Marketing i Biznes E-commerce Wojciech Szymański: Sklepy internetowe są na bakier z czasem i kosztami dostawy oraz z reklamacjami

Wojciech Szymański: Sklepy internetowe są na bakier z czasem i kosztami dostawy oraz z reklamacjami

Wojciech Szymański: Sklepy internetowe są na bakier z czasem i kosztami dostawy oraz z reklamacjami

Prowadzisz firmę? Ucz się od najlepszych w branży i wyjedź w gronie innych przedsiębiorców na Founders Camp

Wypełnij niezobowiązujący formularz już teraz

Wojciech Szymański to dyrektor zarządzający w Ideo Force. Podczas majowej odsłony AMA odpowiedział na Wasze pytania dotyczące optymalizacji konwersji i sprzedaży w sklepie internetowym. 

Wojciech Szymański

AMA, czyli ask my anything na facebookowej grupie Marketing i Biznes to cykliczne spotkania z ekspertami z różnych branż, którym nasi czytelnicy zadają nurtujące pytania i otrzymują satysfakcjonujące odpowiedzi. 

Jakie błędy związane z optymalizacją konwersji najczęściej popełniają sklepy?

Najczęściej spotykamy się z brakiem dopasowania do mobile lub złym dostosowaniem. Często też przy poprawie szybkości witryny „wyrzuca się” funkcjonalności, które nieco ten czas zwieszają, ale za to poprawiają użyteczność. Dużo sklepów nie ogarnia kwestii związanych z czasem dostawy, kosztami dostawy i reklamacjami lub ma te kwestie przeoptymalizowane i w efekcie chce dać użytkownikowi wszystko, nie daje mu nic. Mniej oznacza więcej.

Trzeba uważać, aby nie dawać zbyt wielu funkcjonalności, ale z drugiej strony nie należy mieć zbyt mało.

Jakich błędów unikać przy skalowaniu działań performence’owych?

U nas najcześciej jest tak, że przy pewnym budżecie osiąga się bardo przyzwoite wyniki. Nie zawsze jest tak, że dwa razy większy budżet zeskaluje nam się tak samo w konwersjach. Należy więc uważać i mocno obserwować, czy % konwersji nie zmniejsza się dużo szybciej niż zwiększa budżet na dany kanał.

Czy częstotliwość wyświetlania remarketingu może mieć wpływ na konwersje? (Jaka jest optymalna częstotliwość wyświetlań reklamy remarketingowej?)

Myślę, że tak. I ja bym proponował, aby każdy sklep wykonał test. Generalnie warto rozpocząć od wyższych wartości i stopniowo je zmniejszać obserwując, co się będzie działo z konwersjami.

Ciężko dokładnie mówić, o jakichś konkretnych liczbach, bo jak wiadomo „to wszystko zależy”. Zależy od sklepu, od branży itp.

Miejmy też świadomość, że częstotliwość to jedno ale równie ważny, a może nawet ważniejszy, jest odpowiedni czas wyświetlania remarketingu dopasowanego do procesu zakupowego.

Czy dywersyfikacja ruchu to dobre rozwiązanie, by zwiększyć sprzedaż, czy może jeżeli jakieś źródło ruchu u nas się sprawdza to nie warto przepalać kasy na szukanie kolejnego?

Jeśli się sprawdza, to na pewno należy kontynuować jego wykorzystywanie. Pamiętajmy jednak o konwersjach wspomaganych i o tym, że zawsze te inne kanały też wpływają na sprzedaż.

Jak często powinno się siadać do kampanii podczas jej optymalizacji?

Powiem na swoim przykładzie. Może inni (inne firmy) robią to inaczej. Mam tak, że jak zaczynam kampanię, to zazwyczaj przez pierwsze kilka dni patrzę na nią non stop. 

Praktycznie nie wychodzę z Google Analytics i statystyk Facebooka. Poprawiam, zmieniam, coś wyłączam i coś włączam. Potem nieco rzadziej… ale to zależy od tego jakie efekty przynosi kampania. Jeśli efekty są zadowalające, to potem tylko doglądam, czy efekty się nie pogarszają. Jeśli efekty są średnie, to optymalizuję aż do skutku. Natomiast, gdy efekty są kiepskie, to finalnie wyłączam kampanie i zastanawiam się. w czym rzecz: czy to wina założeń, konfiguracji kampanii, czy może po prostu produkt lub usługa są nieoptymalne.

Nasi specjaliści będą dynamicznie zarządzać ofertą Twojego sklepu na Ceneo, tak abyś znalazł się zawsze na wybranych pozycjach przy jak najniższym CPC za każdy produkt.

Kluczem do sukcesu jest pilnowanie stawki za przeklik oraz ceny każdego produktu osobno. Przy tak dynamicznie zmieniającym się asortymencie u Ciebie i u konkurencji, wykonanie tego manualnie jest niemożliwe, dlatego stworzyliśmy unikalne narzędzie ConveRISE.
Z nami Twoja oferta będzie:

Wyżej niż konkurencja za minimalną możliwą kwotę

Zawsze na kluczowych pozycjach

Zawsze opłacalna biznesowo

    Jakim narzędziem optymalizujesz konwersję?

    Jeśli masz na myśli system statystyczny, to Google Analytics.

    Czy są jakieś branże, w których trudno uzyskać dobry wynik?

    Nie patrzyłbym tylko na branżę, ale na klienta i jego dostosowanie do działań online. To znaczy: każda branża jest ciężka. Oczywiście są klasyczne „ubezpieczenia”, które są mega ciężkie, ale minęły już czasy, w których istniały nisze, w których było łatwo. Teraz istotne jest, aby klient był otwarty, miał świadomość, że trzeba się zmieniać i że takie wejście do online (jeśli chce się mieć konwersje) kosztuje.

    Ile grup reklam robisz w pierwszym rzucie?

    To na prawdę zależy. Nad grupami w strukturze są kampanie. Generalnie to na prawdę bardzo różnie bywa.

    Czy małe sklepy internetowe mają szanse osiągać dobre wyniki w płatnych kampaniach Google/Facebook? Mowa o budżetach 2-3 tysiące złotych miesięcznie.

    W Google Ads i FB Ads tak. W pozycjonowaniu niestety już to wygląda gorzej.

    Szansę mają nawet sklepy z jednym produktem, ale wtedy ten produkt musi być WOW.

    Jak na początku powinno się budować to mityczne „brand awareness” w sklepie internetowym?

    Należy prowadzić normalny, dobry marketing. Należy zadbać o dużo dobrego contentu, dobre ceny, należy robić marketing w Google Ads (np. PLA), walczyć w porównywarkach.

    Znasz sklep, który dobrze łączy offline z online?

    Coraz częściej słyszy się w branży, że nie ma już mulichanelu oraz podziału na online i offline. Mówi się, że wszystko się przenika (omnicommerce). Eobuwie.pl to chyba ostatnio najbardziej znany przykład

    Gdzie i jak mierzyć opłacalność danego źródła ruchu? Jakie KPI brać pod uwagę?

    Konwersje + konwersje wspomagane to w ecommerce mega ważne parametry. A sama opłacalność kanałow to już Excel. Mam Excela z gotowym schematem. Kiedyś też Maciek Lewiński udostępniał, w którymś miejscu Excela SEE THINK DO CARE Dashboard” i też był to Excel, a nie GA. Reasumując: bez Excela się nie obejdzie/ 

    Na czym polega współpraca z takim podmiotem, jak Ideo? To consulting, czy pracujecie też operacyjnie własnym zespołem (np. UXowe kwestie, marketingowe, w obsłudze klienta)?

    Ogarniamy sprzedaż w e-commerce w całości. To znaczy pracujemy z klientem zarówno konsultingowo, jak i wykonawczo. Jedyne czego nie robimy, to logistyka (wysyłka / zwroty / reklamacje).

    Jedno najważniejsze KPI przy ocenie opłacalności źródeł ruchu to…

    …jeśli skupiasz się na sprzedaży, to konwersje i konwersje wspomagane. Jeśli na zasięgu, to właśnie zasięg i liczba UU wchodzących na stronę.

    https://www.ideoforce.pl

    Podziel się

    Zostaw komentarz

    Najnowsze

    Powered by: unstudio.pl