Notyfikacje web push to najmłodsza forma marketingu bezpośredniego. Dostępna dopiero od kwietnia 2015, staje się coraz powszechniejsza w przypadku sklepów internetowych. Te małe, prostokątne komunikaty wyświetlane za pośrednictwem przeglądarki internetowej w rogu ekranu komputera, równie skutecznie jak e-mail marketing pozwalają generować sprzedaż czy edukować rynek. Jak je wykorzystywać, aby zmaksymalizować skuteczność w przypadku e-commerce?
Nasi specjaliści będą dynamicznie zarządzać ofertą Twojego sklepu na Ceneo, tak abyś znalazł się zawsze na wybranych pozycjach przy jak najniższym CPC za każdy produkt.
Kluczem do sukcesu jest pilnowanie stawki za przeklik oraz ceny każdego produktu osobno. Przy tak dynamicznie zmieniającym się asortymencie u Ciebie i u konkurencji, wykonanie tego manualnie jest niemożliwe, dlatego stworzyliśmy unikalne narzędzie ConveRISE.
Z nami Twoja oferta będzie:
Wyżej niż konkurencja za minimalną możliwą kwotę
Zawsze na kluczowych pozycjach
Zawsze opłacalna biznesowo
Powiadomienia web push – komunikacja w e-sklepie w czasie rzeczywistym
Dzisiejszy klient e-commerce rozpraszany jest przez wiele dystraktorów, które odwracają jego uwagę w trakcie procesu zakupowego. Nowa notyfikacja w mediach społecznościowych czy konkurencyjny newsletter o bardziej chwytliwym tytule, łatwo sprawiają, że zapomina dlaczego tak właściwie chciał kupić dany produkt i porzuca koszyk.
Dlatego tak kluczowa stała się możliwość komunikowania się z klientem e-commerce w czasie rzeczywistym, właśnie wtedy, gdy podjął decyzję zakupową a jego uwaga jest najbardziej skupiona.
Taką możliwość dają właścicielom sklepów internetowych notyfikacje web push. Ponieważ obsługiwane są za pośrednictwem przeglądarek internetowych, pozwalają na natychmiastowe komunikowanie się z odbiorcami, bez posiadania ich adresów e-mail czy tworzenia czasochłonnych kampanii mailowych.
W jaki sposób e-commerce może wykorzystywać powiadomienia web push? To skuteczny sposób na przyspieszenie wzrostu bazy subskrybentów, zwiększenie powracalności odbiorców na stronę sklepu, i co najważniejsze, generowanie sprzedaży. Wystarczy odpowiednio zaplanować komunikację, w zależności od tego na jakim etapie zakupu znajduje się odbiorca.
Sposób 1: Przyspiesz budowanie bazy subskrybentów
Dzięki posiadaniu własnej bazy subskrybentów, którzy zapisali się na Twoje powiadomienia web push zyskujesz szansę na prowadzenie z nimi personalnej oraz angażującej komunikacji. Tak zbudowana relacja jest również dobrą okazją do edukacji rynku jeśli chodzi o korzystanie z Twoich produktów, a także zaprezentowania nowych rozwiązań, którymi odbiorca może być potencjalnie zainteresowany. Im więcej subskrybentów będzie się znajdowało w Twojej bazie, tym większa szansa, że któryś z nich zdecyduje się kupić Twój produkt.
Jak wynika z raportu GetApp, czynnikami, które najczęściej skłaniają odbiorcę do zapisania się na subskrypcję newslettera jest dostęp do specjalnych promocji tylko dla subskrybentów, czy newsów z życia marki. Podobnie jest w przypadku powiadomień web push, które działają w identyczny sposób wykorzystując jedynie inne medium.
Jak zastosować notyfikacje web push?
Użyj zachęty do zapisu na Twoją subskrypcję w postaci %-owego rabatu na kolejne zakupy, czy darmowej dostawy tylko dla osób, które zapiszą się na powiadomienia web push. Dzięki automatycznej wiadomości powitalnej, która pojawi się na ekranie odbiorcy od razu po zapisie na listę, masz pewność, że dedykowana zniżka wyświetli się tylko tym odbiorcom, którzy rzeczywiście pozostaną z Tobą w kontakcie.
Źródło: wiadomość powitalna web push, Cosmigold
Dodatkowo, po tym jak wiadomość powitalna pokaże się na ekranie monitora odbiorcy, może ona zostać zapisana w skrzynce odbiorczej na stronie Twojego sklepu. Wtedy masz pewność, że odbiorca będzie mógł powrócić do kodu rabatowego w wygodnym dla siebie momencie i wtedy sfinalizować sprzedaż. Co więcej, w skrzynce odbiorczej na Twojej stronie znajdują się tylko Twoje komunikaty, a nie np. newslettery konkurencji.
Źródło: Skrzynka odbiorcza web push, Lokalneprzysmaki
Sposób 2: Zwiększ ruch użytkowników na stronie Twojego sklepu
Ze względu na to, że są one bardzo krótkie i łatwo je będzie analizować za jednym spojrzeniem, notyfikacje web push są skutecznym narzędziem generowania ruchu na stronie internetowej Twojego sklepu. Od przejścia na Twoją stronę dzieli klienta tylko jedno kliknięcie.
Kampanie web push mogą być szczególnie przydatne w tzw, „martwym okresie”, gdy Twoi odbiorcy nie mają planów zakupowych i ilość dokonywanych transakcji nagle spada.
Jak zastosować notyfikacje web push?
Gdy tylko pojawi się w Twoim sklepie nowy produkt, na który czekają odbiorcy stwórz kampanię informującą o tym fakcie. W tym przypadku nie musisz nawet korzystać z dedykowanej zniżki, często wystarczy sama informacja, że produkt, którego nie było przez jakiś czas w magazynie jest ponownie dostępny.
Podobnie w przypadku, gdy przeprowadzasz likwidację kolekcji i chcesz sprzedać jak najwięcej produktów z tego sezonu. Wybierz przyciągające wzrok zdjęcie produktu oraz odpowiednie call-to-action, np. stwórz poczucie pilności dzięki sformułowaniom, „Zobacz co jeszcze zostało”, „Ostatnie sztuki” itp.
Źródło: Powiadomienie web push, Ozonee
Sposób 3: Zwiększ sprzedaż wybranych produktów
Dzięki zastosowaniu dedykowanych tagów na stronie sklepu, masz możliwość śledzenia jakie podstrony przeglądali Twoi subskrybenci. Na tej podstawie w kilku kliknięciach stworzysz segment osób zainteresowanych danymi produktami i skierujesz do nich kampanię ze zniżką na oglądany wcześniej produkt.
Wysyłając kampanię jedynie do osób, które nie kupiły wcześniej danego produktu (nie mają przypisanego tagu „kupił” po wyświetleniu strony potwierdzającej zakup) nie tylko zmniejszysz koszty kampanii, ale również zwiększysz jej skuteczność.
Jak zastosować notyfikacje web push?
Na początek sprawdź w systemie do wysyłki notyfikacji web push, które produkty są najczęściej przeglądane a jednocześnie nie wszyscy subskrybenci z segmentu zdecydowali się na zakup. Wybierz w tym celu dedykowany segment. Wówczas upewnij się jak wysoką zniżkę możesz zaproponować, zachowując jednocześnie rentowność sprzedaży i umieść ją w notyfikacji. Pamiętaj, że w przypadku przeglądarki Google Chrome możesz ustawić powiadomienia, które nie znikają dopóki nie zostaną zamknięte lub kliknięte przez odbiorcę, co zwiększy ich konwersję.
Sposób 4: Reaguj na porzucenie koszyka
Jak podaje Baymard Institute, w 2016 roku średnio 69% koszyków zostało porzuconych w sklepach internetowych. Tak wysoki wskaźnik porzuceń związany jest faktem, iż klienci e-commerce są wielokrotnie rozpraszani podczas dokonywania zakupu, więc odkładają go na później a finalnie całkowicie o nim zapominają. Częstym powodem porzucenia koszyka i przejścia do konkurencji jest też, np. przymus zakładania konta w sklepie lub brak wygodniej dla klienta formy płatności.
W przypadku odzyskiwania utraconego koszyka, najczęściej klient zdążył już przejść na stronę konkurencji lub np. platformę social media, z której otrzymał rozpraszającą notyfikację. W tym przypadku powiadomienie web push wyświetli się na jego ekranie monitora lub komputera nawet w przypadku, gdy będzie przeglądał inną stronę.
Jak zastosować notyfikacje web push?
Twoje powiadomienie musi zawierać odpowiednią zachętę, która przekona klienta do kontynuowania zakupów. Może to być np. dedykowana zniżka na produkty, które znajdują się w koszyku, jednak nie koniecznie. Czasami równie wysoką skuteczność ma samo intrygujące przypomnienie o koszyku jak, np. „Chyba o czymś zapomniałeś”. Wówczas ponownie skierujesz uwagę odbiorcy na stronę sklepu.
Podsumowanie
Oczywiście zastosowań komunikatów web push w przypadku sklepów internetowych jest jeszcze o wiele więcej. Dzięki bardzo wysokiemu wskaźnikowi kliknięć, który jest 5 razy wyższy niż w przypadku kampanii mailowych, sprawdzą się one wszędzie tam, gdzie zależy Ci na bezpośrednim i szybkim dotarciu do klienta.
Czytaj również:
https://marketingibiznes.pl/e-commerce/co-wydarzylo-sie-w-ubieglym-tygodniu-w-swiecie-biznesu-i-e-commerce
Zostaw komentarz