Marketing i Biznes E-commerce Marketing dla e-commerce – które kanały wykorzystać?

Marketing dla e-commerce – które kanały wykorzystać?

Marketing dla e-commerce – które kanały wykorzystać?

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Każdy przedsiębiorca decydujący się na e-biznes od pierwszego dnia prowadzenia działalności spotyka się z pojęciem marketingu. Mimo że kanałów, które pozwalają reklamować się w sieci, nie brakuje to warto skupić się również na poszczególnych narzędziach. Te pozwalają wdrażać właściwe kampanie i jednocześnie mierzyć wyniki takich reklam. Które narzędzia są wskazane dla przedsiębiorców z branży e-commerce? Z pewnością duże możliwości w ich zakresie daje plik produktowy.

Czym jest feed produktowy i gdzie go można wykorzystać?

Product feed zawiera w sobie zdjęcie oraz opis z danymi atrybutami danego produktu. Zintegrowany z odpowiednią platformą odgrywa w działalności online bardzo ważną rolę. Jest bowiem tym, co łączy sklep z branży e-commerce z platformą, na której się on znajduje. Dla zewnętrznego klienta product feed najczęściej występujący w formacie XML lub CSV stanowi natomiast dostęp do aktualnych informacji o oferowanych artykułach. W jaki sposób można go wykorzystać?

Wykorzystanie w Google Shopping

Wyszukiwanie niemal każdego produktu czy usługi zawsze rozpoczyna się od wyszukiwarki Google. Gdzie tu miejsce na takie pliki? Choćby przy reklamie produktowej Google PLA (z ang. Product Listing Ads). Dzięki zastosowaniu plików przy wyszukiwanych produktach pojawią się ilustracje wraz z cenami i odnośnikami do sklepów internetowych. Jako że większość odbiorców to wzrokowcy rośnie szansa, że się nim zainteresują. Taki rodzaj ruchu charakteryzuje się tym, że już przeszedł przez pierwszy filtr użytkownika na tle konkurencji, dzięki czemu szanse na konwersje rosną. Warto dodać, że reklamy produktowe w wyszukiwarce są dostępne również poza Google. Takie wyszukiwarki jak Bing, Yahoo czy AOL, działają na mechaniźmie Bing Ads, który również umożliwia wyświetlanie reklam produktowych w oparciu o plik produktowy.

DPA — dynamiczne reklamy na Facebooku

Z Facebooka w samej tylko Polsce korzysta co trzeci obywatel naszego kraju, a liczba użytkowników tego portalu ciągle rośnie. Tym samym warto wykorzystać również jego potencjał reklamowy. Pliki produktowe zastosować można tu w dynamicznych reklamach oferowanych artykułów. Dzięki temu łatwo stworzyć właściwe i dopasowane czasowo reklamy w oparciu o produkty, które przez użytkowników oglądane są na witrynie bądź w aplikacji. Same przekazy marketingowe w tej formie dostępne są na komputerach, ale i urządzeniach mobilnych, dzięki czemu do odbiorców dotrzeć można niezależnie od miejsca i czasu. Ten rodzaj reklamy bardzo dobrze sprawdza się jako kończący ścieżkę użytkownika i domykający sprzedaż, albo wręcz porzucony koszyk. Użytkownik w wybranym przez nas okresie jest wystawiony na ekspozycje produktów, których ostatnio aktywnie poszukiwał i które przeglądał w naszym eCommerce. Więcej o formatach Facebook Ads, również o reklamie DPA możesz przeczytać na https://www.adpeak.pl/paid-social/facebook-ads

Porównywarki cenowe

Miliony ludzi przegląda porównywarki cenowe, gdzie feedy produktowe również znajdują swoje zastosowanie.. W tym przypadku są one niezbędne dla afiliantów zajmujących się porównywaniem artykułów dla korzystających z takich witryn użytkowników. Dzięki temu dostają oni informacje dotyczące ich ceny, dostępności czy jakości, co znacząco ułatwia im sam wybór. Na plikach produktowych oparta jest między innymi działalność najpopularniejszej porównywarki — Ceneo. To cenne źródło ruchu dla każdego sklepu internetowego, jednak w jego przypadku należy liczyć się z tym, że jego skuteczność jest mocno uzależniona od ceny produktu. Jeżeli nasze ceny dobrze się benchmarkują i są korzystne na tle bezpośredniej konkurencji to możemy się spodziewać chętnie dokonywanych transakcji przez potencjalnych kupców.

Galerie internetowe

Pliki produktowe sprawdzają się również w galeriach internetowych, których przykładem jest Amazon. Feed produktowy zawiera w sobie opis i atrybuty takiego artykułu, co pozwala go wyróżnić na tle dużej konkurencji. Oczywiście im jest on bardziej indywidualny i sprecyzowany, tym sam produkt wypromować jest łatwiej.

Feed produktowy – obowiązkowy element strategii promocji każdego eCommerce

Zalet i zastosowań plików produktowych jest wiele i nie da się ukryć, że product feed to doskonałe narzędzie do promocji w reklamach online, a w tym również w marketingu afiliacyjnym. Mimo wszystko należy mieć świadomość, że duże znaczenie ma odpowiednie przygotowanie takiego pliku, co wiąże się bezpośrednio z prawidłową współpracą z dostępnymi platformami.

Stosując w reklamie feed produktowy, jak zawsze warto skupić się też na efektywności takich działań marketingowych i związanych z tym kosztów pod kątem docelowego zwrotu z nakładów na reklamę (ROAS). Inteligentne określanie stawek pozwala uzyskać większą wartość konwersji lub przychodu przy utrzymaniu docelowego zwrotu z wydatków na daną reklamę. W AdWords stawki w aukcji mogą być optymalizowane automatycznie, choć do każdej z kolejnych kampanii dopasować można je indywidualnie.

Pomocny jest też współczynnik ERS, a więc stosunek łącznych opłat do całkowitej kwoty transakcji, które zostały wydane na reklamę. Dla zobrazowania działania efektywnego udziału w przychodach najlepiej posłużyć się przykładem. Tak więc ERS na poziomie 10% oznacza, że na każdą złotówkę uzyskaną ze sprzedaży reklamodawca wydał 0,10 zł na działania marketingowe w wyszukiwarce.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl