zawsze się opłaca, tylko tak aby ROI było na zadowalającym dla właściciela poziomie. Przede wszystkim proces optymalizacji konwersji należy rozpocząć podczas projektowania sklepu Warto na tym etapie skorzystać z usług firmy lub osoby, która rozumie niuanse projektowania zorientowanego na użytkowniku. Błędy na tym etapie mogą w dalszej konsekwencji być bardzo kosztowne dla właściciela sklepu np. poprzez bardzo niski współczynnik konwersji. Ponadto wiele osób traktuje optymalizację konwersji jako coś niezwykle trudnego, pracochłonnego i kosztownego. Oczywiście duże projekty wymagają odpowiednio dużych nakładów w narzędzia i specjalistów, ale podstawową optymalizację konwersji można wykonać za pomocą narzędzi, które są darmowe lub kosztują kilkadziesiąt złotych miesięcznie. A co więcej istotne jest to, że nie trzeba od razu prowadzić skomplikowanych analiz, tylko zapytać odwiedzających co należy poprawić w sklepie, albo co powoduje, że nie dokonali zakupu. A jeszcze lepiej zaprosić kilku znajomych na kawę i poprosić o wykonanie prostego scenariusza zakupu w Waszym sklepie. Wnioski z takich prostych badań mogą być bezcenne.

    Czego możemy spodziewać się w najbliższym czasie po Waszym start-upie?

    Marketizator ciągle się rozwija, bo chcemy stworzyć najbardziej kompletne narzędzie do optymalizacji konwersji. Ostatnio zintegrowaliśmy się z SalesManago. W planie mamy kolejne integracje. A w ciągu kolejnych tygodni pojawi się nowy moduł i dodatkowe, bardzo ciekawe, a nawet unikalne w skali światowej funkcjonalności.

    W jaki sposób docieracie do klientów? Jakieś specjalne aktywności, Google Adwords? A może inne tajemne techniki?

    Zatrudniliśmy szamana z Amazonki 😉
    A tak na serio to najlepsze leady trafiają do nas od naszych partnerów i poprzez imprezy branżowe.

    Wywiad ukazał się w ebooku „Poradnik dla właścicieli e-sklepów i nie tylko”.

    Podziel się

    Zostaw komentarz

    Najnowsze

    Powered by: unstudio.pl