#18 prasówka e-commerce – topowe marki z branży fashion nadal nie inwestują w omnichannel

11.04.2017 AUTOR: Michał Bąk

Polska

CCC chwali się rosnącą sprzedażą online

omnichannel

Według informacji podanych w komunikacie spółki, skonsolidowane przychody ze sprzedaży CCC w marcu 2017r. wyniosły ponad 317 mln zł i były o 50,2% wyższe niż rok wcześniej. Obiecujące są statystyki pokazujące wzrost sprzedaży produktów tej sieci w kanale online. Przychody za marzec 2017 wyniosły około 46 mln zł i były wyższe niż przed rokiem o 132,5%.  Narastająco, za okres styczeń – marzec, wyniosły około 111 mln zł, co oznacza wzrost o 147,7% rok do roku. Warto dodać, że CCC nie posiada jeszcze „oficjalnego” sklepu internetowego. Sprzedaż obuwia oferowanego przez CCC prowadzona jest poprzez platformę eobuwie.pl, którą firma nabyła w 2015 roku. Według podawanych informacji, dedykowany sklep ma zostać otwarty pod koniec 2018 roku.

Sieć Intermarché uruchamia nową aplikację mobilną

omnichannel
Sieć Intermarché uruchamia nową aplikację mobilną

Nowa aplikacja ma na celu ułatwienie klientom dostępu do promocji, w tym gazetek oraz akcji specjalnych. Została ona dodatkowo połączona z Atelier Intermarché, czyli miejscem, gdzie czytelnicy i klienci mogą znaleźć porady kulinarne, inspiracje i przepisy. Jak zapowiada Daniel Prałat, dyrektor generalny Intermarché, w niedługim czasie zostaną wprowadzone spersonalizowane kupony rabatowe, które dostępne będą tylko dla użytkowników aplikacji. Pojawi się też alert informujący klientów o nowościach w danym sklepie. Dzięki aplikacji Intermarché łączy zakupy offline z działaniami mobilnymi i webowymi.

bdsklep.pl o trendach zakupowych e-klientów

omnichannel
bdsklep.pl o trendach zakupowych e-klientów

Nadchodzące Święta Wielkanocne to ruch nie tylko w sklepach stacjonarnych, ale także w e-delikatesach. Jak podaje bdsklep, przed świętami wzrasta zainteresowanie produktami spożywczymi. Pewne trendy utrzymują się jednak przez cały rok, nie tylko w przypadku tego typu okazji. Popularnością cieszą się artykuły o dużych gabarytach, takie jak woda, napoje, proszki itp. Ich dostarczenie pod same drzwi jest dla kupującego dużym ułatwieniem. W okresie przedwielkanocnym kategoria ta zanotowała wzrost o ponad 20%. Lepiej sprzedają się także artykuły typowo świąteczne, takie jak bakalie, sosy, dodatki, słodycze. Zależnie od produktu, są to wzrosty rzędu od 15 do 70%.

Ciekawostką może być to, że chemia gospodarcza utrzymuje się na stałym poziomie sprzedaży. Jest kupowana w podobnych wielkościach przez cały rok, co oznacza, że dla klientów jest to stały element zamówień i nie kupuje się jej tylko przy tzw. wielkich porządkach.

Świat

Nawet topowe marki z branży fashion nadal nie inwestują w omnichannel

omnichannel
Nawet topowe marki z branży fashion nadal nie inwestują w omnichannel

Według raportu „Omnichannel in the Fashion Industry”, przygotowanego przez Divante, nawet najwięksi gracze z branży fashion nie stosują rozwiązań omni. Przeprowadzone badanie objęło Niemcy, Wielką Brytanię, Holandię oraz Finlandię, Norwegię i Szwecję. Wśród badanych podmiotów znalazły się takie marki jak: Adidas, Esprit, New Look, Next, s’Oliver i H&M.

W badaniu zwrócono uwagę na najważniejsze z mechanizmów omnichannel, które wydają się być już standardem. Mowa między innymi o sprawdzaniu stanu magazynowego poszczególnych punktów stacjonarnych z poziomu online, działania programu lojalnościowego w obu kanałach off- i online, czy też opcji click and collect. Wyniki są zaskakujące.

Aż 25% sklepów nie posiada strony dopasowanej do urządzeń mobilnych, pomimo tego, że trendy dotyczące mCommerce są rosnące. Co trzecia marka nie pozwala na sprawdzenie dostępności produktu w sklepie. Ważnym elementem dla prawie każdego gracza branży fashion jest program lojalnościowy. Ponad 90% marek posiada takowy, jednak aż 40% z nich nie ma programu dostępnego w sklepie internetowym, a jedynie w punktach stacjonarnych. Z przeprowadzonego badania wynika także, że bardzo ważnym w komunikacji kanałem są media społecznościowe. Niemal wszystkie analizowane marki posiadają swoje strony na Facebooku, 80% na Instagramie, 72% posiada konta na Twitterze, a ponad 60% na Pinterest.

Jeff Bezos leci w kosmos

omnichannel
Jeff Bezos leci w kosmos

Złote dziecko e-handlu, czyli Jeff Bezos, szef Amazon, przyznał się do tego, że sprzedaje rocznie akcje spółki za około miliard dolarów. Pozyskane w ten sposób środki inwestuje w drugi projekt, czyli Blue Origin. Pierwsze prywatne loty komercyjne miały wystartować jeszcze w tym roku, ale – jak poinformował Bezos – będą one możliwe dopiero w 2018 roku. W chwili obecnej ruszają testy z udziałem pilotów oraz inżynierów. Założeniem Bezosa jest to, aby Blue Origin stało się samowystarczalną firmą, która pozwoli na komercyjne loty w przestrzeń kosmiczną.

23% e-zakupów w Holandii dokonywanych jest przy pomocy urządzeń mobilnych

omnichannel
23% e-zakupów w Holandii dokonywanych jest przy pomocy urządzeń mobilnych

Według raportu eCommerce Payment Monitor, zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych są coraz popularniejsze. Obecnie 9% takich transakcji odbywa się za pomocą smartfonów, a 14% za pomocą tabletów. W raporcie podanych jest jeszcze kilka ciekawych liczb. Jedną z nich jest ilość przeprowadzonych transakcji online, która w zeszłym roku wyniosła 174 miliony. Najpopularniejsza metoda płatności to iDeal, która wykorzystywana jest przy 57% zakupów.

Prasówka powstaje dzięki:

Czytaj również:

Prasówka biznes #1 – PSE tworzy centrum reagowania na cyberataki dla elektroenergetyki

Branża retail. Wszystko co musisz wiedzieć

Prasówka start-upy i innowacje #3 – jaki wpływ ma rozwój robotyki na utratę pracy?

 

Do góry!

Polecane artykuły

18.11.2019

3×3 = więcej

13.11.2019

Dlaczego projekty, organizacje i firmy ...

Głodny wiedzy? Zapraszamy do sklepu z kursami i ebookami

Sprawdzam