Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym poprzez omnichannel? 6 skutecznych rad

11.10.2016 AUTOR: Sky Shop

Na omnichannel czyli sprzedaż wielokanałową składa się wiele elementów. Wykorzystanie różnych form sprzedaży wzmocni widoczność twojego sklepu internetowego w sieci oraz otworzy go na nowych klientów. Ponadto będziesz generował lepsze zyski. Jak dotrzeć do klientów wieloma kanałami i w końcu jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Przedstawiamy 6 sprawdzonych rad.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym: Rada 1. Pokaż swoją ofertę w porównywarkach cen i opinii

Zgodnie z najnowszymi badaniami Gemius, 18 % Internautów decyduje się na pierwszy zakup w sklepie internetowym z powodu wyników w porównywarkach cenowych. Dlatego tak ważne jest, abyś zamieścił swoją ofertę w tych marketplacach. Najlepiej, abyś wprowadził produkty, które mają najbardziej konkurencyjne ceny. Dzięki temu ich pozycja w wyszukiwarce będzie wyższa i łatwiej będzie ci pozyskać klienta. Prezentacja towarów w porównywarkach cen może przyczynić się również do większej popularność twojego sklepu internetowego. Profity te uzyskasz stosunkowo niskim kosztem – większość serwisów stosuję metodę rozliczania CPC czyli za kliknięcie odbiorcy w propozycje. Najpopularniejszą porównywarką cen w Polsce jest Ceneo.pl.

Natomiast jak pokazują te same badania, aż 20 % e-konsumentów postanawia złożyć zamówienie w sklepie internetowym z powodu opinii na różnych stronach internetowych i portalach. Do takich serwisów należą również porównywarki opinii, na przykład Opineo.pl. Wykorzystaj więc te systemy tworzenia reputacji do budowania wiarygodności swojego e-sklepu.

omnichannel

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym: Rada 2. Sprzedawaj na Allegro

Pomimo, iż Allegro ma restrykcyjny regulamin i pobiera prowizje, warto jest na nim sprzedawać. Jak można przeczytać na stronie tego portalu aukcyjnego, jest na nim blisko 14 milionów klientów. Wystawiając przedmioty na aukcjach dotrzesz do ogromnej liczby użytkowników i spotkasz swoją grupę docelową. Możesz również starać się przekierować ruch z portalu do swojego sklepu internetowego. Zrobisz to poprzez zamieszczenie domeny e-biznesu w nazwie konta firmowego i wpisanie kompletnych danych firmy.

omnichannel

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym: Rada 3. Dostosuj sklep internetowy do urządzeń mobilnych

Jak wynika z raportu Gemius z kwietnia 2016 r., aż 41 % e-konsumentów podczas kupowania w sieci korzysta z telefonów komórkowych. Natomiast 24 % Internautów w tym celu używa tableta. W dobie nowych technologii te słupki będą szybko rosnąć. Dlatego absolutną podstawą w e-commerce jest posiadanie sklepu internetowego dostosowanego do urządzeń mobilnych. Twój szablon graficzny musi być responsywny.

omnichannel

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym: Rada 4. Proponuj odbiór osobisty produktów

Odbiór osobisty jest ważnym elementem modelu omnichannel. Buduje on pozytywny wizerunek Twojego sklepu internetowego. Klienci cenią sobie możliwość spotkania internetowego sprzedawcy na żywo oraz opcję darmowego odebrania towaru. Ten kolejny kanał dystrybucji zbliża twój sklep internetowy do odbiorcy. Dzięki temu e-biznes staje się bardziej lokalny. Pamiętaj jednak, aby mieć parę punktów stacjonarnych, najlepiej w miejscach, z których najczęściej przychodzą zamówienia.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym: Rada 5. Pozycjonuj sklep internetowy

Jednym z podstawowych kanałów pozyskiwania klienta są wyszukiwarki. Niezbędne jest, aby twój sklep internetowy i produkty miały wysokie pozycje w Google. Dlatego zainwestuj w szeroko rozumiane pozycjonowanie.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym: Rada 6. Otwórz się na międzynarodowe rynki

Obcokrajowcy chętnie kupują zagranicą. Jednak polskie sklepy internetowe wciąż nie są dostosowane do międzynarodowych rynków. Jeżeli chcesz generować lepsze zyski, to wyprzedź konkurencję i otwórz się na zagranicznych klientów. W tym celu powinieneś przeprowadzić analizę twojej branży w różnych państwach. Następnie do sklepu internetowego wprowadź języki i waluty, którymi będą posługiwać się potencjalni odbiorcy. Zaplanuj także szeroko pojętą logistykę międzynarodową oraz politykę zwrotów i reklamacji. Powinieneś także pomyśleć nad reklamą. Do promocji możesz wykorzystać międzynarodowe porównywarki, chociażby Google Shopping.

Jak widzisz, model omnichannel nie jest skomplikowany. Wystarczy wykorzystać różne formy sprzedaży i metody komunikowania do zdobycia nowych klientów. Wprowadź nasze rady do twojego sklepu internetowego i osiągnij sukces w e-commerce. Powodzenia!

Czytaj również:

Ecommerce od podstaw, czyli wszystko co powinieneś wiedzieć w jednym miejscu!

Rozmowa z Łukaszem Wichłaczem – podbicie Europy było naszym planem od samego początku!

Sprzedaż subskrypcyjna – Do It Yourself

 

 

 

Do góry!

Polecane artykuły

13.09.2019

AMA: Aplikacje Google bez tajemnic, czyli wszystko co musisz wiedzieć o pracy ...

Głodny wiedzy? Zapraszamy do sklepu z kursami i ebookami

Sprawdzam