Kto i kiedy korzysta z rabatów w e-sklepach?

07.10.2016 AUTOR: REDAKCJA

Najważniejszym zadaniem e-sprzedawcy jest poznanie swojego klienta. Sprzedaż jest już efektem końcowym posiadanej wiedzy na temat zachowań kupujących. Wiele sklepów posiada ogromną ilość danych zbieranych każdego dnia, miesiąca i roku. Pracownicy posiadają informację na temat odwiedzin, zachowań, wielkości koszyka itp. niestety, zdarza się, że zebrane statystyki są po prostu schowane do szuflady. Wiedząc jakie są realia postanowiliśmy w alerabat.com przeprowadzić własną analizę i podzielić się nią ze sprzedawcami, gdyż dzięki niej łatwiej zrozumieć zachowania osób kupujących w Internecie. To z kolei sprawia, że w lepszy sposób można dopasować strategię sprzedaży do wymogów i trendów na rynku

Big data – analiza na wielką skalę

Big data to termin odnoszący się do ogromnej ilości danych. Ich analiza często jest bardzo trudna ze względu na ilość zmiennych, ale finalne raporty przynoszą bardzo dużo wartościowych informacji. W alerabat.com przeanalizowaliśmy dane dostępne od początku 2016 roku. Podzieliliśmy je na grupy, wyodrębniliśmy najważniejsze elementy i w ten sposób poznaliśmy zachowania e-klientów, którzy korzystają z kodów rabatowych, zniżek, darmowej dostawy i innych, dostępnych na naszym portalu okazji. Dzięki tym informacjom każdy właściciel sklepu internetowego będzie miał ułatwione zadanie z dotarciem do swojej grupy docelowej. Wiedząc bowiem kto, jak, kiedy i gdzie kupuje może przygotować idealną kampanię sprzedażową.

10000 kuponów

W badaniu wzięło udział ponad 2000 sklepów, dla których przygotowano ponad 10000 kuponów. Zniżki miały różną wartość i czasami pozwalały na zakup towaru bez kosztów dostawy.

Kupujący najczęściej pobierają kupony w niedzielę. Tego dnia zwiększony ruch notuje wiele sklepów internetowych. Klienci znajdują czas na zapoznanie się wysyłanymi np. w piątek newsletterami, łapią ostatnie „weekendowe” okazje, często siadają do komputera, aby przygotować się do poniedziałkowej pracy, a w wolnej chwili przeglądają oferty sklepów. Niedziela nie jest jednak dniem, w którym klienci robią najwięcej zakupów. Okazuje się, że najchętniej zakupy robią w poniedziałki, wtedy też wykorzystują pobrane w niedzielę kody.

Jeśli przeanalizujemy godziny największej aktywności klientów, to łatwo da się zauważyć, że najczęściej kody pobierane są w godzinach 20:00 – 22:00 oraz 15:00—16:00. Najrzadziej pomiędzy 3:00 a 6:00.

Kim jest Twój klient?

30% odwiedzających portal alerabat.com pochodzi z województwa mazowieckiego. Duża część odwiedzających to mieszkańcy Dolnego Śląska i Śląska oraz województwa łódzkiego.

uzytkownicy-wojewodztwa

Około 70% wszystkich użytkowników to osoby w wieku od 18 do 34 lat, z czego 67% stanowią kobiety. Według badań najchętniej kupowanymi przez kobiety produktami są: żywność, ubrania, produkty dla dzieci, chemia domowa, upominki, kosmetyki. Mężczyźni wolą kupować sprzęt RTV i AGD, gadżety, ubrania, kosmetyki. Jeśli wyodrębnimy trzy najchętniej odwiedzane kategorie, w których pobierane jest najwięcej kuponów, to na pierwszym miejscu pojawiają się sklepy z kategorii moda, na drugiej pozycji znajdują się fast foody np. kupony KFC, McDonald’s, a także portale pozwalające zamówić jedzenie takie, jak pyszne.pl.  Trzecią pozycję zajmują sklepy ze sprzętem RTV/AGD.

uzytkownicy-wojewodztwa

Ile oszczędzają klienci

Średnia wartość zniżki oferowanej na wyniosła w badanym okresie 11%, co przekłada się na około 59,27 zł. Tyle oszczędza jeden klient podczas zakupu. Klienci czują się coraz bardziej bezpieczni podczas zakupów online. Właściciele e-sklepów decydują się na bezproblemową wymianę lub zwrot towarów, często bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów przez kupujących. Dzięki temu zakupy dokonywane są bardziej spontanicznie.

Dlaczego warto skorzystać z tych danych?

Dzięki tym statystykom możesz dopasować swoje kampanie do Twoich klientów. Jeśli zastanawiasz się dlaczego konkurencja ma większą sprzedaż, dlaczego wysłany w piątek mailing nie konwertuje, dlaczego Twój kod rabatowy został niezauważony, to tu znajdziesz odpowiedź na te pytania. Może po prostu źle dobrałeś przekaz i ofertę do odwiedzających osób?

logo-ale-rabat

https://marketingibiznes.pl/e-commerce/4-fakty-z-nowelizacji-ustawy-o-ochronie-konkurencji-i-konsumentow-wazne-dla-e-sklepu

Czynniki społeczno -kulturowe jako element zachowań i postaw lojalności konsumentów w różnych krajach

 

Do góry!

Polecane artykuły

09.10.2019

Grupa SARE zmienia nazwę na Digitree Group i przedstawia nowy ...

Głodny wiedzy? Zapraszamy do sklepu z kursami i ebookami

Sprawdzam