Marketing i Biznes E-commerce Czy sms-y mają jeszcze sens w e-commerce?

Czy sms-y mają jeszcze sens w e-commerce?

Czy sms-y mają jeszcze sens w e-commerce?

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Mówi się, że SMS-y są stopniowo wypierane przez komunikatory, takie jak Whatsapp. Co w związku z tym firma taka, jak SMSAPI może zaoferować właścicielom sklepów internetowych? Czy jest sens korzystać z tego kanału komunikacji?

Oczywiście, że jest sens. Faktycznie SMS-y są wysyłane rzadziej, ale dotyczy to jedynie komunikacji między jednostkami, a nie biznesu. Masowe wysyłki promocyjne, czy też powiadomienia SMS cieszą się rosnącą popularnością, bo to po prostu działa i się opłaca. Dla przykładu mogę podać, że właśnie w tym roku ustanowiliśmy nowy rekord w wysłanych wiadomościach, było to 280 milionów. Jest to kilkunastoprocentowy wzrost, w porównaniu z poprzednim rokiem. Zapytam retorycznie: czy tak wyglądają statystyki dla produktu, który jest „wypierany” z rynku?

A nie jest przypadkiem tak, że jest to już trochę archaiczny kanał? Mogłoby się wydawać, że w tej kwestii już nic nowego nie można wymyślić.

Nasi specjaliści będą dynamicznie zarządzać ofertą Twojego sklepu na Ceneo, tak abyś znalazł się zawsze na wybranych pozycjach przy jak najniższym CPC za każdy produkt.

Kluczem do sukcesu jest pilnowanie stawki za przeklik oraz ceny każdego produktu osobno. Przy tak dynamicznie zmieniającym się asortymencie u Ciebie i u konkurencji, wykonanie tego manualnie jest niemożliwe, dlatego stworzyliśmy unikalne narzędzie ConveRISE.
Z nami Twoja oferta będzie:

Wyżej niż konkurencja za minimalną możliwą kwotę

Zawsze na kluczowych pozycjach

Zawsze opłacalna biznesowo

    Wiadomości SMS to rzeczywiście niemłoda technologia, lecz cały czas pracujemy nad udoskonaleniami, dzięki którym ich wysyłanie staje się łatwiejsze, a kampanie skuteczniejsze. Uważam, że tak jak telewizja nie spowodowała upadku radia, tak komunikatory internetowe nie zastąpią w pełni SMS-ów – przynajmniej nie w perspektywie najbliższych lat.

    Na przykład?

    Wśród innowacji, jakie ostatnio wprowadziliśmy warto wymienić między innymi usługę geotargetowania, aplikację mobilną, czy narzędzie do skracania linków pozwalające wykorzystać internet mobilny oraz mierzyć CTR. Ponadto staramy się zwiększać świadomość przedsiębiorców i marketerów w temacie szerokiego wachlarza możliwości, jakie daje SMS. Bo tych jest naprawdę sporo, a ich potencjał wciąż jest wykorzystywany w zbyt małym stopniu. Nie wszyscy na przykład są świadomi tego, że za pomocą takiej platformy jak SMSAPI można prowadzić komunikację dwustronną i zbierać feedback od klientów.

    Jakie narzędzia oprócz samych SMS-ów poleciłbyś osobom, które prowadzą sprzedaż w sieci?

    Zawsze, gdy dzielimy się wiedzą – czy to na licznych konferencjach, czy chociażby na naszym blogu – podkreślamy, że w większości przypadków nie opłaca się uzależnianie od jednego medium. Zawsze rekomendujemy kampanie wielokanałowe. Często spotykam się z pytaniem – czy stosować SMS-y czy maile w komunikacji z klientami. Odpowiedź brzmi: jedno i drugie, bo te dwie formy świetnie się uzupełniają.

    W dobie dynamicznie zmieniających się warunków, prowadzenie kampanii wielokanałowych jest szczególnie istotne. Po pierwsze, dywersyfikacja zwiększa bezpieczeństwo. SEO podrożało i jest obarczone większym ryzykiem niż kiedyś, a nieodpłatne działania na Facebooku przestały być skuteczne. Po drugie, tak jest zwyczajnie efektywniej, ponieważ można łączyć przewagi poszczególnych kanałów.

    W jakich działaniach szczególnie poleciłbyś zastosowanie wiadomości SMS w e-commerce?

    Dużą popularnością cieszą się wszelkiego rodzaju powiadomienia SMS, które wpływają na poprawę obsługi klienta przy zamówieniach. Niezbędna jest tutaj integracja systemu e-sklepu np. z SMSAPI, a takie integracje są gotowe do pobrania. Ponadto zmniejszają ilość zwrotów spowodowanych nieodebraniem przesyłki. Z pewnością poleciłbym także wysyłanie informacji o promocjach do dotychczasowych klientów. Taka wiadomość może zawierać np. skrócony link do odpowiednio przygotowanego landingu. Trzeba tylko pamiętać, że przy takich działaniach, użytkowników należy odesłać do sklepu dostosowanego do urządzeń mobilnych. W przeciwnym razie, szansa na konwersje znacząco maleje.

    Czytaj również:

    https://marketingibiznes.pl/marketing/sposoby-na-konwersje-z-e-mail-marketingu

    Podziel się

    Zostaw komentarz

    Najnowsze

    Powered by: unstudio.pl