Marketing i Biznes E-commerce #14 Prasówka e-commerce – blisko 46% internautów korzysta z płatności online, Zapakuj.to zmienia się w Packhelp

#14 Prasówka e-commerce – blisko 46% internautów korzysta z płatności online, Zapakuj.to zmienia się w Packhelp

#14 Prasówka e-commerce – blisko 46% internautów korzysta z płatności online, Zapakuj.to zmienia się w Packhelp

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Polska

Robiąc zakupy, chcemy, aby płatności były niezauważalne

Ostatnio w sieci pojawił się raport „Płatności Cyfrowe 2016”, opracowany na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej, z którego dowiadujemy się, że prawie 46% internautów korzysta z płatności online. Na taki rodzaj zapłaty decydują się między innymi dlatego, że są one wygodne i szybkie. Warto jednak przeanalizować dane również z innych źródeł, z których wynika między innymi, że w całym procesie zakupowym płatność jest przez nas odbierana najgorzej. Nie dlatego, że napotykamy trudności, ale sama czynność nie wywołuje już tak przyjemnych doznań jak samo zamówienie produktów. W raporcie „Jak płacimy w Internecie”, przeprowadzonym przez Blue Media, czytamy, że co czwarta osoba rezygnuje z zakupu w e-sklepie, jeśli nie ma w nim preferowanej przez klienta formy płatności. Zauważają to także handlowcy, gdyż rozwiązania płatnicze, wprowadzone w e-sklepach, są poszerzane z roku na rok. Tylko w ubiegłym roku 85% sklepów na platformie Shoper zwiększyło liczbę dostępnych form płatności.

W zakupach cross-device królują smartfony

Według raportu State of Cross-Device Commerce, przeprowadzonego przez Criteo S.A., urządzenia mobilne mają ogromne znaczenie w procesie zakupowym. Biorą one udział podczas wyboru produktu, jednak zakup nie zawsze jest finalizowany na telefonie lub tablecie. Często jest bowiem tak, że szukamy czegoś mobile, a kupujemy z poziomu komputera.

Nasi specjaliści będą dynamicznie zarządzać ofertą Twojego sklepu na Ceneo, tak abyś znalazł się zawsze na wybranych pozycjach przy jak najniższym CPC za każdy produkt.

Kluczem do sukcesu jest pilnowanie stawki za przeklik oraz ceny każdego produktu osobno. Przy tak dynamicznie zmieniającym się asortymencie u Ciebie i u konkurencji, wykonanie tego manualnie jest niemożliwe, dlatego stworzyliśmy unikalne narzędzie ConveRISE.
Z nami Twoja oferta będzie:

Wyżej niż konkurencja za minimalną możliwą kwotę

Zawsze na kluczowych pozycjach

Zawsze opłacalna biznesowo

    W raporcie znajdziemy między innymi informację o tym, że w przypadku 42% wszystkich zakupów mobile i 37% zakupów z poziomu desktopu, w ścieżce zakupowej wykorzystano przynajmniej jedno dodatkowe urządzenie. 25% klientów cross-device w Polsce przeglądało produkty na smartfonie, niezależnie od urządzenia, na którym sfinalizowano zakupy.

    Zależnie od urządzenia, ścieżka zachowań klienta jest różna, ale zauważyć można, że w przypadku telefonów i tabletów koszyk zakupowy jest większy. Dodatkowo, warto zwrócić uwagę na dane z IV kwartału 2016 roku dla udziału urządzeń mobilnych w handlu e-commerce w Polsce. Wynika z niego, że 17% wszystkich zakupów dokonano mobile. 75% tych transakcji zostało sfinalizowanych na smartfonach, a 25% na tabletach. Największy udział transakcji mobilnych mają branża fashion oraz dóbr luksusowych, bo aż 41%.

    Na koniec jeszcze kilka danych: udział poszczególnych urządzeń w transakcjach cross-device w Polsce w branży retail: smartfon 42%, tablet 41%, desktop 37%. 68% transakcji mobilnych jest dokonywanych w systemie Android, a 32% w systemie iOS.

    Castorama – zakupy z dostawą w całej Polsce

    O sklepie internetowym Castoramy mówiono już dawno temu. Jeszcze w 2015 roku można było składać zamówienia na produkty online lub telefonicznie i odbierać je w wybranych salonach w całej Polsce. Obecnie marka dość mocno rozwinęła swoje działania omnichannel. Zintegrowano wszystkie kanały sprzedaży, zarówno te on-, jak i offline. W chwili obecnej klienci mogą zamawiać towary w e-sklepie z możliwością dostawy pod wybrany adres. Trzeba zwrócić uwagę na to, że w katalogu sieci salonów znajduje się ponad 50 tysięcy produktów.

    Świat

    Amazon z kolejnymi księgarniami stacjonarnymi

    W Bellevue w stanie Waszyngton pojawi się 10 sklep Amazon. Księgarnie te są mocno powiązane ze sklepem internetowym oraz urządzeniami i rozwiązaniami sygnowanymi logiem Amazon, czyli Echo, Kindle, Fire tablet oraz Fire TV. W sklepach tych znajdziemy tylko książki, które otrzymały na amazon.com 4 lub więcej gwiazdek. To strategia, która łączy działania off- i online, a przy okazji daje klientom możliwość poznania rozwiązań technologicznych marki. Warto zwrócić uwagę na to, że członkowie Amazon Prime mogą kupić książki i urządzenia w cenie obejmującej rabaty członkowskie.

    Tesco w Wielkiej Brytanii nadal rozwija rozwiązania e-commerce

    Ogromne zainteresowanie usługami e-delikatesów oraz możliwością odbioru osobistego zamówionych online produktów sprawiło, że sieć Tesco w Wielkiej Brytanii inwestuje jeszcze bardziej w ten kanał sprzedażowy. Jednym z kroków, ułatwiających zakupy klientom, jest skrócenie czasu, w którym konsument może odebrać zakupy w ramach „click and collect”.

    Od teraz klienci z UK, którzy zamówią produkty przed 9:00, mogą odebrać je już od godziny 12:00, dotychczas musieli czekać godzinę dłużej. Rozwiązanie to zostanie zaimplementowane w 300 sklepach w całej Wielkiej Brytanii. W ciągu ostatniego roku Tesco odnotowało wzrost popularności usługi click and collect o 20%, z czego odbiór zakupów tego samego dnia stanowi 10% e-handlu w Tesco.

    Dla porównania, warto zauważyć, że w Polsce tego typu rozwiązania chyba się nie przyjęły. Sieć likwiduje oddziały sprzedaży internetowej w wielu hipermarketach, między innymi w Częstochowie, Łodzi, Opolu, Rybniku i innych.

    Zapakuj.to zmienia się w Packhelp

    Od 1 marca klienci korzystający ze strony zapakuj.to muszą przygotować się na małe zmiany. Marka zaczyna bowiem obsługiwać wszystkie unijne kraje, a co za tym idzie, pojawiają się nowe logo oraz nazwa, która będzie bardziej zrozumiała dla obcojęzycznych klientów. Klienci z całej Europy znajdą anglojęzyczną stronę pod adresem packhelp.com, a niemieckojęzyczną pod adresem packhelp.de. Kolejne wersje językowe będą pojawiać się sukcesywnie. Klienci z Polski mogą składać zamówienia poprzez packhelp.pl.

    Packhelp to intuicyjny kreator opakowań i pudełek, który pozwala na zamówienia nawet 30 sztuk produktów. Jest to rozwiązanie, które sprawdzi się w małym, sprzedającym spersonalizowane produkty e-commerce, ale także w dużych sklepach, szukających wyjątkowych opakowań.

    Prasówka powstaje dzięki:

       

    Czytaj również:

    Prasówka #13 – odbierając paczkę u kuriera InPost zapłacisz kartą, McDonald’s testuje nową aplikację do zamówień online

    Zakładanie sklepu internetowego. 3 rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę

    https://marketingibiznes.pl/e-commerce/prasowka-klienci-chca-byc-traktowani-indywidualnie-kolejne-zmiany-na-allegro-na-podjecie-decyzji-zakupowej-potrzebujemy-nawet-4-dni

    Podziel się

    Zostaw komentarz

    Najnowsze

    Powered by: unstudio.pl