Marketing i Biznes E-commerce Jak wygrać z konkurencją na Amazonie i Kaufland.de? Dynamiczny repricing i automatyzacja w służbie dystrybutorowi

Jak wygrać z konkurencją na Amazonie i Kaufland.de? Dynamiczny repricing i automatyzacja w służbie dystrybutorowi

Według prognoz firmy analitycznej Statista, w 2024 roku sprzedaż detaliczna online na świecie osiągnie wartość 6,4 bln dolarów. Oznacza to jedno - zwiększenie konkurencji. Nie z roku na rok, ale niemal z tygodnia na tydzień rynek e-commerce będzie powiększał się o setki nowych sklepów online. Będą one wykorzystywać swoje e-commerce’y, ale także duże marketplace'y, bo właśnie na nich konsumenci finalizują swoje zakupy w rozwiniętych krajach Europy. Jak skorzystać z ogromnych możliwości, jakie daje Amazon? Jak optymalizować sprzedaż, aby być zawsze o krok przed konkurencją? Jak zwiększyć zyski i czy drogą do tego jest automatyzacja?

Jak wygrać z konkurencją na Amazonie i Kaufland.de? Dynamiczny repricing i automatyzacja w służbie dystrybutorowi

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Rok 2021 był przełomowy dla tych, którzy chcą sprzedawać poprzez Amazon na światową skalę. Oczywiście dla polskich firm, istniała już wcześniej możliwość korzystania z zasobów amerykańskiego giganta, ale od momentu oficjalnego wejścia Amazona do Polski cały proces jest łatwiejszy.

Stawiając pierwsze kroki na globalnym marketplace’ie warto pamiętać o tym, że to właśnie Amazon daje doskonałą możliwość skalowania biznesu. Nawet zaczynając sprzedaż tylko na polskim rynku, dość szybko można rozszerzyć działalność i dotrzeć do setek milionów klientów np. z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, Włoch, Hiszpanii, Szwecji oraz Holandii.

Co więcej, od niedawna Amazon zaproponował użytkownikom w Polsce dostęp do programu Prime, czyli jednoroczną, niską opłatę za przesyłki oraz – niejako w prezencie – możliwość oglądania setek filmów i seriali.  Ta oferta  może skłonić jeszcze większą liczbę klientów do korzystania z usług tej platformy. Zaznaczyć trzeba, że według raportu PwC już około połowy zakupów online klienci przeprowadzają w dużych marketplace’ach, takich jak Amazon, eBay czy polskie Allegro. Decyduje wygoda – prostota zakupu, szybka dostawa i niemal nieograniczona gama asortymentu.

Buy Box – dzięki niemu będziesz sprzedawał więcej

Buy Box to cel, który powinien sobie obrać każdy ambitny sprzedawca na Amazon. Ponad 80% wszystkich transakcji odbywa się za jego pośrednictwem. Jeśli rzeczywiście chcesz sprzedawać więcej musisz mieć określoną strategię działania. Droga do zdobycia Buy Box nie jest przez Amazon jasno określona. Bazując na naszych doświadczeniach, najważniejszy jest wybór odpowiedniego modelu sprzedaży i logistyki, atrakcyjna cena oraz szybka wysyłka. Nie bez znaczenia jest utrzymywanie wskaźników konta sprzedażowego na odpowiednim poziomie oraz dbałość o jakościową i sprawną obsługę klienta oraz zwrotów w ośmiu językach. 

– Analizując strategie sprzedażowe zauważamy, że resellerzy nie optymalizują czasu dostawy i zapominają o monitoringu cen oraz konkurencji. Tymczasem konsumenta najłatwiej skusić atrakcyjną ceną, więc kluczową rolę odgrywa tu dynamiczny repricing, czyli dostosowywanie ceny do otoczenia rynkowego. Platforma Nethansy stale monitoruje oferty konkurencji i w sposób automatyczny odpowiednio obniża lub podwyższa cenę produktu, by maksymalizować sprzedaż i zyski – twierdzi Sascha Stockem, założyciel i CEO firmy Nethansa, świadczącej usługi zwiększające sprzedaż na marketplace’ach.

Strategie cenowe i dynamiczny repricing

Bogactwo konkurencyjnych ofert prowadzi między innymi do rosnącego kosztu pozyskania klienta. Szczególnego znaczenia nabiera więc umiejętne zarządzanie ceną. Dynamiczny pricing to jedna ze strategii, która zwiększa sprzedaż i zyski na Amazon. Dzisiejszy sprzedawca oprócz dostosowania ceny do konkurencji czy bieżącego popytu na wybranym rynku zbytu, musi również zadbać o zgodność z kursami zagranicznych walut, a także z jego własnymi celami biznesowymi. Platforma Nethansy odpowiada na te potrzeby. Dzięki możliwości ustalenia narzutów oraz automatyzacji, możesz mieć pewność, że sprzedasz zawsze z zyskiem.

Dla przykładu: najlepsza oferta na rynku niemieckim na nowe sneakersy Converse wynosi 140 euro. Najniższa opłacalna cena (obliczona na podstawie wszystkich wprowadzonych przez użytkownika wydatków) wynosi 125 euro. Zamiast ustalać stałą cenę na takim poziomie, dynamiczny repricing oblicza zmienne i wybiera cenę 136 euro, czyli nieco tańszą niż najlepsza obecnie oferta, zapewniając wyższą niż oczekiwana marżę i pozostając liderem cenowym na rynku. Klient prawdopodobnie właśnie taką ofertę wybierze, co skutkuje wyższym zarobkiem na marży.

Teraz pozostaje pytanie – czy to rozwiązanie działa? Zdecydowanie. Świadczą o tym chociażby dodatkowe zyski wygenerowane przez partnerów Nethansy, wynoszące już ponad 20 mln zł. Na takie wsparcie zdecydowało się już ponad 150 firm – zarówno mniejsi gracze, jak i spółki giełdowe, w tym Wojas i SFD. Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe A/B/C, które sprzedaje m.in. narzędzia ręczne i elektronarzędzia rozpoczęło współpracę z Nethansą w 2020 roku i zaoferowało poprzez Amazona swoje produkty na czterech rynkach. Firma szybko weszła jednak na cztery kolejne i planuje dalszą ekspansję. Z kolei inna firma z branży kosmetycznej chwali się siedmiocyfrowym przychodem ze sprzedaży na Amazonie po zaledwie roku współpracy z Nethansą.

Automatyzacja – zaoszczędzi Twój czas

Oprócz efektywnego zarządzania cenami, warto również przeanalizować czasochłonne czynności i oddać je w “ręce” technologii. Automatyzacja w e-commerce i wykorzystanie sztucznej inteligencji to coraz częstszy standard. Ważne jest jednak, żeby korzystać z aplikacji i systemów zweryfikowanych przez Amazona, inaczej konto sprzedawcy może zostać zablokowane. Jednym z takich systemów jest Platforma Nethansy.

– Użycie nowoczesnych systemów pomaga osiągnąć przewagę nad innymi uczestnikami rynku. Sprzedawca, który użyje ich w umiejętny sposób, może ograniczyć liczbę błędów, a co za tym idzie niepotrzebnych wydatków. Może też oszczędzić w każdym miesiącu dziesiątki lub nawet setki godzin, które z pewnością uda się wykorzystać w bardziej produktywny sposób. Jeżeli wcześniej na taki ruch zdecyduje się konkurencja, może zyskać przewagę, którą trudno będzie potem zniwelować –  zaznacza Sascha Stockem z Nethansy.

Platforma Nethansy to rozwiązanie, które pozwala sprzedawać więcej na Amazonie i Kaufland.de. W czasie zbliżonym do rzeczywistego automatyzuje m.in.:

  • proces wyliczania cen poprzez dodawanie parametrów mających na nią wpływ, takich jak np. koszty kuriera, obsługi konta czy VAT,
  • zarządzanie ofertami i produktami,
  • kontrolę nad zamówieniami dzięki czemu możesz śledzić ich realizację na bieżąco.

Co więcej, Platforma Nethansy:

  • wystawi do sprzedaży jednocześnie nawet tysiące produktów,
  • integruje się ze wszystkimi największymi systemami ERP,
  • przygotowuje raporty obrotów i zysków, a także prognozuje ich sprzedaż na 30 dni w przód.

To szczególnie ważne, gdy oferta naszego sklepu jest bogata, bo ręczne zarządzanie tysiącami produktów staje się trudne. Jeśli dysponujesz odpowiednio szerokim i rozpoznawalnym asortymentem, to skalowanie biznesu na Amazon przyniesie Ci szybki zwrot. Szczególnie, gdy korzystasz z systemów do automatyzacji sprzedaży. Pozwalają one przygotować analizy i na ich podstawie budować strategię. Bez nich jednak droga do pomnażania zysków jest bardzo długa.


Artykuł partnera

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl