Marketing i Biznes E-commerce Jak promować sklep internetowy i wykreować markę?

Jak promować sklep internetowy i wykreować markę?

Jak promować sklep internetowy i wykreować markę?

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Sprzedaż w sklepie internetowym, podobnie jak w stacjonarnym, nie zrobi się sama. Każdy e-biznes potrzebuje promocji. Budowanie marki i tworzenie społeczności wokół niej, zaprocentuje rzeszą lojalnych odbiorców, a zgodnie z zasadą Pareto 20 % klientów może przynosić nawet 80 % zysków. jak promować sklep internetowy i wykreować markę? Jest wiele form promocji. Przedstawiamy popularne darmowe i płatne rozwiązania reklamowe. Usiądź wygodnie i dowiedz się więcej!

Nasi specjaliści będą dynamicznie zarządzać ofertą Twojego sklepu na Ceneo, tak abyś znalazł się zawsze na wybranych pozycjach przy jak najniższym CPC za każdy produkt.

Kluczem do sukcesu jest pilnowanie stawki za przeklik oraz ceny każdego produktu osobno. Przy tak dynamicznie zmieniającym się asortymencie u Ciebie i u konkurencji, wykonanie tego manualnie jest niemożliwe, dlatego stworzyliśmy unikalne narzędzie ConveRISE.
Z nami Twoja oferta będzie:

Wyżej niż konkurencja za minimalną możliwą kwotę

Zawsze na kluczowych pozycjach

Zawsze opłacalna biznesowo

    Jak promować sklep internetowy: darmowa promocja

    Optymalizacja treści pod kątem SEO

    Złożenie zamówienia w e-sklepie przez potencjalnego klienta to wierzchołek góry lodowej procesu zakupowego. Najpierw odbiorca musi cię zauważyć w wyszukiwarce i wejść na twoją witrynę. Nie każdy wie, że pozycjonowanie to nie jedyny sposób na wysoką widoczność w Google. Pierwszą metodą jest optymalizacja treści całego sklepu. Chodzi tutaj zwłaszcza o zadbanie o domenę, opisy produktów, słowa kluczowe i tagi. A teraz przejdźmy do konkretów!

    Nasi specjaliści będą dynamicznie zarządzać ofertą Twojego sklepu na Ceneo, tak abyś znalazł się zawsze na wybranych pozycjach przy jak najniższym CPC za każdy produkt.

    Kluczem do sukcesu jest pilnowanie stawki za przeklik oraz ceny każdego produktu osobno. Przy tak dynamicznie zmieniającym się asortymencie u Ciebie i u konkurencji, wykonanie tego manualnie jest niemożliwe, dlatego stworzyliśmy unikalne narzędzie ConveRISE.
    Z nami Twoja oferta będzie:

    Wyżej niż konkurencja za minimalną możliwą kwotę

    Zawsze na kluczowych pozycjach

    Zawsze opłacalna biznesowo

      • Domena powinna zgadzać się  z nazwą e-sklepu i nawiązywać do  asortymentu, którym handlujesz.  Wtedy jest większe prawdopodobieństwo, że użytkownik Internetu trafi na twoją stronę.
      • Unikalne opisy produktów to podstawa w optymalizacji. Poprawne treści powinny być sformułowane w prosty i przystępny sposób dla odbiorcy. Najlepiej, aby były podzielone na akapity, w których kolejno jest mowa o ogólnych informacjach oraz specyfikacji technicznej. Ponadto tytuły i opisy towarów powinny zawierać słowa kluczowe, m.in. nazwa producenta, model i typ produktu oraz właściwości. Pod żadnym pozorem nie przeklejaj treści z hurtowni! Taka praktyka nosi nazwę double contentu i źle wpływa na pozycjonowanie w Google. Ponieważ wyżej indeksują się informacje, które najpierw zostały dodane na stronę internetową czyli w tym przypadku witrynę hurtowni. Ponadto unikalne opisy wyróżnią cię na tle konkurencji.
      • Słowa kluczowe sprawiają, że treści dobrze indeksują się w wyszukiwarkach. Zgodnie z naszym doświadczeniem, najlepiej zamieść je w karcie produktowej w natężeniu od 5 % do 15 %. Jeżeli gęstość słów kluczowych będzie większa procentowo, to możesz uzyskać negatywny efekt.
      • Tagi powinny wyróżniać e-biznes w wyszukiwarkach. Umieść w nich najważniejsze właściwości produktu, zgodne ze słowami kluczowymi.

      Fora branżowe

      Udzielanie się na forach branżowych to jedna z prostszych form promocji. Jest ona również niezwykle efektywna, ponieważ odbiorcy sugerują się opiniami specjalistów. Dlatego wypowiadaj się często na forach i portalach branżowych jako właściciel sklepu internetowego. Dzięki mądrym i eksperckim radom zyskasz wiarygodność w oczach potencjalnych odbiorców oraz zainteresujesz ich swoją ofertą. Możesz także zachęcić swoich klientów do pisania pozytywnych komentarzy o twoim e-sklepie, proponując im w zamian rabaty lub gratisy.

      Blog

      Prowadzenie firmowego bloga opiera się na podobnym mechanizmie, co pisanie postów na forach. Możesz publikować nowinki z branży oraz informacje o oryginalnych produktach czy promocjach. Dzięki regularnemu wstawianiu artykułów eksperckich poszerzysz wiedzę klientów oraz zbudujesz zaufanie do twojej marki. Ponadto zamieszczanie słów kluczowych w tekstach wpłynie pozytywnie na pozycjonowanie e-sklepu. Pamiętaj, że efektywnie prowadzony blog sklepowy może mieć dużą liczbę odwiedzić i generować sprzedaż.

      Social media

      Dla e-biznesu niezbędna jest widoczność w social mediach. Jak wybrać odpowiednie kanały przekazu? Przede wszystkim zastanów się, gdzie możesz znaleźć twoją grupę docelową. Dla większość branży obowiązkowe jest prowadzenie firmowych fanpage’y na Facebooku oraz Google+. Jeżeli do twoich potencjalnych odbiorców należą osoby poniżej 18 roku, to idealnym kanałem będzie Snapchat. Natomiast w przypadku gdy prowadzisz sklep fashion, to załóż konto na Instagramie i Pintereście. Warto również zastanowić się nad Twitterem, ponieważ kanał ten dynamicznie się rozwija. Użytkownicy tego medium to głównie osoby w wieku 25-35, z dużych miast i z wyższym wykształceniem. W social mediach, zgodnie z zasadą content marketingu, publikuj interesujące treści. Tymi kanałami możesz tworzyć społeczność wokół marki, dlatego dbaj o interakcję z odbiorcami. Pokaż im, że za twoim sklepem stoi sympatyczny człowiek poprzez miłe i szybkie odpowiadanie na komentarze czy wiadomości.

      Jak promować sklep internetowy poprzez kanał na YouTube

      Prowadzenie kanału na YouTube również pozytywnie wpłynie na wizerunek twojej marki. Video jest świetną alternatywą dla osób, które wolą oglądać niż czytać. Ponadto spoty wzmocnią przekaz, a dzięki różnorodności mediów wygenerujesz większy ruch w sklepie internetowym. W tym nowym medium także kreuj się na eksperta. Zamieszczaj poradniki, uniboxingi czy recenzje produktów.  Bądź bezpośredni i zachęcaj odbiorców do oglądania nowych odcinków poprzez subskrybowanie kanału, zapowiedzi i organizowanie konkursów.

      Newsletter

      W dobie nowych technologii, praktycznie każdy ma maila. Wykorzystaj to! Wysyłaj do klientów newsletter z nowościami, rabatami, promocjami i ofertami specjalnymi. Pamiętaj także, aby  treści były spersonalizowane, atrakcyjne, w miarę krótkie i przystępne dla czytelników.  Sprawi to, że przypomnisz odbiorcom o twoim sklepie i zaciekawisz ich na nową swoją ofertą. To dobra metoda na zdobywanie lojalnych klientów. Ponadto dzięki temu pozyskasz cenne kontakty mailowe, które możesz później wykorzystać w kampanii mailingowej.

      Jak promować sklep internetowy: płatna promocja

      Pozycjonowanie SEO

      Optymalizacja treści,  o którą sam możesz zadbać, jedynie wspiera działania pozycjonerskie. Jak już wcześniej wspominaliśmy, niezbędne jest, aby potencjalny klient zauważył twoje produkty w wyszukiwarce. Algorytm Google wyświetla odbiorcy witryny w kolejności od najbardziej pasujących do wpisanej frazy. Treści selekcjonowane są również pod kątem ilości linków w witrynach tematycznych do e-sklepu. Pozycjonowanie jest skomplikowanym procesem, dlatego lepiej zlecić go profesjonaliście.

      AdWords

      Kolejną metodą na generowanie ruchu w sklepie internetowym są kampanie AdWords. Podobnie jak pozycjonowanie SEO, zwiększają widoczność witryny w sieci. Jak działają kampanie AdWords? Polegają na wyświetlaniu linków sponsorowanych, po wpisaniu danej frazy przez użytkownika, do e-sklepu w przeglądarce Google oraz na współpracujących z nią stronach. Możesz przeprowadzić te działania reklamowe na dwa sposoby:

      • sformułować słowa kluczowe
      • znaleźć strony internetowego, gdzie surfują potencjalni odbiorcy i twój przekaz promocyjny będzie wyświetlany.

      Facebook Ads

      Chcesz mieć więcej fanów na Facebooku i kreować markę w świadomości odbiorców? Skorzystaj z Facebook Ads! Jak to zrobić? Skonstruuj przekaz reklamowy i wybierz target, a portal społecznościowy na podstawie danych o użytkownikach wyświetli im go. Jeżeli tylko dobrze określisz grupę docelową, to będziesz miał gwarancję, że reklama dotrze do najbardziej pożądanych odbiorców.  Przełoży się to również na większą konwersję kampanii.

      Remarketing

      Niezwykle skutecznym uzupełnieniem kampanii AdWords i Facebook Ads jest remarketing. Polega na powtórzeniu przekazu reklamowego o marce/ produkcie Internaucie, który już odwiedził sklep internetowy, ale nie złożył zamówienia. Remarketing wykorzystuje pliki cookies poprzez wyświetlenie treści promocyjnych, w czasie gdy odbiorca  przegląda inne strony. Dzięki takim działaniom potencjalny klient może wrócić na stronę twojego e-sklepu i kupić wymarzony produkt.

      Marketplace’ y

      Niezbędnym elementem dobrej promocji sklepu internetowego jest pojawienie się na marketplace. To na portalach aukcyjnych oraz porównywarkach cen i opinii gromadzą się Internauci, rządni atrakcyjnych ofert. Jak to działa? Użytkownik mediów wybiera kryteria produktu do wyszukiwania, a następnie otrzymuje spis towarów wraz z nazwami e-sklepów. Ponadto w zestawieniu uwzględnione są aktualne promocje.  Gdzie powinieneś się pojawić? Na pewno na tych podstawowych: Allegro, Ceneo i Opineo. Jednak marketplace’ów jest znacznie więcej, również specjalistycznych jak Domodi.

      Współpraca z blogerami

      Popularni blogerzy mają duży wpływ na opinie swoich odbiorców. Dlatego warto jest nawiązać z nimi współpracę. Nie zawsze wymiana usług może odbywać się na zasadzie barterowej i przynosić zamierzone efekty. Dlatego czasami powinieneś zainwestować w artykuł sponsorowany, w którym  bloger będzie promował twoje produkty lub usługi. Możesz również zamieścić na stronie popularnej osoby baner reklamowy. Sprawi to, że twoja marka będzie bardziej rozpoznawalna i będzie wzbudzać pozytywne emocje. Wpłynie to również na zaufanie klientów do sklepu internetowego.

      Targi i eventy

      Czasami promocja przez Internet to za mało. Nic nie działa tak dobrze na wizerunek marki, jak pokazanie się w realu. Możesz mieć okazję na interakcję ze społecznością w czasie targów branżowych bądź eventów. W trakcie takich wydarzeń, odbiorcy będą mogli zobaczyć produkty i poznać twoje wysokie kompetencje. Być może po spotkaniu z tobą, konsumenci zaczną utożsamiać się z brandem i staną się lojalnymi klientami.

      Jak promować sklep internetowy: Trendy

      Użytkownicy mediów szybko zmieniają swoje preferencję i oczekiwania. Dlatego powinieneś być na bieżąco z nowinkami. Nie chodzi nam tutaj tylko o dostosowywanie oferty do zmieniającego się rynku, ale przede wszystkim wykorzystywaniu trendów do promocji. Dobrym przykładem może być aplikacja Pokemon Go. Chociaż gra miała premierę w lipcu 2016 roku, na swoje urządzenia mobilne ściągnęło ją już ponad 30 milionów użytkowników. Trend ten z sukcesem można wykorzystać do promocji sklepu internetowego. W jaki sposób? Wystarczy, że  w postach w social mediach będziesz zamieszczać informacje o pokemonach. Złap stworka i podziel się tą wiadomością. Fani gry na pewno to docenią!

      Jak promować sklep internetowy: brand marketing

      Na rynku jest olbrzymia konkurencja, dlatego nie możesz przykładowo tylko sprzedawać kosmetyków. Wykreuj swoją markę! Stwórz wizję brandu w głowie, znajdź cechy, które go wyróżnią i mów o tym. Możesz do promocji wykorzystać marketing narracyjny  – opowiadać inspirujące historie o firmie. Dzisiaj dla konsumentów nie liczy się tylko cena, ale i wartość dodana. Spraw, żeby klienci identyfikowali się z twoją marką i jej wartościami! Dzięki temu to właśnie w twoim sklepie internetowym odbiorcy będą robić zakupy. Zadbaj o spójne elementy układanki – atrakcyjną identyfikację wizualną, profesjonalną obsługę klienta i promocję. Mamy nadzieję, że już wiesz jak promować sklep internetowy. Pamiętaj, że to ty jesteś marką!

      Czytaj również:

       

      Wywiad z Joanną Drabent – Prowly.com

      Polscy przedsiębiorcy radzą sobie coraz lepiej – wywiad z Marcinem Szelągiem – Innovation Nest

       

      Podziel się

      Zostaw komentarz

      Najnowsze

      Powered by: unstudio.pl